Pretražite po imenu i prezimenu autora, mentora, urednika, prevoditelja

Napredna pretraga

Pregled bibliografske jedinice broj: 452141

"Amerikanizacija kampanje" u hrvatskom dnevnom tisku: izbori 2007.


Balabanić, Ivan; Mustapić, Marko; Rihtar, Stanko
"Amerikanizacija kampanje" u hrvatskom dnevnom tisku: izbori 2007. // Društvena istraživanja, 20 (2011), 2; 359-378 (međunarodna recenzija, članak, znanstveni)


CROSBI ID: 452141 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca

Naslov
"Amerikanizacija kampanje" u hrvatskom dnevnom tisku: izbori 2007.
("Americanization" of the Election Campaign in Croatian Daily Papers: 2007 Elections)

Autori
Balabanić, Ivan ; Mustapić, Marko ; Rihtar, Stanko

Izvornik
Društvena istraživanja (1330-0288) 20 (2011), 2; 359-378

Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u časopisima, članak, znanstveni

Ključne riječi
političko oglašavanje; dnevni tisak; izbori
(political advertising; daily papers; elections)

Sažetak
Glavna su obilježja današnje političke komunikacije otuđenost stranaka od građana, scijentifikacija, autonomna struktura komunikacije te transformacija građana ili biračkoga tijela u gledateljstvo. Na operativnoj razini, posebno u okviru predizbornih kampanja, to uključuje personalizaciju isticanjem vođa (ili ostalih članova stranaka), svođenje složenijih programskih smjernica na poruke u obliku slogana, isticanje simbola moći i statusa te izravno napadanje političkih konkurenata (negativna kampanja). S obzirom na podrijetlo, opisani se stil komuniciranja često naziva "amerikaniziranim". U radu je provjereno mogu li se, na primjeru parlamentarnih izbora 2007., u predizbornom oglašavanju u našem tisku prepoznati glavni elementi opisanog načina komuniciranja. Analiza sadržaja svih političkih oglasa objavljenih za trajanja službene kampanje u šest glavnih novinskih izdanja pokazala je da su glavni elementi "amerikanizacije" najprisutniji u oglasima HDZ-a, koji je i najviše uložio u tu svrhu. Zahvaljujući tome što su istom načinu oglašavanja, u većoj ili manjoj mjeri, bile sklone i ostale stranake, zaključeno da je u našem tisku u dobroj mjeri usvojen opisani način predizborne političke komunikacije.

Izvorni jezik
Hrvatski

Znanstvena područja
Informacijske i komunikacijske znanosti, Sociologija, Psihologija



POVEZANOST RADA


Projekti:
194-1941558-1523 - Istraživanje javnoga mnijenja i masovnih medija (Ferić, Ivana, MZOS ) ( CroRIS)

Ustanove:
Institut društvenih znanosti Ivo Pilar, Zagreb

Profili:

Avatar Url Stanko Rihtar (autor)

Avatar Url Ivan Balabanić (autor)

Avatar Url Marko Mustapić (autor)

Poveznice na cjeloviti tekst rada:

Hrčak

Citiraj ovu publikaciju:

Balabanić, Ivan; Mustapić, Marko; Rihtar, Stanko
"Amerikanizacija kampanje" u hrvatskom dnevnom tisku: izbori 2007. // Društvena istraživanja, 20 (2011), 2; 359-378 (međunarodna recenzija, članak, znanstveni)
Balabanić, I., Mustapić, M. & Rihtar, S. (2011) "Amerikanizacija kampanje" u hrvatskom dnevnom tisku: izbori 2007.. Društvena istraživanja, 20 (2), 359-378.
@article{article, author = {Balabani\'{c}, Ivan and Mustapi\'{c}, Marko and Rihtar, Stanko}, year = {2011}, pages = {359-378}, keywords = {politi\v{c}ko ogla\v{s}avanje, dnevni tisak, izbori}, journal = {Dru\v{s}tvena istra\v{z}ivanja}, volume = {20}, number = {2}, issn = {1330-0288}, title = {"Amerikanizacija kampanje" u hrvatskom dnevnom tisku: izbori 2007.}, keyword = {politi\v{c}ko ogla\v{s}avanje, dnevni tisak, izbori} }
@article{article, author = {Balabani\'{c}, Ivan and Mustapi\'{c}, Marko and Rihtar, Stanko}, year = {2011}, pages = {359-378}, keywords = {political advertising, daily papers, elections}, journal = {Dru\v{s}tvena istra\v{z}ivanja}, volume = {20}, number = {2}, issn = {1330-0288}, title = {"Americanization" of the Election Campaign in Croatian Daily Papers: 2007 Elections}, keyword = {political advertising, daily papers, elections} }

Časopis indeksira:


  • Current Contents Connect (CCC)
  • Web of Science Core Collection (WoSCC)
    • Social Science Citation Index (SSCI)
    • SCI-EXP, SSCI i/ili A&HCI
  • Scopus





Contrast
Increase Font
Decrease Font
Dyslexic Font