Pretražite po imenu i prezimenu autora, mentora, urednika, prevoditelja

Napredna pretraga

Pregled bibliografske jedinice broj: 454632

Implicitne teorije inteligencije učenika osmih razreda


Kopić, Kristina; Vranić, Andrea; Zarevski, Predrag
Implicitne teorije inteligencije učenika osmih razreda // Društvena istraživanja : časopis za opća društvena pitanja, 18 (2009), 3; 503-523 (recenziran, članak, stručni)


CROSBI ID: 454632 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca

Naslov
Implicitne teorije inteligencije učenika osmih razreda
(Implicit theories of intelligence in elementary school eighth-grade pupils)

Autori
Kopić, Kristina ; Vranić, Andrea ; Zarevski, Predrag

Izvornik
Društvena istraživanja : časopis za opća društvena pitanja (1330-0288) 18 (2009), 3; 503-523

Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u časopisima, članak, stručni

Ključne riječi
implicitne teorije inteligencije ; rana adolescencija ; metoda prototipa ; egzemplarna metoda
(implicit theories of intelligence ; early adolescence ; prototype method ; exemplar method)

Sažetak
Na uzorku od 330 učenika i učenica osmih razreda osnovnih škola primijenjen je upitnik ITI-VIII (Kopić, Vranić i Zarevski, 2007.) kojim su ispitane implicitne teorije inteligencije. U opisu inteligentnih osoba navode osobine koje se mogu kategorizirati u kognitivne sposobnosti (28.00%), praktičnu inteligenciju (27.04%), interpersonalne osobine (18.37%), motivaciju (10.08%), «akademsku» inteligenciju i verbalne sposobnosti (8.29%) te ostale osobine ličnosti i fizičke karakteristike (8.23%). Najveći dio sudionika smatra da na inteligenciju u podjednakoj mjeri utječu naslijeđe i okolina (63.83%), da je inteligenciju moguće mnogo povećati (56.53%), da prvenstveno školovanje može znatno povećati inteligenciju (50.91%), da uspjeh u školovanju znatno ovisi o inteligenciji (48.63%), kao i uspjeh u poslu (61.21%), da je inteligencija najvažnija za školski uspjeh u matematici (44.92%) i fizici (24.92%), da nema spolnih razlika u inteligenciji u njihovoj (47.88%), niti u odrasloj dobi (45.15%), te da su osobe najinteligentnije između 21. i 39. godine (42.99%), tj. u periodu rane zrele dobi. Ovo je prvo istraživanje te vrste u Hrvatskoj na uzrastu ranih adolescenata. Najznačajniji je rezultat da učenici imaju formirane implicitne teorije inteligencije vrlo slične onima maturanata srednjih škola, što znači da se razmjerno rano razvijaju koncepti o inteligenciji.

Izvorni jezik
Engleski

Znanstvena područja
Psihologija



POVEZANOST RADA


Projekti:
130-1301683-1417 - Promjene ličnosti i kognitivnih procesa u starijoj dobi (Zarevski, Predrag, MZOS ) ( CroRIS)

Ustanove:
Filozofski fakultet, Zagreb

Profili:

Avatar Url Predrag Zarevski (autor)

Avatar Url Andrea Vranić (autor)

Poveznice na cjeloviti tekst rada:

hrcak.srce.hr www.ceeol.com

Citiraj ovu publikaciju:

Kopić, Kristina; Vranić, Andrea; Zarevski, Predrag
Implicitne teorije inteligencije učenika osmih razreda // Društvena istraživanja : časopis za opća društvena pitanja, 18 (2009), 3; 503-523 (recenziran, članak, stručni)
Kopić, K., Vranić, A. & Zarevski, P. (2009) Implicitne teorije inteligencije učenika osmih razreda. Društvena istraživanja : časopis za opća društvena pitanja, 18 (3), 503-523.
@article{article, author = {Kopi\'{c}, Kristina and Vrani\'{c}, Andrea and Zarevski, Predrag}, year = {2009}, pages = {503-523}, keywords = {implicitne teorije inteligencije, rana adolescencija, metoda prototipa, egzemplarna metoda}, journal = {Dru\v{s}tvena istra\v{z}ivanja : \v{c}asopis za op\'{c}a dru\v{s}tvena pitanja}, volume = {18}, number = {3}, issn = {1330-0288}, title = {Implicitne teorije inteligencije u\v{c}enika osmih razreda}, keyword = {implicitne teorije inteligencije, rana adolescencija, metoda prototipa, egzemplarna metoda} }
@article{article, author = {Kopi\'{c}, Kristina and Vrani\'{c}, Andrea and Zarevski, Predrag}, year = {2009}, pages = {503-523}, keywords = {implicit theories of intelligence, early adolescence, prototype method, exemplar method}, journal = {Dru\v{s}tvena istra\v{z}ivanja : \v{c}asopis za op\'{c}a dru\v{s}tvena pitanja}, volume = {18}, number = {3}, issn = {1330-0288}, title = {Implicit theories of intelligence in elementary school eighth-grade pupils}, keyword = {implicit theories of intelligence, early adolescence, prototype method, exemplar method} }

Časopis indeksira:


  • Current Contents Connect (CCC)
  • Web of Science Core Collection (WoSCC)
    • Social Science Citation Index (SSCI)
    • SCI-EXP, SSCI i/ili A&HCI
  • Scopus





Contrast
Increase Font
Decrease Font
Dyslexic Font