Pretražite po imenu i prezimenu autora, mentora, urednika, prevoditelja

Napredna pretraga

Pregled bibliografske jedinice broj: 450352

Prezent u slušnooštećenih srednjoškolaca


Mohr, Renata; Bradarić-Jončić, Sandra
Prezent u slušnooštećenih srednjoškolaca // Prostor i vrijeme u jeziku: jezik u prostoru i vremenu / Space and time in language: language in space and time
Osijek: Hrvatsko društvo za primijenjenu lingvistiku (HDPL), 2009. str. 41-41 (poster, domaća recenzija, sažetak, znanstveni)


CROSBI ID: 450352 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca

Naslov
Prezent u slušnooštećenih srednjoškolaca
(Present tense skills in hearing-impaired secondary school students)

Autori
Mohr, Renata ; Bradarić-Jončić, Sandra

Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Sažeci sa skupova, sažetak, znanstveni

Izvornik
Prostor i vrijeme u jeziku: jezik u prostoru i vremenu / Space and time in language: language in space and time / - Osijek : Hrvatsko društvo za primijenjenu lingvistiku (HDPL), 2009, 41-41

Skup
Prostor i vrijeme u jeziku: jezik u prostoru i vremenu / Space and time in language: language in space and time

Mjesto i datum
Osijek, Hrvatska, 23.05.2009. - 25.05.2009

Vrsta sudjelovanja
Poster

Vrsta recenzije
Domaća recenzija

Ključne riječi
oštećenja sluha; prezent; glagolska morfologija
(hearing impairments; present tense; verb morphology)

Sažetak
Ispitivanje je provedeno na uzorku od 41 ispitanika oštećena sluha (gluhi s klasičnim slušnim aparatom, gluhi s umjetnom pužnicom te nagluhi ispitanici) zadacima nadopunjavanja jednostavnih rečenica sa strukturom SPO glagolima u svim licima prezenta. Pokazalo se da slušnooštećeni srednjoškolci polovično vladaju prezentom glagola (prosječna uspješnost na testu iznosi 59%), da najbolje vladaju glagolima na ATI – am, ITI – im te ETI – im, a najslabije vladaju glagolima na NUTI-nem i VATI - jem. Nadalje, najslabije vladaju III, pa zatim II licem množine, dok ostalim licima vladaju podjednako bolje, relativno najbolje I licem jednine. Ovi rezultati slični su rezultatima koje postižu stranci koji uče hrvatski kao drugi/strani jezik. Nagluhi ispitanici postigli su značajno bolje rezultate u odnosu na ispitanike s umjetnom pužnicom, ali ne i od gluhih s klasičnim slušnim pomagalima. Gluhi ispitanici s klasičnim pomagalima nisu postigli slabije rezultate na testu u odnosu na ispitanike s kohlearnim implantatom. Radi se o poznatom učinku kasne implantacije na govorno-jezični razvoj. Ispitanici integrirani u redovne škole značajno bolje vladaju prezentom ispitanih glagola od ispitanika iz posebne škole, kao što je bilo i za očekivati. Ispitanici s gluhim članovima obitelji nisu postigli bolje rezultate od ispitanika bez gluhih članova obitelji.

Izvorni jezik
Hrvatski

Znanstvena područja
Pedagogija



POVEZANOST RADA


Projekti:
013-1301001-0910 - DVOJEZIČNA KOMUNIKACIJA GLUHIH I ČUJUĆIH (Bradarić Jončić, Sandra, MZOS ) ( CroRIS)

Ustanove:
Edukacijsko-rehabilitacijski fakultet, Zagreb

Profili:

Avatar Url Sandra Bradarić Jončić (autor)


Citiraj ovu publikaciju:

Mohr, Renata; Bradarić-Jončić, Sandra
Prezent u slušnooštećenih srednjoškolaca // Prostor i vrijeme u jeziku: jezik u prostoru i vremenu / Space and time in language: language in space and time
Osijek: Hrvatsko društvo za primijenjenu lingvistiku (HDPL), 2009. str. 41-41 (poster, domaća recenzija, sažetak, znanstveni)
Mohr, R. & Bradarić-Jončić, S. (2009) Prezent u slušnooštećenih srednjoškolaca. U: Prostor i vrijeme u jeziku: jezik u prostoru i vremenu / Space and time in language: language in space and time.
@article{article, author = {Mohr, Renata and Bradari\'{c}-Jon\v{c}i\'{c}, Sandra}, year = {2009}, pages = {41-41}, keywords = {o\v{s}te\'{c}enja sluha, prezent, glagolska morfologija}, title = {Prezent u slu\v{s}noo\v{s}te\'{c}enih srednjo\v{s}kolaca}, keyword = {o\v{s}te\'{c}enja sluha, prezent, glagolska morfologija}, publisher = {Hrvatsko dru\v{s}tvo za primijenjenu lingvistiku (HDPL)}, publisherplace = {Osijek, Hrvatska} }
@article{article, author = {Mohr, Renata and Bradari\'{c}-Jon\v{c}i\'{c}, Sandra}, year = {2009}, pages = {41-41}, keywords = {hearing impairments, present tense, verb morphology}, title = {Present tense skills in hearing-impaired secondary school students}, keyword = {hearing impairments, present tense, verb morphology}, publisher = {Hrvatsko dru\v{s}tvo za primijenjenu lingvistiku (HDPL)}, publisherplace = {Osijek, Hrvatska} }




Contrast
Increase Font
Decrease Font
Dyslexic Font