Pregled bibliografske jedinice broj: 457103
Pedagoške implikacije obrazovanja turističkih kadrova za interkulturalne odnose
Pedagoške implikacije obrazovanja turističkih kadrova za interkulturalne odnose // Stručni kadrovi u turizmu i sportu / Breslauer, Nevenka (ur.).
Čakovec: Međimursko veleučilište u Čakovcu, 2010. str. 194-199 (predavanje, domaća recenzija, cjeloviti rad (in extenso), stručni)
CROSBI ID: 457103 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Pedagoške implikacije obrazovanja turističkih kadrova za interkulturalne odnose
(Pedagogical implications in the education of tourist personnel for intercultural relationships)
Autori
Bedeković, Vesna
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u zbornicima skupova, cjeloviti rad (in extenso), stručni
Izvornik
Stručni kadrovi u turizmu i sportu
/ Breslauer, Nevenka - Čakovec : Međimursko veleučilište u Čakovcu, 2010, 194-199
Skup
1. hrvatski znanstveno-stručni skup o menadžmentu u turizmu i sportu
Mjesto i datum
Čakovec, Hrvatska, 18.03.2010. - 20.03.2010
Vrsta sudjelovanja
Predavanje
Vrsta recenzije
Domaća recenzija
Ključne riječi
interkulturalna dimenzija turizma; komunikacija; obrazovanje za interkulturalne odnose; stručni kadrovi u turizmu
(intercultural dimension of tourism; communication; inter-cultural relationship education; expert personnel in tourism)
Sažetak
Interkulturalna dimenzija turizma temelji se na njegovim osnovnim sastavnicama: susretu, kontaktu, komunikaciji, dijalogu, razmjeni informacija te razumijevanju i međusobnom prihvaćanju. Kontakti između turista, turističkih djelatnika i stanovništva receptivnog područja kao pripadnika različitih kultura pritom podrazumijevaju nužnost kvalitetnog suodnosa temeljenog na ideji interkulturalizma kao poveznici ljudi različitih rasa, etniciteta, kultura i vjera. Uspješno ovladavši ekonomskim, organizacijskim i tržišnim funkcijama, suvremeni turizam vlastiti razvoj sve intenzivnije usmjerava prema društveno – humanističkoj, kulturološkoj i obrazovnoj sferi. Iako se pedagoškim i komunikacijskim pitanjima razvoja turizma u novije vrijeme počinje pridavati sve veća pozornost, u ovom je području još uvijek razvidan izostanak relevantnih teorijskih i empirijskih spoznaja. U tom kontekstu obrazovanje za interkulturalne odnose, usmjereno na usvajanje osnovnih pojmova u području kulture i razumijevanje načina funkcioniranja kulturno pluralnih zajednica, predstavlja nezaobilazni čimbenik razvoja stručnih kadrova u turizmu, čineći temeljnu pretpostavku procesa međusobnog upoznavanja i razumijevanja različitih kultura.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Pedagogija
POVEZANOST RADA
Projekti:
130-1301761-1769 - Interkulturalni kurikulum i obrazovanje na manjinskim jezicima (Hrvatić, Neven, MZOS ) ( CroRIS)
Ustanove:
Filozofski fakultet, Zagreb
Profili:
Vesna Bedeković
(autor)