Pregled bibliografske jedinice broj: 45497
Sklonost k proaktivnom atribuiranju (ne)uspjeha i samopoštovanje kod zadarskih srednjoškolaca
Sklonost k proaktivnom atribuiranju (ne)uspjeha i samopoštovanje kod zadarskih srednjoškolaca // XII Dani psihologije u Zadru, Sažetci radova / Ilija Manenica (ur.).
Zadar: Odjel za psihologiju Sveučilišta u Zadru, 2000. (ostalo, nije recenziran, sažetak, znanstveni)
CROSBI ID: 45497 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Sklonost k proaktivnom atribuiranju (ne)uspjeha i samopoštovanje kod zadarskih srednjoškolaca
(Disposition for proactive attribution of (un)success and self-esteem among Zadar's high school students)
Autori
Dadić, Jelena ; Lelas, Anijana ; Mikulandra, Ivona ; Pavin, Tina ; Šimić, Slavica ; Zelić, Sandra ; Ćubela, Vera
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Sažeci sa skupova, sažetak, znanstveni
Izvornik
XII Dani psihologije u Zadru, Sažetci radova
/ Ilija Manenica - Zadar : Odjel za psihologiju Sveučilišta u Zadru, 2000
Skup
XII Dani psihologije u Zadru
Mjesto i datum
Zadar, Hrvatska, 25.05.2000. - 27.05.2000
Vrsta sudjelovanja
Ostalo
Vrsta recenzije
Nije recenziran
Ključne riječi
Atribucije; samopoštovanje; uspjeh; neuspjeh
(Attributions; self-esteem; success; failure)
Sažetak
Jedna linija istraživanja atribucija u domeni postignuća fokusirala se na koncept samohendikepiranja, kojim se označavaju strategije manipuliranja atribucijama (ne)uspjeha prije same izvedbe kako bi se umanjile negativne implikacije neuspjeha i pojačale pozitivne implikacije uspjeha po samopoštovanje. Premda je korištenje ovakvih strategija proaktivnog atribuiranja (ne)uspjeha određeno prvenstveno karakteristikama same situacije izvedbe, utvrđeno je da postoje i individualne razlike u sklonosti samohendikepiranju u različitim kontekstima. Glavni cilj ovog rada bio je ispitati povezanost ovih individualnih razlika sa samopoštovanjem, o čemu su do sada iznijete različite i posve suprotne pretpostavke.
U istraživanju u kome je sudjelovalo 114 učenika zadarskih srednjih škola primijenjene su Skala samohendikepiranja Jonesa i Rhodewalta (1982) i Rosenbergova (1965) Skala samopoštovanja. Dobivena je negativna povezanost između rezultata na ove dvije skale, koja je u skladu s tumačenjem Snydera i Higginsa (1988) o ulozi samohendikepiranja u zaštiti i/ili jačanju slike o sebi. Također, muški su ispitanici postigli značajno veći rezultat na Skali samohendikepiranja, što je sukladno rezultatima većine prethodnih istraživanja koja su se bavila spolnim razlikama u samohendikepiranju.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Psihologija