Pregled bibliografske jedinice broj: 452286
Inteligentni tutorski sustavi zasnovani na obradi prirodnog jezika
Inteligentni tutorski sustavi zasnovani na obradi prirodnog jezika, 2009., diplomski rad, diplomski, Fakultet prirodoslovno matematičkih znanosti, Split
CROSBI ID: 452286 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Inteligentni tutorski sustavi zasnovani na obradi prirodnog jezika
(Intelligent tutoring systems based on natural language processing)
Autori
Kodru, Marina
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Ocjenski radovi, diplomski rad, diplomski
Fakultet
Fakultet prirodoslovno matematičkih znanosti
Mjesto
Split
Datum
10.12
Godina
2009
Stranica
88
Mentor
Stankov, Slavomir
Neposredni voditelj
Stankov, Slavomir
Ključne riječi
Inteligentni tutorski sustavi. Obrada prirodnog jezika. Generiranje prirodnog jezika. Razumijevanje prirodnog jezika. Dijalog miješane inicijative. AutoTutor. CIRCSIM-Tutor. Atlas. Why2-Atlas. DIAG-NLP.
(Intelligent tutoring systems. Natural language processing. Natural language generation. Natural language understanding. Mixed initiative dialogue. AutoTuto. CIRCSIM-Tutor. Atlas. Why2-Atlas. DIAG-NLP.)
Sažetak
Pojavom prvih računala javila se ideja o njihovoj primjeni u obrazovanju. Jedan od mogućih načina primjene računala u obrazovanju bio je razvoj sustava za učenje. Cilj je u osnovi do danas ostao isti: razviti sustav koji uključuje učenika u neprekidnu aktivnost učenja i zaključivanja, prilagođava se učeniku i komunicira s njim na temelju dubokog razumijevanja njegovog ponašanja. Korak bliže ostvarenju tog cilja dogodio se pojavom inteligentnih tutorskih sustava (ITS), računalnih sustava koji omogućavaju i olakšavaju učenja prilagođavajući se potrebama pojedinog učenika. Posebno zanimljiva vrsta ITS-ova su sustavi koji se temelje na prirodnom jeziku i dijalogu jer je kvalitetna komunikacija je ključna za ostvarenje uspješnog procesa učenja i podučavanja. Prirodni jezik je očiti izbor za komunikaciju u inteligentnim tutorskim sustavima jer je to primarni oblik komunikacije većine učenika i ne zahtijeva prethodno uvježbavanje. Takvi inteligentni tutorski sustavi zasnovani su na procesu obrade prirodnog jezika koji obuhvaća generiranje i razumijevanje prirodnog jezika. Cilj u izgradnji inteligentnih tutorskih sustava zasnovanih na obradi prirodnog jezika je napraviti računalnog tutora koji bi u svim aspektima oponašao ljudskog tutora pa se razgovor s njim ne bi ni po čemu razlikovao od razgovora s ljudskim tutorom. Zbog toga se teži dijalogu miješane inicijative u kojem oba sugovornika mogu preuzeti inicijativu i usmjeravati razgovor. Trenutno inteligentni tutorski sustavi ne mogu održati pravi dijalog miješane inicijative jer tehnologija obrade prirodnog jezika još uvijek nije potpuno razvijena. Od aktualnih inteligentnih tutorskih sustava zasnovanih na obradi prirodnog jezika u ovom radu su opisana i uspoređena četiri sustava. Prvi je AutoTutor, generički sustav čije do sada razvijene verzije služe za podučavanje fizike, računarstva, biologije, taktičkog planiranja i kritičkog razmišljanje. Drugi je sustav CIRCSIM-Tutor namijenjen studentima medicine za rješavanje problema vezanih uz promjenu krvnog pritiska u ljudskom tijelu. Treći je sustav Why2-Atlas (dio projekta Atlas) koji služi za rješavanje kvalitativnih problema iz područja fizike. Četvrti je sustav DIAG-NLP pomoću kojega učenici uče kako pronaći kvar u složenim sustavima poput sustava kućnog grijanja. Svaki od navedenih sustava namijenjen je za učenje i podučavanje različitog područnog znanja na različite načine te je zasnovan na različitim metodama obrade prirodnog jezika.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Računarstvo
POVEZANOST RADA
Projekti:
177-0361994-1996 - Oblikovanje i vrednovanje inteligentnih sustava e-učenja. (Žitko, Branko, MZOS ) ( CroRIS)
Ustanove:
Prirodoslovno-matematički fakultet, Split
Profili:
Slavomir Stankov
(mentor)