Pregled bibliografske jedinice broj: 455048
Kvaliteta kao strategija dugoročnoga razvoja hotelske kompanije
Kvaliteta kao strategija dugoročnoga razvoja hotelske kompanije, 2009., doktorska disertacija, Fakultet za menadžment u turizmu i ugostiteljstvu, Opatija, Rijeka
CROSBI ID: 455048 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Kvaliteta kao strategija dugoročnoga razvoja hotelske kompanije
(Quality as a long term development strategy of hotel company)
Autori
Mogorović, Mirjana
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Ocjenski radovi, doktorska disertacija
Fakultet
Fakultet za menadžment u turizmu i ugostiteljstvu, Opatija
Mjesto
Rijeka
Datum
12.11
Godina
2009
Stranica
293
Mentor
Avelini Holjevac, Ivanka
Ključne riječi
upravljanje potpunom kvalitetom; kvaliteta; standardi
(total quality management; quality; standards)
Sažetak
Upravljanja potpunom kvalitetom (TQM), sustav koji svoju primjenu sve intenzivnije nalazi i u hotelskoj industriji, sadrži niz elemenata i procesa kojih se treba pridržavati, te niz sudionika u hotelu i izvan njega čija međusobno usklađena koordinacija poslova i postupaka vodi ka tome da postignuta kvaliteta usluga bude besprijekorna. Osnov uspješnog rada hotelskih kompanija i uspostave potpune kvalitete su uspostavljeni standardi, kako primjena međunarodnih standarda, tako i primjena vlastitih standarda poznatih svjetskih hotelskih kompanija, odnosno, na tradiciji jednih i drugih, primjena zasebnih standarda svakog hotelskog poduzeća. U ovom je radu na temelju sustava upravljanja kvalitetom postojećeg stanja, dat prijedlog novih i modificiranih metoda mjerenja, odnosno ukazano je na metode koje treba primijeniti u obradi prikupljenih podataka i njihovog korištenja kao osnove za razvoj strateškog plana, odnosno za strateško upravljanje razvojem kompanija temeljeno na kvaliteti. Istražen je stupanj standardizacije i organizacije postignut u hotelskim kompanijama Hrvatske (stupanj standardizacije je to veći, a organizacija sa većom specijalizacijom poslova, što je postotna primjena standarda, koji se istražuju, veća i šira), te zastupljenost odabranih elemenata kvalitete sa posebnim osvrtom na međunarodne standarde, standarde svih procesa rada i kadrovske standarde u hotelu, odnosom prema kupcima i prema dobavljačima, unapređenju organizacijske strukture i organizacije rada, informacijske tehnologije, te jačanja motiviranosti i nagrađivanja zaposlenika hotelskih kompanija. Stupanj kvalitete mjeren je i odnosom prema društvenoj zajednici i njenim propisima (domena očuvanja zdravlja, zaštite okoliša i sl.), ali i međusobnim odnosom i zadovoljstvom rada i suživota u okviru lokalne zajednice u kojoj hotelska kompanija djeluje. Na kraju je na temelju širokog spektra pokazatelja poslovne uspješnosti (likvidnost, solventnost, zaduženost, aktivnost, profitabilnost, investiranje, te temeljem korištenja operativnih pokazatelja) istražen stupanj njihove primjene, uporabnosti, odnosno korisnosti u svakodnevnom radu hotelskih kompanija. Istraživanje je pokazalo da je u hotelskoj industriji Hrvatske zadovoljavajući stupanj primjene standarda uopće, te da je veoma dobra primjena pokazatelja poslovne uspješnosti, ali da se unutar odabranih pokazatelja kvalitete u budućnosti treba posebno pozabaviti motiviranošću i stupnjem nagrađivanja zaposlenika hotelskih kompanija, odnosno, s druge strane, međuovisnošću djelovanja hotelskih kompanija u okviru lokalne sredine.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Ekonomija
POVEZANOST RADA
Projekti:
116-1162459-2458 - Modeli i standardi kvalitete i poslovne izvrsnosti za hotelsku industriju
Ustanove:
Fakultet za menadžment u turizmu i ugostiteljstvu, Opatija