Pregled bibliografske jedinice broj: 456774
Analiza i izrada didaktičkih materijala za nastavu hrvatskoga kao inog jezika za srednje i napredne stupnjeve
Analiza i izrada didaktičkih materijala za nastavu hrvatskoga kao inog jezika za srednje i napredne stupnjeve // 2. Stručno savjetovanje za lektore inojezičnoga hrvatskoga(SIH)
Zagreb, Hrvatska, 2009. (predavanje, nije recenziran, neobjavljeni rad, stručni)
CROSBI ID: 456774 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Analiza i izrada didaktičkih materijala za nastavu hrvatskoga kao inog jezika za srednje i napredne stupnjeve
(Analysis and development of didactic materials for teaching Croatian as L2 for intermediate and advanced level)
Autori
Nazalević, Iva ; Cvitanušić, Jelena
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Sažeci sa skupova, neobjavljeni rad, stručni
Skup
2. Stručno savjetovanje za lektore inojezičnoga hrvatskoga(SIH)
Mjesto i datum
Zagreb, Hrvatska, 03.07.2009. - 04.07.2009
Vrsta sudjelovanja
Predavanje
Vrsta recenzije
Nije recenziran
Ključne riječi
nastavni materijali; jezične vještine; komunikacijska i gramatička kompetencija; hrvatski kao ini jezik
(teaching material; language skills; communicative and grammatical competence; Croatian language as L2)
Sažetak
Hrvatski kao drugi i strani jezik relativno je novo znanstveno područje u okviru kojega je potrebno napraviti mnoga istraživanja te pokušati odgovoriti na brojna pitanja. Budući da je jedan od glavnih ciljeva nastave inih jezika poučavanje leksičko-gramatičkom sustavu stranoga jezika te razvijanje komunikacijske kompetencije, jedna je od najvažnijih stvari za unapređenje nastave hrvatskoga kao inog jezika, produkcija kvalitetnih nastavnih materijala i udžbenika o kojima, uz stručnost i spremnost lektora, ovisi njezina kvaliteta. Postojeća ponuda udžbenika zadovoljava potrebe poučavanja apsolutnih i viših početnika, međutim zamjetan je manjak suvremenih kvalitetnih udžbenika za više i najviše stupnjeve učenja hrvatskoga jezika. Iz tog su razloga lektori primorani samostalno izrađivati materijale za polaznike viših stupnjeva. Ovo se izlaganje radioničkog tipa bavi analizom postojećih i izradom novih materijala čija je svrha uvježbavanje svih četiriju vještina koje trebaju naći svoje mjesto u nastavi hrvatskog jezika. Riječ je, dakako, o čitanju, razumijevanju, govorenju i pisanju te o obradi pojedinih gramatičkih jedinica. Kakvim se kriterijima voditi pri izradi materijala, točnije kakve kulturološke sadržaje uključiti, koja je optimalna duljina teksta, količina i opseg leksičkih vježba, najbolji načini provjere razumijevanja i reprodukcije novoga leksika, kako je moguće uvježbavati pisanu i govornu produkciju, kako u sve to na najbolji način uklopiti gramatičku jedinicu te kako materijal učiniti vizualno atraktivnijim i dinamičnijim pitanja su i problemi s kojima se svakodnevno susreće gotovo svaki lektor hrvatskoga jezika. Očekujemo da će razmjena iskustava i zajednička analiza postojećih materijala doprinijeti unapređenju kvalitete nastave i dovesti do nekih konkretnih i primjenjivih zaključaka i rezultata u vezi s izradom didaktičkih materijala za nastavu hrvatskoga kao inog jezika za naprednije polaznike nastave u Hrvatskoj i inozemstvu.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Filologija
POVEZANOST RADA
Projekti:
130-0000000-3623 - Metodologija i izrada udžbenika i testiranja za hrvatski kao drugi/strani jezik (Pranjković, Ivo, MZOS ) ( CroRIS)
Ustanove:
Filozofski fakultet, Zagreb