Pregled bibliografske jedinice broj: 455198
Ustanova ranog odgoja kao samoorganizirajući otvoreni sustav
Ustanova ranog odgoja kao samoorganizirajući otvoreni sustav // Kontroverze suvremene pedagogije i praksa odgoja i obrazovanja
Mostar, Bosna i Hercegovina, 2008. (predavanje, domaća recenzija, neobjavljeni rad, znanstveni)
CROSBI ID: 455198 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Ustanova ranog odgoja kao samoorganizirajući otvoreni sustav
(Institution for early education as a self-organizing open system)
Autori
Slunjski, Edita
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Sažeci sa skupova, neobjavljeni rad, znanstveni
Skup
Kontroverze suvremene pedagogije i praksa odgoja i obrazovanja
Mjesto i datum
Mostar, Bosna i Hercegovina, 16.10.2008. - 18.10.2008
Vrsta sudjelovanja
Predavanje
Vrsta recenzije
Domaća recenzija
Ključne riječi
rani odgoj; otvoreni sustav; holistički pristup; cjeloživotno učenje
(early education; open system; holistic approach; lifelong learning)
Sažetak
Implikacije različitih paradigmi na pitanja institucijskog odgoja i obrazovanja, najopćenitije se mogu prikazati kao "tradicionalan" i "suvremeni" pristup odgoju i obrazovanju. Dok "tradicionalni" pristup karakteriziraju determinizam, predvidivost i unificiranost odgojno–obrazovnog procesa, za "suvremeni" su pristup svojstveni neizvjesnost, nepredvidivost i holistički pristup u tumačenju konteksta odgojno–obrazovne ustanove. U radu se razmatra odnos etabliranih znanstvenih paradigmi i "osobnih paradigmi" praktičara te odnos mijenjanja paradigmi i promjena odgojne prakse u ustanovama ranog odgoja. Naglašavaju se prednosti organizacije ustanove ranog odgoja i obrazovanja po načelima otvorenog sustava. Samoorganizirajuća svojstva otvorenih sustava vode podizanju kvalitete življenja, odgoja i učenja djece u ustanovi ranog odgoja, osiguravajući kontinuitet njena razvoja. Njegovanje otvorenosti sustava ustanove ranog odgoja, čiji važan aspekt predstavlja i "otvorenost za nova znanja", tj. spremnost svih sudionika na istraživanje i cjeloživotno učenje, predstavlja put razvoja njene prakse i kurikukuma. Ona se postupno udaljava od mjesta na kojem se djeca podvrgavaju odgoju, a postaje način življenja suvremenog djeteta, tj. zajedničko mjesto kvalitetnog življenja djece i odraslih.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Pedagogija
POVEZANOST RADA
Projekti:
130-1301761-1772 - Nove paradigme ranog odgoja (Maleš, Dubravka, MZOS ) ( CroRIS)
Ustanove:
Filozofski fakultet, Zagreb
Profili:
Edita Slunjski
(autor)