Pretražite po imenu i prezimenu autora, mentora, urednika, prevoditelja

Napredna pretraga

Pregled bibliografske jedinice broj: 452806

Strategije rješavanja matematičkih zadataka: provjera modela dječjeg odabira i otkrivanja strategija


Pavlin-Bernardić, Nina
Strategije rješavanja matematičkih zadataka: provjera modela dječjeg odabira i otkrivanja strategija, 2010., doktorska disertacija, Filozofski fakultet, Zagreb


CROSBI ID: 452806 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca

Naslov
Strategije rješavanja matematičkih zadataka: provjera modela dječjeg odabira i otkrivanja strategija
(Mathematical problem solving strategies: testing childen's strategy choices and discoveries model)

Autori
Pavlin-Bernardić, Nina

Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Ocjenski radovi, doktorska disertacija

Fakultet
Filozofski fakultet

Mjesto
Zagreb

Datum
25.03

Godina
2010

Stranica
156

Mentor
Vlahović-Štetić, Vesna

Ključne riječi
strategije; množenje; računalne simulacije
(strategies; multiplication; computer simulations)

Sažetak
Cilj ovog istraživanja bio je ispitati može li se Model dječjeg odabira i otkrivanja strategija (Shrager i Siegler, 1998) primijeniti u području množenja. Kako bismo ispitali neke postavke modela, proveli smo istraživanje s djecom i razvili računalnu simulaciju koja je rješavala zadatke množenja. Sudionici su bili 82 učenika 2. razreda osnovne škole, koji su ispitani jednostavnim zadacima množenja tri puta tijekom polugodišta. Prvo ispitivanje provedeno je tri tjedna nakon početka učenja množenja, a druga dva ispitivanja provedena su u razmacima od po šest tjedana. Ispitivanja su provedena individualno. Eksperimentatorica bi pročitala svaki zadatak djetetu, a ono ga je moglo riješiti na koji god način je htjelo. Nakon toga, trebalo je objasniti kako je riješilo zadatak. Odgovori djece su snimljeni i dvoje neovisnih procjenjivača je klasificiralo strategije rješavanja zadataka. Vremena latencije odgovora dobivena su na temelju audio snimki. Računalna simulacija za rješavanje zadataka množenja razvijena je na temelju Modela dječjeg odabira i otkrivanja strategija i sadržavala je sve mehanizme opisane u modelu. Simulacija je prolazila kroz faze učenja i tri faze ispitivanja, u kojima je rješavala iste zadatke kao i djeca. Dječje strategije rješavanja zadataka množenja klasificirane su u osam kategorija. U skladu s modelom, pokazalo se da dječji odabir strategija postaje sve adaptivniji s vremenom. Također, pokazalo se da se točnost odgovora povećava, a vrijeme latencije odgovora smanjuje. Računalna simulacija otkrivala je nove strategije i pokazala slične obrasce točnosti odgovora i vremena latencije odgovora kao djeca. No, simulacija nije uspjela otkriti sve strategije rješavanja zadataka množenja koje su koristila djeca. Stoga smo predložili proširenje modela i usporedili na taj način dobivene rezultate simulacije s rezultatima djece. Rezultati su bili vrlo slični, što govori u prilog ovako proširenog modela.

Izvorni jezik
Hrvatski

Znanstvena područja
Psihologija



POVEZANOST RADA


Projekti:
130-1301676-1357 - Psihološki faktori učenja matematike: uradak, strategije, motivacija i stavovi (Vlahović-Štetić, Vesna, MZOS ) ( CroRIS)

Ustanove:
Filozofski fakultet, Zagreb


Citiraj ovu publikaciju:

Pavlin-Bernardić, Nina
Strategije rješavanja matematičkih zadataka: provjera modela dječjeg odabira i otkrivanja strategija, 2010., doktorska disertacija, Filozofski fakultet, Zagreb
Pavlin-Bernardić, N. (2010) 'Strategije rješavanja matematičkih zadataka: provjera modela dječjeg odabira i otkrivanja strategija', doktorska disertacija, Filozofski fakultet, Zagreb.
@phdthesis{phdthesis, author = {Pavlin-Bernardi\'{c}, Nina}, year = {2010}, pages = {156}, keywords = {strategije, mno\v{z}enje, ra\v{c}unalne simulacije}, title = {Strategije rje\v{s}avanja matemati\v{c}kih zadataka: provjera modela dje\v{c}jeg odabira i otkrivanja strategija}, keyword = {strategije, mno\v{z}enje, ra\v{c}unalne simulacije}, publisherplace = {Zagreb} }
@phdthesis{phdthesis, author = {Pavlin-Bernardi\'{c}, Nina}, year = {2010}, pages = {156}, keywords = {strategies, multiplication, computer simulations}, title = {Mathematical problem solving strategies: testing childen's strategy choices and discoveries model}, keyword = {strategies, multiplication, computer simulations}, publisherplace = {Zagreb} }




Contrast
Increase Font
Decrease Font
Dyslexic Font