Pretražite po imenu i prezimenu autora, mentora, urednika, prevoditelja

Napredna pretraga

Pregled bibliografske jedinice broj: 450358

Stavovi gluhih prema znakovnom jeziku i školovanju gluhe djece


Bradarić-Jončić, Sandra; Milković, Marina; Mohr, Renata
Stavovi gluhih prema znakovnom jeziku i školovanju gluhe djece // Umjetnost i znanost u razvoju životnog potencijala / Prstačić, Miroslav (ur.).
Zagreb: Odsjek za studij motoričkih poremećaja, kronične bolesti i art terapije, Edukacijsko-rehabilitacijski fakultet Sveučilišta u Zagrebu, Hrvatska udruga za psihosocijalnu onkologiju, 2009. str. 27-27 (poster, domaća recenzija, sažetak, znanstveni)


CROSBI ID: 450358 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca

Naslov
Stavovi gluhih prema znakovnom jeziku i školovanju gluhe djece
(Attitudes of the deaf towards sign language and education of the deaf)

Autori
Bradarić-Jončić, Sandra ; Milković, Marina ; Mohr, Renata

Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Sažeci sa skupova, sažetak, znanstveni

Izvornik
Umjetnost i znanost u razvoju životnog potencijala / Prstačić, Miroslav - Zagreb : Odsjek za studij motoričkih poremećaja, kronične bolesti i art terapije, Edukacijsko-rehabilitacijski fakultet Sveučilišta u Zagrebu, Hrvatska udruga za psihosocijalnu onkologiju, 2009, 27-27

Skup
Umjetnost i znanost u razvoju životnog potencijala

Mjesto i datum
Lovran, Hrvatska, 21.05.2009. - 24.05.2009

Vrsta sudjelovanja
Poster

Vrsta recenzije
Domaća recenzija

Ključne riječi
gluhi; znakovni jezik; edukacija gluhe djece
(deaf; sign language; deaf education)

Sažetak
Za promjenu društvenog statusa znakovnoga jezika i njegovo uvođenje u sustav obrazovanja gluhe djece raspolažemo danas brojnim znanstvenim argumentima. Drugi važan argument stavovi su i mišljenja samih gluhih osoba, koje su u stanju same artikulirati svoje potrebe. Stoga je cilj ovog istraživanja bio ukazati na pozitivne stavove gluhih prema znakovnom jeziku i njegovom mjestu u školama za gluhu djecu, kao još jedan prilog u našim naporima za stvaranje uvjeta za uvođenje dvojezičnog obrazovanja gluhe djece u Hrvatskoj. Upitnikom stavova (uz prevođenje na znakovni jezik) prikupljeni su odgovori 71 odrasle gluhe osobe na 24 pitanja o znakovnome jeziku i školovanju gluhe djece. Kako je bilo i za očekivati, pokazalo se da su njihovi stavovi vrlo pozitivni. Na gotovo svim varijablama preko 70% ispitanika imalo je pozitivan stav. Neodređenije stavove ispitanici su pokazali jedino prema odgojno-obrazovnoj integraciji, što je također za očekivati, ako znamo da zajednice gluhih širom svijeta zavode smatraju iznimno važnim mjestima za očuvanje znakovnoga jezika i inkulturaciju gluhe djece čujućih roditelja u kulturu Gluhih.

Izvorni jezik
Hrvatski

Znanstvena područja
Pedagogija



POVEZANOST RADA


Projekti:
013-1301001-0910 - DVOJEZIČNA KOMUNIKACIJA GLUHIH I ČUJUĆIH (Bradarić Jončić, Sandra, MZOS ) ( CroRIS)

Ustanove:
Edukacijsko-rehabilitacijski fakultet, Zagreb

Profili:

Avatar Url Sandra Bradarić Jončić (autor)


Citiraj ovu publikaciju:

Bradarić-Jončić, Sandra; Milković, Marina; Mohr, Renata
Stavovi gluhih prema znakovnom jeziku i školovanju gluhe djece // Umjetnost i znanost u razvoju životnog potencijala / Prstačić, Miroslav (ur.).
Zagreb: Odsjek za studij motoričkih poremećaja, kronične bolesti i art terapije, Edukacijsko-rehabilitacijski fakultet Sveučilišta u Zagrebu, Hrvatska udruga za psihosocijalnu onkologiju, 2009. str. 27-27 (poster, domaća recenzija, sažetak, znanstveni)
Bradarić-Jončić, S., Milković, M. & Mohr, R. (2009) Stavovi gluhih prema znakovnom jeziku i školovanju gluhe djece. U: Prstačić, M. (ur.)Umjetnost i znanost u razvoju životnog potencijala.
@article{article, author = {Bradari\'{c}-Jon\v{c}i\'{c}, Sandra and Milkovi\'{c}, Marina and Mohr, Renata}, editor = {Prsta\v{c}i\'{c}, M.}, year = {2009}, pages = {27-27}, keywords = {gluhi, znakovni jezik, edukacija gluhe djece}, title = {Stavovi gluhih prema znakovnom jeziku i \v{s}kolovanju gluhe djece}, keyword = {gluhi, znakovni jezik, edukacija gluhe djece}, publisher = {Odsjek za studij motori\v{c}kih poreme\'{c}aja, kroni\v{c}ne bolesti i art terapije, Edukacijsko-rehabilitacijski fakultet Sveu\v{c}ili\v{s}ta u Zagrebu, Hrvatska udruga za psihosocijalnu onkologiju}, publisherplace = {Lovran, Hrvatska} }
@article{article, author = {Bradari\'{c}-Jon\v{c}i\'{c}, Sandra and Milkovi\'{c}, Marina and Mohr, Renata}, editor = {Prsta\v{c}i\'{c}, M.}, year = {2009}, pages = {27-27}, keywords = {deaf, sign language, deaf education}, title = {Attitudes of the deaf towards sign language and education of the deaf}, keyword = {deaf, sign language, deaf education}, publisher = {Odsjek za studij motori\v{c}kih poreme\'{c}aja, kroni\v{c}ne bolesti i art terapije, Edukacijsko-rehabilitacijski fakultet Sveu\v{c}ili\v{s}ta u Zagrebu, Hrvatska udruga za psihosocijalnu onkologiju}, publisherplace = {Lovran, Hrvatska} }




Contrast
Increase Font
Decrease Font
Dyslexic Font