Pregled bibliografske jedinice broj: 454593
Od statutarnih odredbi do nastavne prakse
Od statutarnih odredbi do nastavne prakse // Knjižica sažetaka 3. međunarodne konferencije o naprednim i sustavnim istraživanjima Trećeg specijaliziranog znanstvenog skupa Rano učenje hrvatskoga/materinskoga/stranoga jezika (RUHMSJ-3) / Pavličević-Franić, Dunja ; Bežen, Ante (ur.).
Zagreb: Učiteljski fakultet Sveučilišta u Zagrebu ; Europski centar za napredna i sustavna istraživanja (ECNSI), 2009. str. 24-24 (predavanje, međunarodna recenzija, sažetak, znanstveni)
CROSBI ID: 454593 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Od statutarnih odredbi do nastavne prakse
Autori
Benjak, Mirjana ; Požgaj Hadži, Vesna
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Sažeci sa skupova, sažetak, znanstveni
Izvornik
Knjižica sažetaka 3. međunarodne konferencije o naprednim i sustavnim istraživanjima Trećeg specijaliziranog znanstvenog skupa Rano učenje hrvatskoga/materinskoga/stranoga jezika (RUHMSJ-3)
/ Pavličević-Franić, Dunja ; Bežen, Ante - Zagreb : Učiteljski fakultet Sveučilišta u Zagrebu ; Europski centar za napredna i sustavna istraživanja (ECNSI), 2009, 24-24
ISBN
978-953-7210-23-6
Skup
Rano učenje hrvatskoga/materinskoga/stranoga jezika (RUHMSJ-3)
Mjesto i datum
Zadar, Hrvatska, 12.11.2009. - 13.11.2009
Vrsta sudjelovanja
Predavanje
Vrsta recenzije
Međunarodna recenzija
Ključne riječi
dvojezičnost; hrvatski jezik; talijanski jezik; zajamčena prava na dvojezičnost; nastava jezika; interkulturalna kompetencija
Sažetak
Jezični pluralizam (hrvatski kao većinski jezik i talijanski jezik/venetski dijalekt kao manjinski jezik, odnosno jezik društvene sredine) prisutan je u mnogim istarskim gradovima i općinama, među kojima je i Grad Novigrad-Cittanova. Kako Statut Istarske županije uređuje ostvarivanje dvojezičnosti i štiti autohtone etničke i kulturne osobitosti Istre tako i Statut Grada Novigrada- Cittanove jamči pravo pripadnicima talijanske nacionalne manjine da slobodno i ravnopravno upotrebljavaju svoj jezik i pismo. Između ostalog, županijski i novigradski statuti propisuju učenje talijanskoga jezika u školama s hrvatskim nastavnim jezikom, a u školama s talijanskim nastavnim jezikom učenje hrvatskoga jezika. Polazeći od tih statutarnih odredbi zanimalo nas je kako i koliko nastava drugoga jezika, hrvatskoga ili talijanskoga, pogoduje provođenju teorije interkulturalizma u nastavnim i izvannastavnim aktivnostima. Na temelju analize postojećih nastavnih programa/kurikula predlažu se načini i metode njegove uspješnije primjene. Jer, bez obzira na političku dobru volju, jedino sustavnim učenjem za razumijevanje i poštivanje razlika može se razvijati interkulturalna kompetencija - neophodna za humaniji (su)život u multikulturalnome svijetu.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Filologija
POVEZANOST RADA
Projekti:
303-3031173-0983 - Obrazovanje za interkulturalnu kompetenciju (Piršl, Elvi, MZOS ) ( CroRIS)
Ustanove:
Sveučilište Jurja Dobrile u Puli
Profili:
Mirjana Benjak
(autor)