Pregled bibliografske jedinice broj: 450352
Prezent u slušnooštećenih srednjoškolaca
Prezent u slušnooštećenih srednjoškolaca // Prostor i vrijeme u jeziku: jezik u prostoru i vremenu / Space and time in language: language in space and time
Osijek: Hrvatsko društvo za primijenjenu lingvistiku (HDPL), 2009. str. 41-41 (poster, domaća recenzija, sažetak, znanstveni)
CROSBI ID: 450352 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Prezent u slušnooštećenih srednjoškolaca
(Present tense skills in hearing-impaired secondary school students)
Autori
Mohr, Renata ; Bradarić-Jončić, Sandra
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Sažeci sa skupova, sažetak, znanstveni
Izvornik
Prostor i vrijeme u jeziku: jezik u prostoru i vremenu / Space and time in language: language in space and time
/ - Osijek : Hrvatsko društvo za primijenjenu lingvistiku (HDPL), 2009, 41-41
Skup
Prostor i vrijeme u jeziku: jezik u prostoru i vremenu / Space and time in language: language in space and time
Mjesto i datum
Osijek, Hrvatska, 23.05.2009. - 25.05.2009
Vrsta sudjelovanja
Poster
Vrsta recenzije
Domaća recenzija
Ključne riječi
oštećenja sluha; prezent; glagolska morfologija
(hearing impairments; present tense; verb morphology)
Sažetak
Ispitivanje je provedeno na uzorku od 41 ispitanika oštećena sluha (gluhi s klasičnim slušnim aparatom, gluhi s umjetnom pužnicom te nagluhi ispitanici) zadacima nadopunjavanja jednostavnih rečenica sa strukturom SPO glagolima u svim licima prezenta. Pokazalo se da slušnooštećeni srednjoškolci polovično vladaju prezentom glagola (prosječna uspješnost na testu iznosi 59%), da najbolje vladaju glagolima na ATI – am, ITI – im te ETI – im, a najslabije vladaju glagolima na NUTI-nem i VATI - jem. Nadalje, najslabije vladaju III, pa zatim II licem množine, dok ostalim licima vladaju podjednako bolje, relativno najbolje I licem jednine. Ovi rezultati slični su rezultatima koje postižu stranci koji uče hrvatski kao drugi/strani jezik. Nagluhi ispitanici postigli su značajno bolje rezultate u odnosu na ispitanike s umjetnom pužnicom, ali ne i od gluhih s klasičnim slušnim pomagalima. Gluhi ispitanici s klasičnim pomagalima nisu postigli slabije rezultate na testu u odnosu na ispitanike s kohlearnim implantatom. Radi se o poznatom učinku kasne implantacije na govorno-jezični razvoj. Ispitanici integrirani u redovne škole značajno bolje vladaju prezentom ispitanih glagola od ispitanika iz posebne škole, kao što je bilo i za očekivati. Ispitanici s gluhim članovima obitelji nisu postigli bolje rezultate od ispitanika bez gluhih članova obitelji.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Pedagogija
POVEZANOST RADA
Projekti:
013-1301001-0910 - DVOJEZIČNA KOMUNIKACIJA GLUHIH I ČUJUĆIH (Bradarić Jončić, Sandra, MZOS ) ( CroRIS)
Ustanove:
Edukacijsko-rehabilitacijski fakultet, Zagreb
Profili:
Sandra Bradarić Jončić
(autor)