Pregled bibliografske jedinice broj: 452723
Utjecaj udžbeničkih tekstova na rani leksički razvoj u hrvatskom jeziku
Utjecaj udžbeničkih tekstova na rani leksički razvoj u hrvatskom jeziku // Jezik, 57 (2010), 3; 81-96 (podatak o recenziji nije dostupan, izvorni znanstveni rad, znanstveni)
CROSBI ID: 452723 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Utjecaj udžbeničkih tekstova na rani leksički razvoj u hrvatskom jeziku
(The Influence of Textbook Texts on the Early Lexical Development in Croatian Language)
Autori
Pavličević-Franić, Dunja ; Gazdić-Alerić, Tamara
Izvornik
Jezik (0021-6925) 57
(2010), 3;
81-96
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u časopisima, izvorni znanstveni rad, znanstveni
Ključne riječi
ranojezični diskurs; rani leksikon; komunikacijska kompetencija; udžbenički tekst; usvajanje hrvatskoga jezika
(early languae discourse; early lexicon; communicative commpetence; acquisition of Croatian; textbooks)
Sažetak
Jezik udžbenika mora biti posrednikom, a ne preprjekom u stjecanju znanja i razvoju komunikacijskih sposobnosti učenika. Ta se uloga ponajprije ostvaruje odabirom i oblikovanjem koherentnih i jasnih jezičnih sredstava, primjerenih dobi i spoznajnim mogućnostima onih kojima je udžbenik namijenjen. U radu se, kao važna sastavnica "prohodnosti" i razmljivosti proučava rječnik udžbenika u mlađim razredima osnovne škole. Kvantitativnom se metodom utvrđuje broj samoznačnih riječi (imenica, glagola, pridjeva, priloga i brojeva) u udžbenicima Hrvatskoga jezika te se uspoređuje s udžbenicima Matematike i Prirode i društva. Ukupni se podaci, zatim, uspoređuju s dječjim rječnikom u ranome jezičnome razdoblju (od 7. do 10. godine), dobivenim na temelju dosadašnjih istraživanja i analize učeničkih radova.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Filologija
POVEZANOST RADA
Projekti:
227-2270729-0725 - Razvoj komunikacijske kompetencije u ranome diskursu hrvatskoga jezika (Pavličević-Franić, Dunja, MZOS ) ( CroRIS)
Ustanove:
Učiteljski fakultet, Zagreb