Pregled bibliografske jedinice broj: 454632
Implicitne teorije inteligencije učenika osmih razreda
Implicitne teorije inteligencije učenika osmih razreda // Društvena istraživanja : časopis za opća društvena pitanja, 18 (2009), 3; 503-523 (recenziran, članak, stručni)
CROSBI ID: 454632 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Implicitne teorije inteligencije učenika osmih razreda
(Implicit theories of intelligence in elementary school eighth-grade pupils)
Autori
Kopić, Kristina ; Vranić, Andrea ; Zarevski, Predrag
Izvornik
Društvena istraživanja : časopis za opća društvena pitanja (1330-0288) 18
(2009), 3;
503-523
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u časopisima, članak, stručni
Ključne riječi
implicitne teorije inteligencije ; rana adolescencija ; metoda prototipa ; egzemplarna metoda
(implicit theories of intelligence ; early adolescence ; prototype method ; exemplar method)
Sažetak
Na uzorku od 330 učenika i učenica osmih razreda osnovnih škola primijenjen je upitnik ITI-VIII (Kopić, Vranić i Zarevski, 2007.) kojim su ispitane implicitne teorije inteligencije. U opisu inteligentnih osoba navode osobine koje se mogu kategorizirati u kognitivne sposobnosti (28.00%), praktičnu inteligenciju (27.04%), interpersonalne osobine (18.37%), motivaciju (10.08%), «akademsku» inteligenciju i verbalne sposobnosti (8.29%) te ostale osobine ličnosti i fizičke karakteristike (8.23%). Najveći dio sudionika smatra da na inteligenciju u podjednakoj mjeri utječu naslijeđe i okolina (63.83%), da je inteligenciju moguće mnogo povećati (56.53%), da prvenstveno školovanje može znatno povećati inteligenciju (50.91%), da uspjeh u školovanju znatno ovisi o inteligenciji (48.63%), kao i uspjeh u poslu (61.21%), da je inteligencija najvažnija za školski uspjeh u matematici (44.92%) i fizici (24.92%), da nema spolnih razlika u inteligenciji u njihovoj (47.88%), niti u odrasloj dobi (45.15%), te da su osobe najinteligentnije između 21. i 39. godine (42.99%), tj. u periodu rane zrele dobi. Ovo je prvo istraživanje te vrste u Hrvatskoj na uzrastu ranih adolescenata. Najznačajniji je rezultat da učenici imaju formirane implicitne teorije inteligencije vrlo slične onima maturanata srednjih škola, što znači da se razmjerno rano razvijaju koncepti o inteligenciji.
Izvorni jezik
Engleski
Znanstvena područja
Psihologija
POVEZANOST RADA
Projekti:
130-1301683-1417 - Promjene ličnosti i kognitivnih procesa u starijoj dobi (Zarevski, Predrag, MZOS ) ( CroRIS)
Ustanove:
Filozofski fakultet, Zagreb
Citiraj ovu publikaciju:
Časopis indeksira:
- Current Contents Connect (CCC)
- Web of Science Core Collection (WoSCC)
- Social Science Citation Index (SSCI)
- SCI-EXP, SSCI i/ili A&HCI
- Scopus