Pregled bibliografske jedinice broj: 4566
Optimisation of production cost & time applying the theory of ciclic queues & LP
Optimisation of production cost & time applying the theory of ciclic queues & LP // CIB W55 Building economics 7th International Symposium Economic Management of Inovation, Productivity and Quality in Construction / Katavić, Mariza (ur.).
Zagreb: Građevinski fakultet Sveučilišta u Zagrebu, 1996. str. 59-67
CROSBI ID: 4566 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Optimisation of production cost & time applying the theory of ciclic queues & LP
Autori
Izetbegović, Jadranko
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Poglavlja u knjigama, znanstveni
Knjiga
CIB W55 Building economics 7th International Symposium Economic Management of Inovation, Productivity and Quality in Construction
Urednik/ci
Katavić, Mariza
Izdavač
Građevinski fakultet Sveučilišta u Zagrebu
Grad
Zagreb
Godina
1996
Raspon stranica
59-67
ISBN
953-96245-3-3
Ključne riječi
Civil Engineering, Earth work, Production, Optimisation, Cyclic queues
Sažetak
Građenje investicijskih građevina pretpostavlja uspostavljanje složenog proizvodnog sustava s brojnim izvršiteljima kao podsustavima koji sudjeluju u proizvodnji, transportu i ugrandji materijala. Smatra se da oko 30% građevinskih aktivnosti apsorbira graditeljski transportni podsustav koji na taj način dominirajuće utječe na ukupnu veličinu investicijskih troškova građenja. Ovaj podsustav u svojoj osnovi podliježe brojnim dinamičkim, stohastičkim i organizacijskim utjecajima. Prosječnu proizvodnost transportnog podsustava nije moguće pouzdano odrediti determinističkim metodama proračuna koje se uobičajeno koriste u graditeljstvu. Primjena determinističkog pristupa ovom složenom problemu vrlo često u praksi dovodi do precjenjivanja ili podcjenjivanja njegova učinka, a na taj način i do bitnih odstupanja stvarnih transportnih troškova u odnosu na planirane. Stoga se u radu predlaže postupak za optimalizaciju troškova graditeljskog transporta, temeljen na primjeni cikličkih repova, koja na adekvatan način uzima u obzir ciklički karakter prijevoznog procesa sa svim bitnim obilježjima transportnog podsustava. Posebno se naglašava da, za razliku od klasične teorije repova, teorija cikličkih repova u fundamentalnom (matematičkom) smislu još uvijek nije sasvim dovršena. Predloženi postupak omogućuje određivanje učinaka, na čijoj osnovi je, uz primjenu metoda LP, moguće optimalizirati troškove proizvodnje za različite vrste građevnih materijala s različitim sredstvima u pretpostavljenim radnim i organizacijskim uvjetima gradilišne proizvodnje. (Prijevod sažetka s engleskog jezika)
Izvorni jezik
Engleski
Znanstvena područja
Građevinarstvo
POVEZANOST RADA