Pregled bibliografske jedinice broj: 451748
Pristup obradi leksičkih jedinica u nastavi hrvatskoga kao drugoga i stranoga jezika
Pristup obradi leksičkih jedinica u nastavi hrvatskoga kao drugoga i stranoga jezika // Lahor (Zagreb. 2006), 1 (2009), 7; 77-94 (podatak o recenziji nije dostupan, pregledni rad, znanstveni)
CROSBI ID: 451748 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Pristup obradi leksičkih jedinica u nastavi hrvatskoga kao drugoga i stranoga jezika
(Aproach to lexical items in teaching Croatian as second and foreign language)
Autori
Udier, Sanda Lucija
Izvornik
Lahor (Zagreb. 2006) (1846-2197) 1
(2009), 7;
77-94
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u časopisima, pregledni rad, znanstveni
Ključne riječi
rječnik; hrvatski kao drugi i strani jezik; učenje i poučavanje riječi
(vocabulary; Croatian as L2; teaching and learning vocabulary)
Sažetak
Obrada vokabulara jako je važan dio u nastavi stranoga i drugoga jezika. Čest je slučaj da učenici stranoga jezika ovladavanja vokabularom smatraju važnijim od ovladavanja jezičnim strukturama. Na nižim stupnjevima zainteresirani su za vokabular kako bi se mogli snaći u osnovnoj komunikaciji, a na višim stupnjevima trebaju razvijen vokabular kako bi razumjeli nijanse u značenju i mogli se precizno izražavati. Da bi se odrešena leksička jedinica smatrala dobro obrađenom u nastavi hrvatskoga kao drugoga i stranoga jezika, u obradu trebaju biti uključene sljedeće razine: ortoopska, ortografks, flektivna, kolokacijska, sintatička, semantička i pragmatička. Pri obradi treba razlikovati takozvani prijamnikvokabular (koji učenici razumju, ali ne rabe samostalno) od proizvodnoga vokabulara (koji samostalno rabe) te im tre a prilagoditi način obrade.Treba razlikovati i usvajanje vokabulara od njegova svjesnoga učenja. Jedna je od najvažnijih svrha nastave stranoga jezika otkriti i razviti načine pomoću kojih učenikci mogu štouspješnije svjesno naučiti vokabular. Ovladavanje vokabularom vrlo je individualno te ovisi o potrebama i sklonostima učenika, a njegova individualnost raste proporcionalno stupnju ovladanosti stranim jezikom.Uspješnosti učenja vokabulara pridonosi dobro razumijevanje svake leksičke jedinite te njezino što češće ponavljanje i pojavljivanje u različitim kontekstima. Potrebno je dobro osmisliti koje će se leksičke jedinice poučavati u nastavi, kolko i kojim redoslijedom, osobito na nižim stupnjevima. Nastavnik treba raditi na razvijanju studentskih strategija i vještina te poticati studente da budu što samostalniji u ovladavanju vokabularom u stranom jeziku.
Izvorni jezik
Engleski
Znanstvena područja
Filologija
POVEZANOST RADA
Projekti:
130-0000000-3623 - Metodologija i izrada udžbenika i testiranja za hrvatski kao drugi/strani jezik (Pranjković, Ivo, MZOS ) ( CroRIS)
Ustanove:
Filozofski fakultet, Zagreb
Profili:
Sanda Lucija Udier
(autor)