Pregled bibliografske jedinice broj: 45529
Kognitivne procjene i emocije u školskoj situaciji ispitivanja znanja
Kognitivne procjene i emocije u školskoj situaciji ispitivanja znanja // XII. dani psihologije u Zadru : sažetci radova / Manenica, Ilija (ur.).
Zadar: Odjel za psihologiju Sveučilišta u Zadru, 2000. str. 66-66 (poster, nije recenziran, sažetak, znanstveni)
CROSBI ID: 45529 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Kognitivne procjene i emocije u školskoj situaciji ispitivanja znanja
(Cognitive appraisals and emotions in the situation of examination)
Autori
Sorić, Izabela
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Sažeci sa skupova, sažetak, znanstveni
Izvornik
XII. dani psihologije u Zadru : sažetci radova
/ Manenica, Ilija - Zadar : Odjel za psihologiju Sveučilišta u Zadru, 2000, 66-66
Skup
XII Dani psihologije u Zadru
Mjesto i datum
Zadar, Hrvatska, 25.05.2000. - 27.05.2000
Vrsta sudjelovanja
Poster
Vrsta recenzije
Nije recenziran
Ključne riječi
Lazarus; kognitivne procjene; emocije
(Lazarus; cognitive appraisals; emotions)
Sažetak
Cilj ovog istraživanja bio je provjeriti u kojoj su mjeri kognitivne procjene, razmatrane na obje razine analize, molekularnoj (komponente procjena) i molarnoj (srž relacijskih tema), prediktabilne za doživljavanje emocija sreće, ponosa, olakšanja, nesreće, straha/anksioznosti, ljutnje i poniženja u školskoj situciji ispitivanja znanja. Kognitivne procjene i emocije 111 učenica gimnazije ispitane su u dva stadija školskog ispitivanja znanja: neposredno prije ispita i neposredno nakon što su učenice dobile povratnu informaciju o svom postignuću na ispitu (tjedan dana nakon ispita). Rezulatati su pokazali povezanost učeničkih procjena i emocija koje su doživljavali. Pri tome su određeni složaji procjena bili povezani sa doživljavanjem pojedinih emocija. Te su relacije bile prilično slične teoretski pretpostavljenim relacijama koje je postulirao Lazarus, te tako pružile empirijsku podršku njegovoj kognitivno-motivacijsko-relacijskoj teoriji emocija.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Psihologija