Pregled bibliografske jedinice broj: 45394
Hipermedijska obrazovna tehnologija u osnovnoj školi
Hipermedijska obrazovna tehnologija u osnovnoj školi // Nastavnik i suvremena obrazovna tehnologija / Rosić, Vladimir (ur.).
Rijeka: Filozofski fakultet Sveučilišta u Rijeci, 2000. str. 33-40 (pozvano predavanje, međunarodna recenzija, cjeloviti rad (in extenso), znanstveni)
CROSBI ID: 45394 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Hipermedijska obrazovna tehnologija u osnovnoj školi
(Hipermedia educational technology in primary school)
Autori
Matijević, Milan
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u zbornicima skupova, cjeloviti rad (in extenso), znanstveni
Izvornik
Nastavnik i suvremena obrazovna tehnologija
/ Rosić, Vladimir - Rijeka : Filozofski fakultet Sveučilišta u Rijeci, 2000, 33-40
Skup
The Teacher and Modern Educational Technology
Mjesto i datum
Gospić, Hrvatska, 08.06.2000. - 09.06.2000
Vrsta sudjelovanja
Pozvano predavanje
Vrsta recenzije
Međunarodna recenzija
Ključne riječi
hipermedij; obrazovna tehnologija; multimedij; osnovna škola
(hipermedia; educational technology; multimedia; primari school)
Sažetak
Sažetak - Hipermedijska obrazovna tehnologija predstavlja sustav postupaka, programa i multimedijskog materijala u osnovi kojeg je hipermedij ili hipertekst, a koji je korisnicima dostupan putem Interneta ili CD-a. Svrha je toga sustava omogućavanje učinkovitiog, racionalnog i objektivnog pomaganja procesa učenja i poučavanja. Važne komunikološke i didaktičke funkcije ugrađene su u sosftware koji omogućuje interaktivan odnos subjekta koji uči i dostupnih informacija.
Uz hipermedijsku obrazovnu tehnologiju i organizaciju učenja u osnovnoj školi javljaju se neka nova pitanja. Prednosti te tehnologije teško dolaze do izražaja uz kruti razredno-predmetno-satni sustav koji je utemeljio Komensky prije više od tri i pol stoljeća. Dalje, uz tu tehnologiju bitno se mijenaju uloge glavnih subjekata nastavnog procesa - učenika i učitelja. Stručnjaci se teško slažu oko zastupljenosti hipermedijske obrazovne tehnologije u početnim godinama obveznoga školovanja. Neki smatraju da se već u predškolsko vrijeme djeca mogu služiti osobnim računalima i multimedijem na CD-u. Drugi pak smatraju da se djeci u predškolsko doba, te u početnim godinama osnovne škole, treba omogućiti učenje u izvornoj stvarnosti ili na prirodnim materijalima, sa što manje audiovizualnih medija i osobnih računala.
U ovom radu autor prezentira neke spoznaje multimedijske didaktike koje se odnose na hipermedijsku obrazovnu tehnologiju te rezultate ispitivanja stavova i mišljenja učitelja o mjestu osobnih računala i multimedija u životu učenika osnovne škole u Republici Hrvatskoj.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Pedagogija
POVEZANOST RADA