Pregled bibliografske jedinice broj: 451072
Primijenjena analiza ponašanja – vodič kroz terminologiju
Primijenjena analiza ponašanja – vodič kroz terminologiju // Hrvatska revija za rehabilitacijska istraživanja, 45 (2009), 2; 89-102 (međunarodna recenzija, pregledni rad, znanstveni)
CROSBI ID: 451072 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Primijenjena analiza ponašanja – vodič kroz terminologiju
(Applied behavior analysis - terminology guide)
Autori
Stošić, Jasmina
Izvornik
Hrvatska revija za rehabilitacijska istraživanja (1331-3010) 45
(2009), 2;
89-102
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u časopisima, pregledni rad, znanstveni
Ključne riječi
primijenjena analiza ponašanja; poremećaji iz autističnog spektra; bihevioralne intervencije; nepoželjna ponašanja
(applied behavior analysis; autism spectrum disorders; behavior interventions; problem behavior interventions)
Sažetak
Intervencije prema principima primijenjene analize ponašanja jedine su znanstveno verificirane intervencije za podučavanje osoba s poremećajima iz autističnog spektra. Još uvijek se takve intervencije poistovjećuju s modifikacijom ponašanja ili s najviše strukturiranom metodom proizašlom iz bihevioralnog pristupa. Suvremeni bihevioralni pristup intervencijama za osobe s poremećajima iz autističnog spektra uključuje mijenjanje i prilagođavanje okoline, jezika, stila interakcije, didaktičkog materijala te strategije poučavanja te sprečavanja i smanjivanja nepoželjnih oblika ponašanja. Intervencije za podučavanje mogu se podijeliti na strukturirane i intervencije u prirodnom kontekstu. Intervencije za nepoželjna ponašanja uključuju strategije vezane za okolinu, za neposredne prediktore i posljedice. U ovom radu prikazane su znanstveno utemeljene strategije poučavanja proizašle iz primijenjene analize ponašanja te terminologija vezana uz bihevioralne intervencije.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Pedagogija
POVEZANOST RADA
Projekti:
013-0000000-2306 - Rano otkrivanje autizma - PRP i evaluacija ranih interventnih programa
Ustanove:
Edukacijsko-rehabilitacijski fakultet, Zagreb
Profili:
Jasmina Stošić
(autor)
Citiraj ovu publikaciju:
Časopis indeksira:
- Scopus
Uključenost u ostale bibliografske baze podataka::
- EMBASE (Excerpta Medica)
- ERIC: Educational Resources Information
- PsychINFO
- Sociological Abstracts
- Health Education Abstracts
- HRČAK
- SCOPUS
- Special Education Needs Abstracts