Pretražite po imenu i prezimenu autora, mentora, urednika, prevoditelja

Napredna pretraga

Pregled bibliografske jedinice broj: 449581

Glazbeno obrazovanje u Istri danas: pedagoške implikacije


Vidulin-Orbanić, Sabina
Glazbeno obrazovanje u Istri danas: pedagoške implikacije // Ruralna i urbana glazba istarskog poluotoka / Gortan-Carlin, Ivana Paula (ur.).
Novigrad: Katedra Čakavskoga sabora za glazbu, Novigrad, 2010. str. 143-158 (predavanje, međunarodna recenzija, cjeloviti rad (in extenso), znanstveni)


CROSBI ID: 449581 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca

Naslov
Glazbeno obrazovanje u Istri danas: pedagoške implikacije
(Music general-education in Istria today: pedagogical implications)

Autori
Vidulin-Orbanić, Sabina

Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u zbornicima skupova, cjeloviti rad (in extenso), znanstveni

Izvornik
Ruralna i urbana glazba istarskog poluotoka / Gortan-Carlin, Ivana Paula - Novigrad : Katedra Čakavskoga sabora za glazbu, Novigrad, 2010, 143-158

ISBN
978-953-95972-1-2

Skup
Ruralna i urbana glazba istarskog poluotoka

Mjesto i datum
Novigrad, Hrvatska, 12.09.2008. - 13.09.2008

Vrsta sudjelovanja
Predavanje

Vrsta recenzije
Međunarodna recenzija

Ključne riječi
glazbeno obrazovanje ; HNOS ; glazbena kultura ; izvannastavne glazbene aktivnosti
(music education ; HNOS ; music culture ; music extracurricular activities)

Sažetak
U ovom radu pristupili smo analizi osnovnoškolskog obrazovanja s naglaskom na nastavu glazbene kulture i izvannastavne glazbene aktivnosti. Osvrnuli smo se, pritom, na suvremene težnje obrazovnoga procesa kroz rasterećenje nastavnih sadržaja, poučavanje usmjereno prema učeniku i uvođenje istraživačke nastave. Kvaliteta takvoga obrazovanja ogleda se u stjecanju trajnih i uporabljivih znanja, sposobnosti i umijeća te u osposobljavanju za cjeloživotno učenje. S obzirom na reforme obrazovanja koje su tome težile i uvođenje Hrvatskog nacionalnog obrazovnog standarda (HNOS) u osnovne škole, specifičnost suvremene glazbene nastave prepoznali smo u nepretencioznim sadržajima, fleksibilnom i otvorenom modelu rada te mogućnostima učitelja da sami kreiraju dio nastave. Slobodan i kreativan pristup učitelja nastavi odnosi se na izbor skladbi za pjevanje, sviranje, slušanje ili obradu nastavne jedinice te način realizacije- od recepcije glazbenog djela do tjeloglazbe, pokreta, plesa, improvizacije, solističkog i skupnog muziciranja. Osobita je važnost dodijeljena izvannastavnim aktivnostima s kojima se omogućio mnogostrani razvoj učenika kroz različita područja i segmente. U empirijskom dijelu rada donosimo pregled glazbenih izvannastavnih aktivnosti u istarskim osnovnim školama. Cilj istraživanja bio je utvrditi koje izvannastavne glazbene aktivnosti učenici polaze u okviru matične škole te koliki je postotak uključenosti. Uzorak istraživanja činili su učenici viših razreda dviju Istarskih osnovnih škola, ukupno 275 učenika. Dobiveni rezultati ukazali su na to da se visoki udio postotka, 48, 28% učenika iz škole Tar-Vabriga u Taru i 40, 77% učenika iz škole Vladimira Nazora iz Rovinja, uključio u glazbene izvannastavne aktivnosti.

Izvorni jezik
Hrvatski

Znanstvena područja
Pedagogija, Glazbena umjetnost



POVEZANOST RADA


Ustanove:
Sveučilište Jurja Dobrile u Puli

Profili:

Avatar Url Sabina Vidulin (autor)


Citiraj ovu publikaciju:

Vidulin-Orbanić, Sabina
Glazbeno obrazovanje u Istri danas: pedagoške implikacije // Ruralna i urbana glazba istarskog poluotoka / Gortan-Carlin, Ivana Paula (ur.).
Novigrad: Katedra Čakavskoga sabora za glazbu, Novigrad, 2010. str. 143-158 (predavanje, međunarodna recenzija, cjeloviti rad (in extenso), znanstveni)
Vidulin-Orbanić, S. (2010) Glazbeno obrazovanje u Istri danas: pedagoške implikacije. U: Gortan-Carlin, I. (ur.)Ruralna i urbana glazba istarskog poluotoka.
@article{article, author = {Vidulin-Orbani\'{c}, Sabina}, editor = {Gortan-Carlin, I.}, year = {2010}, pages = {143-158}, keywords = {glazbeno obrazovanje, HNOS, glazbena kultura, izvannastavne glazbene aktivnosti}, isbn = {978-953-95972-1-2}, title = {Glazbeno obrazovanje u Istri danas: pedago\v{s}ke implikacije}, keyword = {glazbeno obrazovanje, HNOS, glazbena kultura, izvannastavne glazbene aktivnosti}, publisher = {Katedra \v{C}akavskoga sabora za glazbu, Novigrad}, publisherplace = {Novigrad, Hrvatska} }
@article{article, author = {Vidulin-Orbani\'{c}, Sabina}, editor = {Gortan-Carlin, I.}, year = {2010}, pages = {143-158}, keywords = {music education, HNOS, music culture, music extracurricular activities}, isbn = {978-953-95972-1-2}, title = {Music general-education in Istria today: pedagogical implications}, keyword = {music education, HNOS, music culture, music extracurricular activities}, publisher = {Katedra \v{C}akavskoga sabora za glazbu, Novigrad}, publisherplace = {Novigrad, Hrvatska} }




Contrast
Increase Font
Decrease Font
Dyslexic Font