Pregled bibliografske jedinice broj: 455096
Idejni projekt zavješenog nadvožnjaka
Idejni projekt zavješenog nadvožnjaka, 2009., diplomski rad, diplomski, Građevinski fakultet, Zagreb
CROSBI ID: 455096 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Idejni projekt zavješenog nadvožnjaka
(Preliminary design of a cable-stayed overpass)
Autori
Duhović, Katarina
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Ocjenski radovi, diplomski rad, diplomski
Fakultet
Građevinski fakultet
Mjesto
Zagreb
Datum
13.02
Godina
2009
Stranica
136
Mentor
Šavor Zlatko
Neposredni voditelj
Gordana Hrelja
Ključne riječi
zavješeni nadvožnjak; čelični rasponski sklop; betonski pilon
(cable-stayed overpass; steel deck; concrete pylon)
Sažetak
Diplomski rad sadrži proračun i osnovne nacrte zavješenog nadvožnjaka u blizini mjesta Slano, na budućoj autocesti na dionici Ravče - Dubrovnik. Most je prema namjeni pješački. Čelični rasponski sklop ima raspone L = 16, 0 + 12, 0 + 12, 0 + 12, 0 + 8, 0 m (rasponi su određeni mjestima pridržanja zatega). Kostrukciju čini roštiljni sustav glavnih, poprečnih i sekundarnih uzdužnih nosača. Poprečni presjeci glavnih i poprečnih nosača su zavareni I-profili. Visina glavnog nosača je 750 mm, a poprečnog 400 mm. Sekundarni uzdužni nosači su tipski profili - IPE 300. Glavni nosači se nalaze na osnom razmaku od 5 m. Poprečni nosači predviđeni su na razmacima od 4 m. Sekundarni uzdužni nosači su na udaljenosti od 0, 9 m od osi mosta (lijevo i desno u poprečnom smjeru). Normalna širina između unutrašnjih rubova ograde je 4 m, dok je ukupna širina 5, 5 m. Uzdužni pad nivelete je 1, 5 %, dok je poprečni nagib jednostrešan i iznosi 2 %. Uzdužna dispozicija mosta je nesimetrična, s pilonom postavljenim iza desnog upornjaka. Odabrano je latelarno ovješenje u dvije ravnine, sa sjecištem iznad uzdužne osi mosta. Uzdužni raspored zatega je pseudolepeza. Zatege se sidre u glavne nosače, i nalaze se na međusobnim razmacima od 12, 0 m. Sa lijeve strane pilona, u rasponski sklop se ukupno sidri 8 zatega, po 4 na svakoj strani mosta u poprečnom smjeru. Ovisno o broju i rasporedu stražnjih (sidrenih) zatega, napravljeno je par varijanti. Odabrani statički sustav je sa tri stražnje zatege (varijanta 2). Pilon je ukupne visine 24, 5 m, promjenjivog je poprečnog presjeka. Poprečni presjek na visini od 8, 5 m od vrha je konstantan 0, 8 x 1, 3 m, odakle se širi prema dnu, gdje na spoju s temeljem ima dimenzije 1, 6 x 2, 5 m. Materijal čeličnih nosača je S355, dok je materijal pilona i upornjaka MB 50. Gredice pomosta, koje naliježu na čelične nosače su od hrastovine, poprečnog presjeka 0, 1 x 0, 1 m. Sve vanjske površine čeličnih nosača, kao i ograda se zaštićuju od korozije bojanjem. Završni sloj koji je nanešen na čelične nosače je plave boje, u istoj nijansi kao i boja polietilenskih zaštitnih cijevi zatega. Završna boja ograde je zelena. Vanjske plohe upornjaka su obložene kamenom. Most je oblikovan tako da, osim što zadovoljava svoju funkciju, se estetski uklapa u okoliš u kojem je sagrađen. Statički i dinamički proračun, kao i dimenzioniranje prema novim europskim normama za granično stanje nosivosti (GSN) i granično stanje uporabivosti (GSU) provedeni su uz pomoć programskog paketa SOFISTIK. Konstrukcija mosta analizirana je na prostornom roštiljnom modelu sa štapnim elementima stvarnog poprečnog presjeka, a djelovanja na koja je proračunata su: vlastita težina, dodatno stalno opterećenje, opterećenje pješacima, opterećenje vjetrom, temperatura, faze izvedbe, te dinamičko opterećenje.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Građevinarstvo
POVEZANOST RADA
Projekti:
082-0822977-1497 - Granična stanja i održivost mostova
Ustanove:
Građevinski fakultet, Zagreb