Pretražite po imenu i prezimenu autora, mentora, urednika, prevoditelja

Napredna pretraga

Pregled bibliografske jedinice broj: 455198

Ustanova ranog odgoja kao samoorganizirajući otvoreni sustav


Slunjski, Edita
Ustanova ranog odgoja kao samoorganizirajući otvoreni sustav // Kontroverze suvremene pedagogije i praksa odgoja i obrazovanja
Mostar, Bosna i Hercegovina, 2008. (predavanje, domaća recenzija, neobjavljeni rad, znanstveni)


CROSBI ID: 455198 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca

Naslov
Ustanova ranog odgoja kao samoorganizirajući otvoreni sustav
(Institution for early education as a self-organizing open system)

Autori
Slunjski, Edita

Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Sažeci sa skupova, neobjavljeni rad, znanstveni

Skup
Kontroverze suvremene pedagogije i praksa odgoja i obrazovanja

Mjesto i datum
Mostar, Bosna i Hercegovina, 16.10.2008. - 18.10.2008

Vrsta sudjelovanja
Predavanje

Vrsta recenzije
Domaća recenzija

Ključne riječi
rani odgoj; otvoreni sustav; holistički pristup; cjeloživotno učenje
(early education; open system; holistic approach; lifelong learning)

Sažetak
Implikacije različitih paradigmi na pitanja institucijskog odgoja i obrazovanja, najopćenitije se mogu prikazati kao "tradicionalan" i "suvremeni" pristup odgoju i obrazovanju. Dok "tradicionalni" pristup karakteriziraju determinizam, predvidivost i unificiranost odgojno–obrazovnog procesa, za "suvremeni" su pristup svojstveni neizvjesnost, nepredvidivost i holistički pristup u tumačenju konteksta odgojno–obrazovne ustanove. U radu se razmatra odnos etabliranih znanstvenih paradigmi i "osobnih paradigmi" praktičara te odnos mijenjanja paradigmi i promjena odgojne prakse u ustanovama ranog odgoja. Naglašavaju se prednosti organizacije ustanove ranog odgoja i obrazovanja po načelima otvorenog sustava. Samoorganizirajuća svojstva otvorenih sustava vode podizanju kvalitete življenja, odgoja i učenja djece u ustanovi ranog odgoja, osiguravajući kontinuitet njena razvoja. Njegovanje otvorenosti sustava ustanove ranog odgoja, čiji važan aspekt predstavlja i "otvorenost za nova znanja", tj. spremnost svih sudionika na istraživanje i cjeloživotno učenje, predstavlja put razvoja njene prakse i kurikukuma. Ona se postupno udaljava od mjesta na kojem se djeca podvrgavaju odgoju, a postaje način življenja suvremenog djeteta, tj. zajedničko mjesto kvalitetnog življenja djece i odraslih.

Izvorni jezik
Hrvatski

Znanstvena područja
Pedagogija



POVEZANOST RADA


Projekti:
130-1301761-1772 - Nove paradigme ranog odgoja (Maleš, Dubravka, MZOS ) ( CroRIS)

Ustanove:
Filozofski fakultet, Zagreb

Profili:

Avatar Url Edita Slunjski (autor)


Citiraj ovu publikaciju:

Slunjski, Edita
Ustanova ranog odgoja kao samoorganizirajući otvoreni sustav // Kontroverze suvremene pedagogije i praksa odgoja i obrazovanja
Mostar, Bosna i Hercegovina, 2008. (predavanje, domaća recenzija, neobjavljeni rad, znanstveni)
Slunjski, E. (2008) Ustanova ranog odgoja kao samoorganizirajući otvoreni sustav. U: Kontroverze suvremene pedagogije i praksa odgoja i obrazovanja.
@article{article, author = {Slunjski, Edita}, year = {2008}, keywords = {rani odgoj, otvoreni sustav, holisti\v{c}ki pristup, cjelo\v{z}ivotno u\v{c}enje}, title = {Ustanova ranog odgoja kao samoorganiziraju\'{c}i otvoreni sustav}, keyword = {rani odgoj, otvoreni sustav, holisti\v{c}ki pristup, cjelo\v{z}ivotno u\v{c}enje}, publisherplace = {Mostar, Bosna i Hercegovina} }
@article{article, author = {Slunjski, Edita}, year = {2008}, keywords = {early education, open system, holistic approach, lifelong learning}, title = {Institution for early education as a self-organizing open system}, keyword = {early education, open system, holistic approach, lifelong learning}, publisherplace = {Mostar, Bosna i Hercegovina} }




Contrast
Increase Font
Decrease Font
Dyslexic Font