Pregled bibliografske jedinice broj: 452516
Ko-opetitivni marketinški pristup zaštiti okoliša i gospodarenju otpadom u Republici Hrvatskoj
Ko-opetitivni marketinški pristup zaštiti okoliša i gospodarenju otpadom u Republici Hrvatskoj // Zbornik skupa: XVIII Kongres Hrvatske zajednice udruga za marketing CROMAR: Marketing infrastrukture hrvatskog gospodarstva / Radić, T. & Vlahović, D. (ur.).
Split: Hrvatska udruga za marketing (CROMAR), 2004. str. 155-170 (predavanje, domaća recenzija, cjeloviti rad (in extenso), znanstveni)
CROSBI ID: 452516 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Ko-opetitivni marketinški pristup zaštiti okoliša i gospodarenju otpadom u Republici Hrvatskoj
(Co-opetitive marketing approach towards environment protection and waste management in the Republic of Croatia)
Autori
Tomašević Lišanin, Marija ; Palić, Mirko
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u zbornicima skupova, cjeloviti rad (in extenso), znanstveni
Izvornik
Zbornik skupa: XVIII Kongres Hrvatske zajednice udruga za marketing CROMAR: Marketing infrastrukture hrvatskog gospodarstva
/ Radić, T. & Vlahović, D. - Split : Hrvatska udruga za marketing (CROMAR), 2004, 155-170
ISBN
953-99410-1-6
Skup
XVIII Kongres Hrvatske zajednice udruga za marketing CROMAR: Marketing infrastrukture hrvatskog gospodarstva
Mjesto i datum
Split, Hrvatska, 23.10.2003. - 25.10.2003
Vrsta sudjelovanja
Predavanje
Vrsta recenzije
Domaća recenzija
Ključne riječi
zaštita okoliša; gospodarenje otpadom; marketing; konkurencija; suradnja
(ecology; waste management; marketing; competition; cooperation)
Sažetak
Globalno tržište, te brzi tempo promjena uzrokovan stalnim napretkom tehnologije postavljaju pred marketing nove izazove. U posljednja dva desetljeća sve prisutniji problem zaštite okoliša i upravljanja otpadom rezultirao je restriktivnijom zakonodavnom regulativom, te pojavom ekološki svjesnih, tzv. "zelenih potrošača". Većini domaćih poduzeća ekološke norme i mjere za zbrinjavanje otpada predstavljaju dodatan trošak, dok primjeri iz razvijenog svijeta pokazuju da mnoga poduzeća koja primjenjuju više standarde zaštite okoliša od propisanih, kreirajući pri tome dodatnu vrijednost ponudom tzv. "zelenih" proizvoda, istovremeno štede na troškovima pakiranja, te omogućujući oporabu i recikliranje odbačenih proizvoda ostvaruju veće profite. Pitanje gospodarenja otpadom u Republici Hrvatskoj, vrlo je zabrinjavajuće, a uvjeti ugovora o članstvu u Europskoj Uniji, te propisi koji se unutar Unije već primjenjuju, uključuju vrlo precizne i obvezujuće norme vezane uz ovu problematiku. Želeći potaknuti ekološku osjetljivost i veću uključenost domaćih poduzeća u rješavanje problema zaštite okoliša, autori u radu predstavljaju i predlažu primjenu tzv. "ko-opetitivnog" marketinškog modela, putem stvaranja mreže "suradnje" u koju svaki učesnik - poslovni subjekt, bez obzira na konkurentsku tržišnu poziciju, ulaže dio raspoloživih internih resursa u stvaranje veće, zajedničke koristi, odnosno veće vrijednosti za sve sudionike. Za bolje razumijevanje rada bitno je istaknuti da se autori usmjeravaju na obradu samo jednog uskog, od niza mogućih različitih aspekata i pristupa ovom "lokalno-globalnom" problemu.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Ekonomija
POVEZANOST RADA
Ustanove:
Ekonomski fakultet, Zagreb