Pretražite po imenu i prezimenu autora, mentora, urednika, prevoditelja

Napredna pretraga

Pregled bibliografske jedinice broj: 452350

Politička komunikacija internetom u Hrvatskoj 2009. Analiza izborne kampanje za gradonačelnike Zagreba, Splita, Rijeke i Osijeka


Balabanić, Ivan; Mustapić, Marko
Politička komunikacija internetom u Hrvatskoj 2009. Analiza izborne kampanje za gradonačelnike Zagreba, Splita, Rijeke i Osijeka // 1. međunarodna kroatološka konferencija: knjiga sažetaka / Košutar, P. ; Šišak, M. ; Bracanović, T. (ur.).
Zagreb: Hrvatski studiji Sveučilišta u Zagrebu, 2009. str. 20-20 (predavanje, nije recenziran, sažetak, znanstveni)


CROSBI ID: 452350 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca

Naslov
Politička komunikacija internetom u Hrvatskoj 2009. Analiza izborne kampanje za gradonačelnike Zagreba, Splita, Rijeke i Osijeka
(Internet Policial Communication in Croatia 2009. - Analysis of the Election Campaign for Zagreb, Split, Rijeka and Osijek Mayors)

Autori
Balabanić, Ivan ; Mustapić, Marko

Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Sažeci sa skupova, sažetak, znanstveni

Izvornik
1. međunarodna kroatološka konferencija: knjiga sažetaka / Košutar, P. ; Šišak, M. ; Bracanović, T. - Zagreb : Hrvatski studiji Sveučilišta u Zagrebu, 2009, 20-20

ISBN
978-953-6682-83-6

Skup
1. međunarodna kroatološka konferencija

Mjesto i datum
Zagreb, Hrvatska, 01.10.2009. - 03.10.2009

Vrsta sudjelovanja
Predavanje

Vrsta recenzije
Nije recenziran

Ključne riječi
politička komunikacija; Internet; izborna kampanja; lokalni izbori; Hrvatska
(political communication; internet; election campaign; local elections; Croatia)

Sažetak
Politička komunikacija u izbornoj kampanji nastoji povezati političke ciljeve izbornog kandidata ili stranke s očekivanjima i težnjama birača, pa stoga političko komuniciranje Internetom ima veliki značaj u visokorazvijenim demokratskim društvima u kojima se sve veći broj birača svakodnevno koristi tim medijem. Zbog modernizacijskih posebnosti našeg društva politička komunikacija Internetom u Hrvatskoj je tek u svojim začetcima. Stoga je razumljivo da nema ni većeg broja istraživačkih radova na tom području. Ipak, kako je i u Hrvatskoj prisutan trend stalnog porasta broja korisnika Interneta javlja se potreba za istraživanjem oblika i metoda političke komunikacije putem tog medija. Prilika za provedbu takvog istraživanja su i ovogodišnji lokalni izbori, a čija je specifičnost da su se gradonačelnici po prvi put natječu izravno za vlast u dva izborna kruga. Internet možemo definirati kao masovni elektronski mediji koji označava točno određeni tip računalne mreže, odnosno svaku mrežu u kojoj je implementiran skup internetskih protokola. Izborna kampanja je planirana i organizirana politička djelatnost kojom izborni akteri nastoje dobiti što veću potporu birača za vlastite političke opcije i tako osvojiti vlast ili steći što veći udio u vlasti. Swanson i Mancini (1996) drže da proces amerikanizacije kampanja u drugim zemljama 80-ih i 90-ih godina 20. stoljeća ne bi bio moguć bez prethodne modernizacije, socijalnog i tehnološkog napretka u zemljama u kojima se amerikanizacija kampanje događala. Ovaj tehnološki i komunikacijski napredak odnosi se i na razvoj Interneta kao novog masovnog medija koji i kod nas ima stalni porast broja korisnika. Istovremeno, istraživanja (Lalić, 2003 ; Balabanić i Mustapić, 2008) ukazuju da su amerikanizirane kampanje u sve većoj mjeri prisutne i unutar hrvatske političke scene. S obzirom na navedeno odlučili smo provesti kvalitativnu i kvantitativnu analizu sadržaja službenih web stranica i blogova kandidata za gradonačelnike Zagreba, Splita, Rijeka i Osijeka u razdoblju kampanje za lokalne izbore 2009. te na taj način utvrditi u kojoj su mjeri i na koje načine naše političke stranke i nezavisni kandidati počeli koristiti nove komunikacijske tehnologije za uspostavljanje kvalitetnije političke komunikacije s građanima.

Izvorni jezik
Hrvatski

Znanstvena područja
Informacijske i komunikacijske znanosti, Sociologija, Psihologija



POVEZANOST RADA


Projekti:
194-1941558-1523 - Istraživanje javnoga mnijenja i masovnih medija (Ferić, Ivana, MZOS ) ( CroRIS)

Ustanove:
Institut društvenih znanosti Ivo Pilar, Zagreb

Profili:

Avatar Url Marko Mustapić (autor)

Avatar Url Ivan Balabanić (autor)


Citiraj ovu publikaciju:

Balabanić, Ivan; Mustapić, Marko
Politička komunikacija internetom u Hrvatskoj 2009. Analiza izborne kampanje za gradonačelnike Zagreba, Splita, Rijeke i Osijeka // 1. međunarodna kroatološka konferencija: knjiga sažetaka / Košutar, P. ; Šišak, M. ; Bracanović, T. (ur.).
Zagreb: Hrvatski studiji Sveučilišta u Zagrebu, 2009. str. 20-20 (predavanje, nije recenziran, sažetak, znanstveni)
Balabanić, I. & Mustapić, M. (2009) Politička komunikacija internetom u Hrvatskoj 2009. Analiza izborne kampanje za gradonačelnike Zagreba, Splita, Rijeke i Osijeka. U: Košutar, P., Šišak, M. & Bracanović, T. (ur.)1. međunarodna kroatološka konferencija: knjiga sažetaka.
@article{article, author = {Balabani\'{c}, Ivan and Mustapi\'{c}, Marko}, year = {2009}, pages = {20-20}, keywords = {politi\v{c}ka komunikacija, Internet, izborna kampanja, lokalni izbori, Hrvatska}, isbn = {978-953-6682-83-6}, title = {Politi\v{c}ka komunikacija internetom u Hrvatskoj 2009. Analiza izborne kampanje za gradona\v{c}elnike Zagreba, Splita, Rijeke i Osijeka}, keyword = {politi\v{c}ka komunikacija, Internet, izborna kampanja, lokalni izbori, Hrvatska}, publisher = {Hrvatski studiji Sveu\v{c}ili\v{s}ta u Zagrebu}, publisherplace = {Zagreb, Hrvatska} }
@article{article, author = {Balabani\'{c}, Ivan and Mustapi\'{c}, Marko}, year = {2009}, pages = {20-20}, keywords = {political communication, internet, election campaign, local elections, Croatia}, isbn = {978-953-6682-83-6}, title = {Internet Policial Communication in Croatia 2009. - Analysis of the Election Campaign for Zagreb, Split, Rijeka and Osijek Mayors}, keyword = {political communication, internet, election campaign, local elections, Croatia}, publisher = {Hrvatski studiji Sveu\v{c}ili\v{s}ta u Zagrebu}, publisherplace = {Zagreb, Hrvatska} }




Contrast
Increase Font
Decrease Font
Dyslexic Font