Pretražite po imenu i prezimenu autora, mentora, urednika, prevoditelja

Napredna pretraga

Pregled bibliografske jedinice broj: 452985

Kulturni turizam na splitski način: sociološko istraživanje


Leburić, Anči; Dadić, Maja; Stipčić, Ana
Kulturni turizam na splitski način: sociološko istraživanje. Split: Redak, 2010 (monografija)


CROSBI ID: 452985 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca

Naslov
Kulturni turizam na splitski način: sociološko istraživanje
(Cultural Tourism in Split Way: Sociological Research)

Autori
Leburić, Anči ; Dadić, Maja ; Stipčić, Ana

Ostali urednici
Leburić, Anči

Vrsta, podvrsta i kategorija knjige
Autorske knjige, monografija, znanstvena

Izdavač
Redak

Grad
Split

Godina
2010

Stranica
226

ISBN
978-953-7595-11-1

Ključne riječi
sociološko istraživanje; kulturni turizam; Split;
(sociological research; cultural tourism; Split)

Sažetak
U empirijskoj studiji pod naslovom „Kulturni turi¬zam na splitski način“ autorice Anči Leburić, Maja Dadić i Ana Stipčić izlažu rezultate empirijskog soci¬ološkog istraživanja kulturnog turizma grada Splita, reali¬ziranog tijekom 2007. i 2008. godine. Turizam danas mnogi shvaćaju kao sociokulturnu pojavu i kao najbrže rastuću industriju novoga doba. Neki stručnjaci vide kroz turističko–gospodarsku valorizaciju kulturne baštine promociju ukupnog turizma i njegovu veću učinkovitost na svjetskom tržištu. To dovodi i do razvijenijeg lokalnog i regionalnog turizma u čijoj ponudi se nalazi baština. Ističući društvenu važnost kulturnog turizma, auto-rice su koristeći tzv. mješovitu metodološku strategiju (mix strategy) u kojoj su kombinirale ankete i intervjue, ispitale 1.000 turista i 22 turistička stručnjaka. Iz podataka dobivenih anketiranjem turista, zaključuju da su turisti koji posjećuju kulturne znameni-tosti mladi i pretežno visoko obrazovani ljudi. Putuju uglavnom dva do tri puta godišnje i to najradije u paru, s prijateljima i obitelji, te najčešće bez djece. Na putovanje idu uglavnom vlastitim automobilom i javnim prijevo¬zom, a odsjedaju u privatnom smještaju Kulturna motivacija ispitanih turista je uglavnom primarna ili sekundarna, a interes za kulturu im je nespe-cifičan, odnosno zanima ih šire područje kulture. Ugla-vnom posjećuju samo najistaknutije kulturne zname-nitosti, te ih najčešće zanima spomenička baština, a vrlo malo muzeji, galerije i kazališta. Najposjećenije su kul-turne znamenitosti one koje se nalaze unutar zidina Dioklecijanove palače, a one koje su udaljene od gradske jezgre su slabije posjećene. Turisti se u Splitu zadržavaju uglavnom jedan dan što potvrđuje činjenicu da je on još uvijek tranzitni grad. Analizirajući intervjue s turističkim stručnjacima potvrđeni su rezultati dobiveni anketiranjem turista o lo-šoj posjećenosti muzeja i galerija, a o dobroj posjećenosti spomenika i građevina koje se nalaze unutar zidina Dio-klecijanove palače. Utvrđeno je da postoje ulaganja u kulturni sektor grada, ali da stručnjaci smatraju kako treba ulagati još više. Turistima je važna cijena koju plaćaju za ulaznicu određene kulturne znamenitosti, te u zamjenu za nju traže kvalitetno iskustvo. Kulturna ponuda treba turistima pružiti određeni doživljaj i oni bi trebali biti zadovoljni posjetom. Upravo je zbog toga potrebno poraditi na marketingu kulturnih znamenitosti i na njihovoj prezentaciji i interpretaciji. Građani kulturne destinacije trebaju biti srdačni i gosto-ljubivi kako bi gosti bili zadovoljni posjetom i ponovo posjetili grad. Potrebno je poboljšati službe za čistoću grada kao i za kontrolu ilegalnih iznajmljivača, jer to sveukupno utječe na doživljaj turista i mogućnost ponovog posjeta. Autorice zaključuju prema dobivenim podacima kako Split još uvijek ne koristi u potpunosti potencijal zbog kojeg privlače turiste u najvećem broju. Upravo zbog toga autorice podupiru ideje istraživačkih projekata u međunarodnim okvirima unutar kojih bi se afirmirala i intenzivnije razvijala još i kulturna suradnja. Razvoj kulturnog turizma je taj koji omogućuje aktiviranje tradicionalne i suvremene kulturne baštine. U tom smjeru bi se trebao kretati i razvoj splitskog turizma budući da je Split jedan od kulturnih centara Dalmacije i “biser svjetske kulturne baštine”.

Izvorni jezik
Hrvatski

Znanstvena područja
Sociologija



POVEZANOST RADA


Ustanove:
Filozofski fakultet u Splitu

Profili:

Avatar Url Anči Leburić (autor)

Avatar Url Ana Ćurković (autor)


Citiraj ovu publikaciju:

Leburić, Anči; Dadić, Maja; Stipčić, Ana
Kulturni turizam na splitski način: sociološko istraživanje. Split: Redak, 2010 (monografija)
Leburić, A., Dadić, M. & Stipčić, A. (2010) Kulturni turizam na splitski način: sociološko istraživanje. Split, Redak.
@book{book, author = {Leburi\'{c}, An\v{c}i and Dadi\'{c}, Maja and Stip\v{c}i\'{c}, Ana}, collectioneditor = {Leburi\'{c}, An\v{c}i}, year = {2010}, pages = {226}, keywords = {sociolo\v{s}ko istra\v{z}ivanje, kulturni turizam, Split, }, isbn = {978-953-7595-11-1}, title = {Kulturni turizam na splitski na\v{c}in: sociolo\v{s}ko istra\v{z}ivanje}, keyword = {sociolo\v{s}ko istra\v{z}ivanje, kulturni turizam, Split, }, publisher = {Redak}, publisherplace = {Split} }
@book{book, author = {Leburi\'{c}, An\v{c}i and Dadi\'{c}, Maja and Stip\v{c}i\'{c}, Ana}, collectioneditor = {Leburi\'{c}, An\v{c}i}, year = {2010}, pages = {226}, keywords = {sociological research, cultural tourism, Split}, isbn = {978-953-7595-11-1}, title = {Cultural Tourism in Split Way: Sociological Research}, keyword = {sociological research, cultural tourism, Split}, publisher = {Redak}, publisherplace = {Split} }




Contrast
Increase Font
Decrease Font
Dyslexic Font