Pregled bibliografske jedinice broj: 450358
Stavovi gluhih prema znakovnom jeziku i školovanju gluhe djece
Stavovi gluhih prema znakovnom jeziku i školovanju gluhe djece // Umjetnost i znanost u razvoju životnog potencijala / Prstačić, Miroslav (ur.).
Zagreb: Odsjek za studij motoričkih poremećaja, kronične bolesti i art terapije, Edukacijsko-rehabilitacijski fakultet Sveučilišta u Zagrebu, Hrvatska udruga za psihosocijalnu onkologiju, 2009. str. 27-27 (poster, domaća recenzija, sažetak, znanstveni)
CROSBI ID: 450358 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Stavovi gluhih prema znakovnom jeziku i školovanju gluhe djece
(Attitudes of the deaf towards sign language and education of the deaf)
Autori
Bradarić-Jončić, Sandra ; Milković, Marina ; Mohr, Renata
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Sažeci sa skupova, sažetak, znanstveni
Izvornik
Umjetnost i znanost u razvoju životnog potencijala
/ Prstačić, Miroslav - Zagreb : Odsjek za studij motoričkih poremećaja, kronične bolesti i art terapije, Edukacijsko-rehabilitacijski fakultet Sveučilišta u Zagrebu, Hrvatska udruga za psihosocijalnu onkologiju, 2009, 27-27
Skup
Umjetnost i znanost u razvoju životnog potencijala
Mjesto i datum
Lovran, Hrvatska, 21.05.2009. - 24.05.2009
Vrsta sudjelovanja
Poster
Vrsta recenzije
Domaća recenzija
Ključne riječi
gluhi; znakovni jezik; edukacija gluhe djece
(deaf; sign language; deaf education)
Sažetak
Za promjenu društvenog statusa znakovnoga jezika i njegovo uvođenje u sustav obrazovanja gluhe djece raspolažemo danas brojnim znanstvenim argumentima. Drugi važan argument stavovi su i mišljenja samih gluhih osoba, koje su u stanju same artikulirati svoje potrebe. Stoga je cilj ovog istraživanja bio ukazati na pozitivne stavove gluhih prema znakovnom jeziku i njegovom mjestu u školama za gluhu djecu, kao još jedan prilog u našim naporima za stvaranje uvjeta za uvođenje dvojezičnog obrazovanja gluhe djece u Hrvatskoj. Upitnikom stavova (uz prevođenje na znakovni jezik) prikupljeni su odgovori 71 odrasle gluhe osobe na 24 pitanja o znakovnome jeziku i školovanju gluhe djece. Kako je bilo i za očekivati, pokazalo se da su njihovi stavovi vrlo pozitivni. Na gotovo svim varijablama preko 70% ispitanika imalo je pozitivan stav. Neodređenije stavove ispitanici su pokazali jedino prema odgojno-obrazovnoj integraciji, što je također za očekivati, ako znamo da zajednice gluhih širom svijeta zavode smatraju iznimno važnim mjestima za očuvanje znakovnoga jezika i inkulturaciju gluhe djece čujućih roditelja u kulturu Gluhih.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Pedagogija
POVEZANOST RADA
Projekti:
013-1301001-0910 - DVOJEZIČNA KOMUNIKACIJA GLUHIH I ČUJUĆIH (Bradarić Jončić, Sandra, MZOS ) ( CroRIS)
Ustanove:
Edukacijsko-rehabilitacijski fakultet, Zagreb
Profili:
Sandra Bradarić Jončić
(autor)