Pregled bibliografske jedinice broj: 454634
Poduzetništvo u uslužnim djelatnostima
Poduzetništvo u uslužnim djelatnostima
Rijeka: Fakultet za menadžment u turizmu i ugostiteljstvu Sveučilišta u Rijeci, 2010
CROSBI ID: 454634 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Poduzetništvo u uslužnim djelatnostima
Autori
Vujić, Vidoje
Vrsta obrazovnog materijala
Ostalo (nedefinirano)
Izdavač
Fakultet za menadžment u turizmu i ugostiteljstvu Sveučilišta u Rijeci
Grad
Rijeka
Godina
2010
Stranica
227
ISBN
978-953-6198-77-1
Ključne riječi
poduzetništvo; uslužne djelatnosti
Sažetak
Dvadeset prvo stoljeće bit će posebno po mnogo čemu. Ono je na samom početku prožeto dubokim dalekosežnim globalnim i strukturnim promjenama i spletom poduzetničkih procesa koji snažno utječu na sve strukture društva. Početak 21. stoljeća ukazao je na brze tehnološke promjene i veliku dominaciju uslužnih djelatnosti u gospodarskom i javnom sektoru. Posljednja dva desetljeća uslužne se djelatnosti najbrže razvijaju. Ta spoznaja upućuje na potrebu istraživanja procesa kretanja prema društvu znanja i ekonomiji u kojoj će većinu svih poslova sačinjavati uslužne djelatnosti. To je bio osnovni razlog za istraživanje i pisanje ove knjige kojoj smo podarili naslov Poduzetništvo i menadžment 21 stoljeća. Koncepcija, funkcije, metode i tehnike poduzetništva i menadžmenta za proizvodne i uslužne djelatnosti gotovo su iste. Ono što ih razlikuje, izražava se u posebnostima pojedinih uslužnih djelatnosti. Usluga je zapravo rezultat odnosa između korisnika i davatelja usluge. U tom odnosu ključno mjesto pripada korisniku jer je korisnik određujući čimbenik u procesu stvaranja i korištenja usluge. Kvaliteta tih odnosa bitno utječe na strukturu i kvalitetu usluge. Usluga se djelomično proizvodi, prodaje i koristi u interakciji između korisnika i davatelja usluge. Bez njihova aktivnog sudjelovanja, ne mogu se stvarati i pružati usluge. U današnje vrijeme uslužne djelatnosti sadržane su u gotovo svim proizvodima i procesima rada. Uslužne djelatnosti (zdravstvo, školstvo, kultura, socijalna skrb, turizam, pomorski, kopneni i zračni promet, trgovina, bankarstvo, osiguranje, razne komunalne i druge usluge) spadaju među ključne elemente ukupnoga društvenog i gospodarskoga razvoja. Budući da je u uslužnim djelatnostima još uvijek niska razina poduzetničkog djelovanja, to je područje potrebno unaprijediti novim promišljanjima. To je i motiv za pisanje ovoga sveučilišnog udžbenika u kojem se iznose teorijske postavke i primjena poduzetničke filozofije menadžmenta u poslovnoj praksi uslužnih djelatnosti.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Ekonomija
POVEZANOST RADA
Projekti:
116-0000000-0758 - Upravljanje znanjem i kadrovima u turizmu kao značajkom hrvatskog identiteta
Ustanove:
Fakultet za menadžment u turizmu i ugostiteljstvu, Opatija
Profili:
Vidoje Vujić
(autor)