Pretražite po imenu i prezimenu autora, mentora, urednika, prevoditelja

Napredna pretraga

Pregled bibliografske jedinice broj: 452723

Utjecaj udžbeničkih tekstova na rani leksički razvoj u hrvatskom jeziku


Pavličević-Franić, Dunja; Gazdić-Alerić, Tamara
Utjecaj udžbeničkih tekstova na rani leksički razvoj u hrvatskom jeziku // Jezik, 57 (2010), 3; 81-96 (podatak o recenziji nije dostupan, izvorni znanstveni rad, znanstveni)


CROSBI ID: 452723 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca

Naslov
Utjecaj udžbeničkih tekstova na rani leksički razvoj u hrvatskom jeziku
(The Influence of Textbook Texts on the Early Lexical Development in Croatian Language)

Autori
Pavličević-Franić, Dunja ; Gazdić-Alerić, Tamara

Izvornik
Jezik (0021-6925) 57 (2010), 3; 81-96

Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u časopisima, izvorni znanstveni rad, znanstveni

Ključne riječi
ranojezični diskurs; rani leksikon; komunikacijska kompetencija; udžbenički tekst; usvajanje hrvatskoga jezika
(early languae discourse; early lexicon; communicative commpetence; acquisition of Croatian; textbooks)

Sažetak
Jezik udžbenika mora biti posrednikom, a ne preprjekom u stjecanju znanja i razvoju komunikacijskih sposobnosti učenika. Ta se uloga ponajprije ostvaruje odabirom i oblikovanjem koherentnih i jasnih jezičnih sredstava, primjerenih dobi i spoznajnim mogućnostima onih kojima je udžbenik namijenjen. U radu se, kao važna sastavnica "prohodnosti" i razmljivosti proučava rječnik udžbenika u mlađim razredima osnovne škole. Kvantitativnom se metodom utvrđuje broj samoznačnih riječi (imenica, glagola, pridjeva, priloga i brojeva) u udžbenicima Hrvatskoga jezika te se uspoređuje s udžbenicima Matematike i Prirode i društva. Ukupni se podaci, zatim, uspoređuju s dječjim rječnikom u ranome jezičnome razdoblju (od 7. do 10. godine), dobivenim na temelju dosadašnjih istraživanja i analize učeničkih radova.

Izvorni jezik
Hrvatski

Znanstvena područja
Filologija



POVEZANOST RADA


Projekti:
227-2270729-0725 - Razvoj komunikacijske kompetencije u ranome diskursu hrvatskoga jezika (Pavličević-Franić, Dunja, MZOS ) ( CroRIS)

Ustanove:
Učiteljski fakultet, Zagreb


Citiraj ovu publikaciju:

Pavličević-Franić, Dunja; Gazdić-Alerić, Tamara
Utjecaj udžbeničkih tekstova na rani leksički razvoj u hrvatskom jeziku // Jezik, 57 (2010), 3; 81-96 (podatak o recenziji nije dostupan, izvorni znanstveni rad, znanstveni)
Pavličević-Franić, D. & Gazdić-Alerić, T. (2010) Utjecaj udžbeničkih tekstova na rani leksički razvoj u hrvatskom jeziku. Jezik, 57 (3), 81-96.
@article{article, author = {Pavli\v{c}evi\'{c}-Frani\'{c}, Dunja and Gazdi\'{c}-Aleri\'{c}, Tamara}, year = {2010}, pages = {81-96}, keywords = {ranojezi\v{c}ni diskurs, rani leksikon, komunikacijska kompetencija, ud\v{z}beni\v{c}ki tekst, usvajanje hrvatskoga jezika}, journal = {Jezik}, volume = {57}, number = {3}, issn = {0021-6925}, title = {Utjecaj ud\v{z}beni\v{c}kih tekstova na rani leksi\v{c}ki razvoj u hrvatskom jeziku}, keyword = {ranojezi\v{c}ni diskurs, rani leksikon, komunikacijska kompetencija, ud\v{z}beni\v{c}ki tekst, usvajanje hrvatskoga jezika} }
@article{article, author = {Pavli\v{c}evi\'{c}-Frani\'{c}, Dunja and Gazdi\'{c}-Aleri\'{c}, Tamara}, year = {2010}, pages = {81-96}, keywords = {early languae discourse, early lexicon, communicative commpetence, acquisition of Croatian, textbooks}, journal = {Jezik}, volume = {57}, number = {3}, issn = {0021-6925}, title = {The Influence of Textbook Texts on the Early Lexical Development in Croatian Language}, keyword = {early languae discourse, early lexicon, communicative commpetence, acquisition of Croatian, textbooks} }




Contrast
Increase Font
Decrease Font
Dyslexic Font