Pregled bibliografske jedinice broj: 452141
"Amerikanizacija kampanje" u hrvatskom dnevnom tisku: izbori 2007.
"Amerikanizacija kampanje" u hrvatskom dnevnom tisku: izbori 2007. // Društvena istraživanja, 20 (2011), 2; 359-378 (međunarodna recenzija, članak, znanstveni)
CROSBI ID: 452141 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
"Amerikanizacija kampanje" u hrvatskom dnevnom tisku: izbori 2007.
("Americanization" of the Election Campaign in Croatian Daily Papers: 2007 Elections)
Autori
Balabanić, Ivan ; Mustapić, Marko ; Rihtar, Stanko
Izvornik
Društvena istraživanja (1330-0288) 20
(2011), 2;
359-378
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u časopisima, članak, znanstveni
Ključne riječi
političko oglašavanje; dnevni tisak; izbori
(political advertising; daily papers; elections)
Sažetak
Glavna su obilježja današnje političke komunikacije otuđenost stranaka od građana, scijentifikacija, autonomna struktura komunikacije te transformacija građana ili biračkoga tijela u gledateljstvo. Na operativnoj razini, posebno u okviru predizbornih kampanja, to uključuje personalizaciju isticanjem vođa (ili ostalih članova stranaka), svođenje složenijih programskih smjernica na poruke u obliku slogana, isticanje simbola moći i statusa te izravno napadanje političkih konkurenata (negativna kampanja). S obzirom na podrijetlo, opisani se stil komuniciranja često naziva "amerikaniziranim". U radu je provjereno mogu li se, na primjeru parlamentarnih izbora 2007., u predizbornom oglašavanju u našem tisku prepoznati glavni elementi opisanog načina komuniciranja. Analiza sadržaja svih političkih oglasa objavljenih za trajanja službene kampanje u šest glavnih novinskih izdanja pokazala je da su glavni elementi "amerikanizacije" najprisutniji u oglasima HDZ-a, koji je i najviše uložio u tu svrhu. Zahvaljujući tome što su istom načinu oglašavanja, u većoj ili manjoj mjeri, bile sklone i ostale stranake, zaključeno da je u našem tisku u dobroj mjeri usvojen opisani način predizborne političke komunikacije.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Informacijske i komunikacijske znanosti, Sociologija, Psihologija
POVEZANOST RADA
Projekti:
194-1941558-1523 - Istraživanje javnoga mnijenja i masovnih medija (Ferić, Ivana, MZOS ) ( CroRIS)
Ustanove:
Institut društvenih znanosti Ivo Pilar, Zagreb
Citiraj ovu publikaciju:
Časopis indeksira:
- Current Contents Connect (CCC)
- Web of Science Core Collection (WoSCC)
- Social Science Citation Index (SSCI)
- SCI-EXP, SSCI i/ili A&HCI
- Scopus