Pregled bibliografske jedinice broj: 451092
Poslovna izvrsnost i konzalting u malim i srednjim hotelskim poduzećima u Hrvatskoj
Poslovna izvrsnost i konzalting u malim i srednjim hotelskim poduzećima u Hrvatskoj, 2009., magistarski rad, Fakultet za menadžment u turizmu i ugostiteljstvu, Opatija, Rijeka
CROSBI ID: 451092 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Poslovna izvrsnost i konzalting u malim i srednjim hotelskim poduzećima u Hrvatskoj
(Business Excellence and Consulting for Small and Medium Hotel Enterprises in Croatia)
Autori
Brajković, Biljana
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Ocjenski radovi, magistarski rad
Fakultet
Fakultet za menadžment u turizmu i ugostiteljstvu, Opatija
Mjesto
Rijeka
Datum
12.10
Godina
2009
Stranica
122
Mentor
Maškarin, Helga
Ključne riječi
konzalting; mala i srednja hotelska poduzeća; poslovna izvrsnost
(consulting; small and medium hotel enterprises; business excellence)
Sažetak
Mala i srednja poduzeća u hrvatskom gospodarstvu čine 99% ukupnog borja postojećih poduzeća, sudjeluju sa 44% u domaćem bruto proizvodu, zapošljavaju 65% radne snage. Od ukupnog broja poduzeća u turizmu i hotelskoj industriji, 93% su mala poduzeća, 5, 6% srednja i svega 1, 4% velika. Zaposleni u malim i srednjim poduzećima čine 70% zaposlenih u turizmu i hotelskoj industriji. Njihov opstanak na tržištu uvjetovan je sustavnim postizanjem i stalnim poboljšavanjem visoke cjelovite kvalitete, a konačan cilj – postizanje poslovne izvrsnosti, koja mora obuhvatiti sve aktivnosti tvrtke. Da bi to postigle, hotelska mala i srednja poduzeća trebaju stručnu i kvalitetnu pomoć savjetnika – konzultanata, osposobljenih sa rad sa poduzetnicima. Rezultati vladinih istraživanja su pokazali da postoji nezadovoljstvo dosadašnjim konzultantskim uslugama u smislu njihove kvalitete, profesionalizma te kompetencija konzultanata. Zaključeno je da navedene nedostatke treba riješiti dodatnom izobrazbom, certifikacijom i osvješćivanjem potrebe za konzultantima od strane korisnika usluga. U provedenom istraživanju sudjelovalo je 25 malih i srednjih poduzeća, uglavnom cjelogodišnjeg poslovanja. Dokazano je da svega 56% anketiranih ima iskustva sa konzultantskim uslugama, iako su svi anketirani potvrdili moguće koristi od istih. Potvrđeno je da su veliki problem troškovi takvih usluga te slaba informiranost poduzetnika o mogućnostima. Trećina anketiranih koji već koriste usluge konzultanata, koriste ih često i redovito i to u prvom redu usluge poreznog, pravnog i poslovnog savjetodavstva. Velikim dijelom su zadovoljni uslugama, a odlučujući kriterij za odabir konzultanata jest njihova stručnost i kvalifikacije. Istraživanje je nadalje pokazalo da se poslovanje malih i srednjih hotelskih poduzeća još uvijek ne zasniva u dovoljnoj mjeri na principima poslovne izvrsnosti kao konceptu upravljanja. Praktičar ističu činjenicu da im koncepti poslovne izvrsnosti nisu dovoljno poznati. Uzevši u obzir velik broj strukovnih udruga i agencija, oformljenih upravo u svrhu pomoći malom poduzetništvu, postavlja se pitanje njihove svrhe i efikasnosti.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Ekonomija
POVEZANOST RADA
Projekti:
116-1162459-2458 - Modeli i standardi kvalitete i poslovne izvrsnosti za hotelsku industriju
Ustanove:
Fakultet za menadžment u turizmu i ugostiteljstvu, Opatija
Profili:
Helga Maškarin Ribarić
(mentor)