Pregled bibliografske jedinice broj: 455099
Samostalni život mladih po izlasku iz dječjeg doma- perspektiva stručnjaka i perspektiva mladih
Samostalni život mladih po izlasku iz dječjeg doma- perspektiva stručnjaka i perspektiva mladih, 2009., diplomski rad, Edukacijsko-rehabilitacijski fakultet, Zagreb
CROSBI ID: 455099 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Samostalni život mladih po izlasku iz dječjeg doma- perspektiva stručnjaka i perspektiva mladih
(Independent living of youth who were placed in children's home- perspective of professionals and youth)
Autori
Radić, Sanja
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Ocjenski radovi, diplomski rad
Fakultet
Edukacijsko-rehabilitacijski fakultet
Mjesto
Zagreb
Datum
01.12
Godina
2009
Stranica
120
Mentor
Žižak, Antonija
Neposredni voditelj
Jeđud, Ivana
Ključne riječi
dječji dom; mladi; stručnjaci; priprema; samostalni život; kvalitativna metodologija
(children's home; youth; residential workers; preparation; independent living; qualitative methodology)
Sažetak
Rad se bavi problematikom samostalnog života mladih nakon izlaska iz dječjeg doma. U početnim poglavljima opisan je dječji dom u kontekstu izvanobiteljskog smještaja djece te je poseban naglasak stavljen na osnovne značajke razvoja i života korisnika u ovom obliku smještaja. Posebno je naglašeno područje pripreme mladih za samostalni život te aspekt naknadne brige tj. period u kojem mlade osobe po napuštanju institucije samostalno kreću u svladavanje novih životnih izazova. Središnji dio rada čini kvalitativno istraživanje čiji cilj je bio iz perspektive stručnjaka domova za djecu kao i iz perspektive korisnika ispitati i opisati iskustva samostalnog života te pripreme za samostalni život. U istraživanju su sudjelovali stručnjaci i mladi iz 3 doma za djecu i mlađe punoljetne osobe. Ukupno je sudjelovalo 10 stručnjaka te 9 mladih osoba od kojih je njih 5 napustilo institucionalnu skrb dok se 4- ero u vrijeme istraživanja nalazilo u nekom od oblika domskog smještaja. Podaci su se prikupljali razgovorom u fokus grupama te polustrukturiranim intervjuima. Pri obradi podataka korištena je kvalitativna analiza teksta te su dobiveni podaci u radu interpretirani i potkrijepljeni konkretnim izjavama sudionika istraživanja. Rezultati koji se odnose na perspektivu stručnjaka su svrstani u pet većih tema: načini pripreme mladih korisnika za napuštanje ustanove i započinjanje samostalnog života upotpunjeni s konkretnim primjerima iz prakse/ usporedba rada na pripremi u današnje vrijeme u odnosu na ono od prije 5 godina/ uloga stambenih zajednica dječjih domova u pripremi mladih za samostalni život/ osvrt na doživljaj izlaska korisnika iz institucije/ naknadni kontakti i oblici pomoći mladima nakon napuštanja doma za djecu. Podaci dobivenih od mladih razvrstani su u dva široka područja: život u domu i iskustva samostalnog života. Unutar dvaju navedenih područja definirame su teme i njima pripadajući aspekti. U odnosu na perspektivu stručnjaka može se primjetiti kako su stručnjaci osvijestili potrebu za radom na pripremi korisnika za samostalni život te na tom području poduzimaju određene aktivnosti, iako ovo područje zahtijeva značajna unapređenja. Ključne poruke mladih u ovom istraživanju govore kako mladi boravak u dječjem domu doživljavaju pozitivnim te im izlazak iz doma predstavlja težak događaj ispunjen bojaznima i neizvjesnotima. Samostalni život za mlade je često bremenit mnogim teškoćama. Značajnu ulogu u procesu pripreme mladih za samostalni život (prema mišljenju stručnjaka i korisnika) ima boravak u stambenim zajednicama. U zaključnom dijelu rada dane su neke konkretne smjernice o vještinama na kojima bi se mogao temeljiti program pripreme mladih za samostalni život nakon doma.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Pedagogija
POVEZANOST RADA
Projekti:
013-0000000-2488 - Usklađivanje intervencija s potrebama djece i mladih u riziku: izrada modela (Žižak, Antonija, MZOS ) ( CroRIS)
Ustanove:
Edukacijsko-rehabilitacijski fakultet, Zagreb