Pretražite po imenu i prezimenu autora, mentora, urednika, prevoditelja

Napredna pretraga

Pregled bibliografske jedinice broj: 452516

Ko-opetitivni marketinški pristup zaštiti okoliša i gospodarenju otpadom u Republici Hrvatskoj


Tomašević Lišanin, Marija; Palić, Mirko
Ko-opetitivni marketinški pristup zaštiti okoliša i gospodarenju otpadom u Republici Hrvatskoj // Zbornik skupa: XVIII Kongres Hrvatske zajednice udruga za marketing CROMAR: Marketing infrastrukture hrvatskog gospodarstva / Radić, T. & Vlahović, D. (ur.).
Split: Hrvatska udruga za marketing (CROMAR), 2004. str. 155-170 (predavanje, domaća recenzija, cjeloviti rad (in extenso), znanstveni)


CROSBI ID: 452516 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca

Naslov
Ko-opetitivni marketinški pristup zaštiti okoliša i gospodarenju otpadom u Republici Hrvatskoj
(Co-opetitive marketing approach towards environment protection and waste management in the Republic of Croatia)

Autori
Tomašević Lišanin, Marija ; Palić, Mirko

Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u zbornicima skupova, cjeloviti rad (in extenso), znanstveni

Izvornik
Zbornik skupa: XVIII Kongres Hrvatske zajednice udruga za marketing CROMAR: Marketing infrastrukture hrvatskog gospodarstva / Radić, T. & Vlahović, D. - Split : Hrvatska udruga za marketing (CROMAR), 2004, 155-170

ISBN
953-99410-1-6

Skup
XVIII Kongres Hrvatske zajednice udruga za marketing CROMAR: Marketing infrastrukture hrvatskog gospodarstva

Mjesto i datum
Split, Hrvatska, 23.10.2003. - 25.10.2003

Vrsta sudjelovanja
Predavanje

Vrsta recenzije
Domaća recenzija

Ključne riječi
zaštita okoliša; gospodarenje otpadom; marketing; konkurencija; suradnja
(ecology; waste management; marketing; competition; cooperation)

Sažetak
Globalno tržište, te brzi tempo promjena uzrokovan stalnim napretkom tehnologije postavljaju pred marketing nove izazove. U posljednja dva desetljeća sve prisutniji problem zaštite okoliša i upravljanja otpadom rezultirao je restriktivnijom zakonodavnom regulativom, te pojavom ekološki svjesnih, tzv. "zelenih potrošača". Većini domaćih poduzeća ekološke norme i mjere za zbrinjavanje otpada predstavljaju dodatan trošak, dok primjeri iz razvijenog svijeta pokazuju da mnoga poduzeća koja primjenjuju više standarde zaštite okoliša od propisanih, kreirajući pri tome dodatnu vrijednost ponudom tzv. "zelenih" proizvoda, istovremeno štede na troškovima pakiranja, te omogućujući oporabu i recikliranje odbačenih proizvoda ostvaruju veće profite. Pitanje gospodarenja otpadom u Republici Hrvatskoj, vrlo je zabrinjavajuće, a uvjeti ugovora o članstvu u Europskoj Uniji, te propisi koji se unutar Unije već primjenjuju, uključuju vrlo precizne i obvezujuće norme vezane uz ovu problematiku. Želeći potaknuti ekološku osjetljivost i veću uključenost domaćih poduzeća u rješavanje problema zaštite okoliša, autori u radu predstavljaju i predlažu primjenu tzv. "ko-opetitivnog" marketinškog modela, putem stvaranja mreže "suradnje" u koju svaki učesnik - poslovni subjekt, bez obzira na konkurentsku tržišnu poziciju, ulaže dio raspoloživih internih resursa u stvaranje veće, zajedničke koristi, odnosno veće vrijednosti za sve sudionike. Za bolje razumijevanje rada bitno je istaknuti da se autori usmjeravaju na obradu samo jednog uskog, od niza mogućih različitih aspekata i pristupa ovom "lokalno-globalnom" problemu.

Izvorni jezik
Hrvatski

Znanstvena područja
Ekonomija



POVEZANOST RADA


Ustanove:
Ekonomski fakultet, Zagreb


Citiraj ovu publikaciju:

Tomašević Lišanin, Marija; Palić, Mirko
Ko-opetitivni marketinški pristup zaštiti okoliša i gospodarenju otpadom u Republici Hrvatskoj // Zbornik skupa: XVIII Kongres Hrvatske zajednice udruga za marketing CROMAR: Marketing infrastrukture hrvatskog gospodarstva / Radić, T. & Vlahović, D. (ur.).
Split: Hrvatska udruga za marketing (CROMAR), 2004. str. 155-170 (predavanje, domaća recenzija, cjeloviti rad (in extenso), znanstveni)
Tomašević Lišanin, M. & Palić, M. (2004) Ko-opetitivni marketinški pristup zaštiti okoliša i gospodarenju otpadom u Republici Hrvatskoj. U: Radić, T. & Vlahović, D. (ur.)Zbornik skupa: XVIII Kongres Hrvatske zajednice udruga za marketing CROMAR: Marketing infrastrukture hrvatskog gospodarstva.
@article{article, author = {Toma\v{s}evi\'{c} Li\v{s}anin, Marija and Pali\'{c}, Mirko}, year = {2004}, pages = {155-170}, keywords = {za\v{s}tita okoli\v{s}a, gospodarenje otpadom, marketing, konkurencija, suradnja}, isbn = {953-99410-1-6}, title = {Ko-opetitivni marketin\v{s}ki pristup za\v{s}titi okoli\v{s}a i gospodarenju otpadom u Republici Hrvatskoj}, keyword = {za\v{s}tita okoli\v{s}a, gospodarenje otpadom, marketing, konkurencija, suradnja}, publisher = {Hrvatska udruga za marketing (CROMAR)}, publisherplace = {Split, Hrvatska} }
@article{article, author = {Toma\v{s}evi\'{c} Li\v{s}anin, Marija and Pali\'{c}, Mirko}, year = {2004}, pages = {155-170}, keywords = {ecology, waste management, marketing, competition, cooperation}, isbn = {953-99410-1-6}, title = {Co-opetitive marketing approach towards environment protection and waste management in the Republic of Croatia}, keyword = {ecology, waste management, marketing, competition, cooperation}, publisher = {Hrvatska udruga za marketing (CROMAR)}, publisherplace = {Split, Hrvatska} }




Contrast
Increase Font
Decrease Font
Dyslexic Font