Pregled bibliografske jedinice broj: 45356
Od vesala do električne propulzije
Od vesala do električne propulzije // 40 godina visokog obrazovanja pomoraca u Dubrovniku / Mateo Milković (ur.).
Dubrovnik: Veleučilište u Dubrovniku, 1999. str. 238-243 (ostalo, nije recenziran, cjeloviti rad (in extenso), stručni)
CROSBI ID: 45356 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Od vesala do električne propulzije
(From the paddle to the electric propulsion)
Autori
Milković, Mateo ; Mirošević, Marija
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u zbornicima skupova, cjeloviti rad (in extenso), stručni
Izvornik
40 godina visokog obrazovanja pomoraca u Dubrovniku
/ Mateo Milković - Dubrovnik : Veleučilište u Dubrovniku, 1999, 238-243
Skup
40 godina visokog obrazovanja pomoraca u Dubrovniku
Mjesto i datum
Dubrovnik, Hrvatska, 1999
Vrsta sudjelovanja
Ostalo
Vrsta recenzije
Nije recenziran
Ključne riječi
električna propulzija; pogon; regulacija brzine vrtnje; propulzijski motori
(electric propulsion; marine power plant; rotating speed control; propulsion system)
Sažetak
Suvremeno morsko brodarstvo nalazi se pred sve većim zahtjevima glede sigurnosti broda, udobnosti putnika, olakšanog rada posade zaštite morskog okoliša. Propulzijski sustav, kao najvažniji sustav broda u sve nepovoljnijem okruženju broda, označen je stupnjem najvišeg rizika. Stoga se postavljaju sve veći zahtjevi pred brodovlasnike i sve teži pred brodograditelje, proizvodače brodskih strojeva, uređaja i opreme u pogledu sigurnosti broda i zaštite morskog okoliša. Razvojem novih,- tehnika i tehnologija u pomorskoj industriji, danas se u sve više brodova ugrađuje električni propulzijski sustav. Pogon električne propulzije ostvaruje se motorom istosmjerne ili izmjenične struje. Istosmjerni motori (povijesno gledano najstariji) odlikuju se vrlo dobrim obilježjima regulacije brzine vrtnje i razvijanja potrebnog poteznog momenta, što omogućuje dobro prilagodbu promjenama opterećenja kako u vožnji tako i u manevru. Nedostaci ovog pogona su veliki zahtjevi glede stručnosti osoblja i visoka nabavna cijena. Za pogon brodskog vijka s motorom izmjenične struje rabe se trofazni sinkroni ili asinkroni motori posebnih izvedaba i to u sustavima čija je snaga veća od 30 000 kW. Prednost je tih pogona u odnosu na istosmjerne u veličini, cijeni, održavanju i jednostavnosti. Propulzijski motori za veće i najveće snage su sinkroni motori, a za srednje snage asinkroni kavezni motori, uglavnom uz prekretne propelere i konstantnu brzinu vrtnje.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Tehnologija prometa i transport