Pretražite po imenu i prezimenu autora, mentora, urednika, prevoditelja

Napredna pretraga

Pregled bibliografske jedinice broj: 450493

Didaktičko metodička analiza odobrenih gimnazijskih udžbenika povijesti za 2. razred u školskoj godini 2008./2009.


Bušljeta, Rona
Didaktičko metodička analiza odobrenih gimnazijskih udžbenika povijesti za 2. razred u školskoj godini 2008./2009. // Kroatologija, 1 (2010), 2; 43-56 (podatak o recenziji nije dostupan, članak, znanstveni)


CROSBI ID: 450493 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca

Naslov
Didaktičko metodička analiza odobrenih gimnazijskih udžbenika povijesti za 2. razred u školskoj godini 2008./2009.
(Didactic-Methodical Analysis of the Approved Gymnasium History Textbooks for the 2nd Grade in the Academic Year 2008/2009)

Autori
Bušljeta, Rona

Izvornik
Kroatologija (1847-8050) 1 (2010), 2; 43-56

Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u časopisima, članak, znanstveni

Ključne riječi
udžbenik; didaktika; metodika; autori udžbenika; nastavni plan i program za gimnazije; udžbenički standard
(texbook; didactic; metodic; authors of texbooks; Ministry of education)

Sažetak
Znanstvenici koji se bave analizom udžbenika povijesti najčešće su usmjereni na povijesni sadržaj, stavljajući u drugi plan didaktičko-metodičku opremljenost udžbenika. Ipak, kritika didaktičko-metodičke opremljenosti udžbenika može se čuti od onih koji su direktno involvirani u nastavni rad, kao što su nastavnici, učenici pa i roditelji. Pisanje udžbenika povijesti karakterizira niz čimbenika koji ga uvjetuju i ograničavaju više od bilo kojeg drugog historiografskog rada. Proces stvaranja, odobravanja te na koncu prihvaćanja udžbenika od strane nastavnika i učenika je dug. Pri tome autori moraju voditi računa o zahtjevima nadležnog Ministarstva, odnosno o propisanom Nastavnom planu i programu, Nacionalnom okvirnom kurikulumu, o aktualnom Zakonu o udžbenicima za osnovnu i srednju školu te na koncu o Udžbeničkom standardu. Nakon toga udžbenik mora dobiti pozitivnu ocjenu recenzenata te Povjerenstva za odobravanje udžbenika i tek je tada spreman za uporabu. Za školsku godinu 2008./2009. odobrena su tri udžbenika povijesti od tri različite nakladničke kuće. Analizom spomenutih zapaža se da se ti udžbenici sadržajno, uglavnom, pridržavaju donesenog nastavnog plana i programa za gimnazije, dok se didaktičko-metodički uvelike razlikuju. Razlog tome je što su autori udžbenika unatoč Udžbeničkom standardu prepušteni sami sebi u didaktičko-metodičkom kreiranju udžbenika, a inovativno didaktičko-metodički osmišljen udžbenik jamči kvalitetniji rad nastavnika i učenika odnosno racionalnije i ekonomičnije samostalno učenje učenika (upravo to kao jedan od bitnih zadataka suvremene nastave ističu didaktičari i metodičari). Prikazom zakonske regulative, procesa stvaranja i odobravanja udžbenika, analizom usklađenosti udžbenika s dijelom Udžbeničkog standarda odnosno analizom udžbenika povijesti za 2. razred gimnazije međusobno te na kraju službenim statističkim prikazom prihvaćenosti od strane nastavnika u školama mogao bi se dobiti uvid u didaktičko-metodičke prednosti ili propuste pojedinih udžbenika povijesti za 2. razred gimnazije. Ovakva analiza trebala bi poslužiti kao poticaj za stvaranje didaktičko-metodičko kvalitetnijih udžbenika povijesti odnosno suvremeniju koncepciju nastave povijesti.

Izvorni jezik
Hrvatski

Znanstvena područja
Pedagogija, Povijest



POVEZANOST RADA


Projekti:
226-2261681-0827 - Interkulturalna ishodišta pedagoške misli i odgojnog djelovanja u Hrvata (Pranjić, Marko, MZOS ) ( CroRIS)

Ustanove:
Fakultet hrvatskih studija, Zagreb

Profili:

Avatar Url Rona Bušljeta Kardum (autor)


Citiraj ovu publikaciju:

Bušljeta, Rona
Didaktičko metodička analiza odobrenih gimnazijskih udžbenika povijesti za 2. razred u školskoj godini 2008./2009. // Kroatologija, 1 (2010), 2; 43-56 (podatak o recenziji nije dostupan, članak, znanstveni)
Bušljeta, R. (2010) Didaktičko metodička analiza odobrenih gimnazijskih udžbenika povijesti za 2. razred u školskoj godini 2008./2009.. Kroatologija, 1 (2), 43-56.
@article{article, author = {Bu\v{s}ljeta, Rona}, year = {2010}, pages = {43-56}, keywords = {ud\v{z}benik, didaktika, metodika, autori ud\v{z}benika, nastavni plan i program za gimnazije, ud\v{z}beni\v{c}ki standard}, journal = {Kroatologija}, volume = {1}, number = {2}, issn = {1847-8050}, title = {Didakti\v{c}ko metodi\v{c}ka analiza odobrenih gimnazijskih ud\v{z}benika povijesti za 2. razred u \v{s}kolskoj godini 2008./2009.}, keyword = {ud\v{z}benik, didaktika, metodika, autori ud\v{z}benika, nastavni plan i program za gimnazije, ud\v{z}beni\v{c}ki standard} }
@article{article, author = {Bu\v{s}ljeta, Rona}, year = {2010}, pages = {43-56}, keywords = {texbook, didactic, metodic, authors of texbooks, Ministry of education}, journal = {Kroatologija}, volume = {1}, number = {2}, issn = {1847-8050}, title = {Didactic-Methodical Analysis of the Approved Gymnasium History Textbooks for the 2nd Grade in the Academic Year 2008/2009}, keyword = {texbook, didactic, metodic, authors of texbooks, Ministry of education} }




Contrast
Increase Font
Decrease Font
Dyslexic Font