Pregled bibliografske jedinice broj: 456154
Anonimalia: Normativni diskurzi i samoreprezentacija umjetnica 20. stoljeća
Anonimalia: Normativni diskurzi i samoreprezentacija umjetnica 20. stoljeća. Zagreb: Antibarbarus, 2010 (monografija)
CROSBI ID: 456154 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Anonimalia: Normativni diskurzi i samoreprezentacija umjetnica 20. stoljeća
(Anonimalia: Normative Discourses and Self-representation of Women Artists in 20th Century)
Autori
Kovač, Leonida
Vrsta, podvrsta i kategorija knjige
Autorske knjige, monografija, znanstvena
Izdavač
Antibarbarus
Grad
Zagreb
Godina
2010
Stranica
340
ISBN
978-953-249-089-3
Ključne riječi
moderna umjetnost; feminizam; Sigmund Freud; Jacques Derrida; Rosalind Krauss; Romaine Brooks; Claude Cahun; Hanna Höch; Orshi Drozdik; Katarzyna Kozyra; Nasta Rojc
(Modern Art; Feminism; Sigmund Freud; Jacques Derrida; Rosalind Krauss; Romaine Brooks; Claude Cahun; Hanna Höch; Orshi Drozdik; Katarzyna Kozyra; Nasta Rojc)
Sažetak
Knjiga se bavi relacioniranjem radova umjetnica 20. stoljeća samoreprezentacijskog karaktera s istodobnim im normativnim diskurzima unutar kojih se proizvode kategorije roda, odnosno pojam spolne razlike. Pri tom se normativnim diskurzima poimaju diskurzi egzaktnih znanosti, dikurz prava, kao i diskurz disciplina povijesti umjetnosti i kritike umjetnosti. Rad sadrži tri uvodna poglavlja kojima se kontekstualiziraju povijesno proizvedena značenja kategorija roda, te teorijski aparat kojim su se tijekom dvadesetog stoljeća valorizirala i revalorizirala samoreprezentacijska djela umjetnica. Potom slijedi pet poglavlja u kojima se čitaju konkretna djela umjetnica koje su djelovale tijekom prva četiri desetljeća dvadesetog stoljeća i čiji se radovi u povijesti umjetnosti razmatraju u kontekstu pojma povijesnih avangardi. Posrijedi su djela Naste Rojc, Romaine Brooks, Claude Cahun, Florence Henri i Hanne Höch, te dva poglavlja u kojima se raspravlja o performativnim učincima radova dviju suvremenih umjetnica, Orshi Drozdik i Katarzyne Kozyra. Zaključno poglavlje problematizira relaciju modernizma i postmodernizma u smislu kulturnih dominanti određenih povijesnih razdoblja, nudeći pritom moguću opciju odgovora na pitanje zašto su djela umjetnica koje su tijekom prva četiri desetljeća dvadesetog stoljeća imale zavidnu institucionalnu recepciju, nakon Drugog svjetskog rata praktički izbrisana iz povijesti moderne umjetnosti, da bi potom u tzv. postmodernom razdoblju bila reaktualizirana
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Znanost o umjetnosti
POVEZANOST RADA
Projekti:
130-1301080-1079 - Hrvatska umjetnost od klasicizma do postmoderne (Maković, Zvonko, MZOS ) ( CroRIS)
Ustanove:
Akademija likovnih umjetnosti, Zagreb
Profili:
Leonida Kovač
(autor)