Pretražite po imenu i prezimenu autora, mentora, urednika, prevoditelja

Napredna pretraga

Pregled bibliografske jedinice broj: 449294

Utjecaj trgovačkih centara (kao nemjesta) u Zagrebu na nestajanje javnog prostora


Zlatar, Jelena
Utjecaj trgovačkih centara (kao nemjesta) u Zagrebu na nestajanje javnog prostora // Mjesto, nemjesto. Interdisciplinarna promišljanja prostora i kulture
Zagreb, Hrvatska, 2009. (predavanje, nije recenziran, sažetak, znanstveni)


CROSBI ID: 449294 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca

Naslov
Utjecaj trgovačkih centara (kao nemjesta) u Zagrebu na nestajanje javnog prostora
(Influence of shopping centres(as non-places) in Zagreb on the dissapearing of public space)

Autori
Zlatar, Jelena

Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Sažeci sa skupova, sažetak, znanstveni

Izvornik
Mjesto, nemjesto. Interdisciplinarna promišljanja prostora i kulture / - , 2009

Skup
Od mjesta do ne-mjesta: interdisciplinarna promišljanja prostora i kulture.

Mjesto i datum
Zagreb, Hrvatska, 24.09.2009. - 25.09.2009

Vrsta sudjelovanja
Predavanje

Vrsta recenzije
Nije recenziran

Ključne riječi
konzumerizam; trgovački centri; urbana obnova; ne-mjesto; javni prostor; pseudo-javni prostor
(consumerism; shopping centres; urban renewal; non-place; public space; semi-public space)

Sažetak
Novi koncepti mjesta u supermodernosti su prostori koji gube svoju povijesnu dimenziju, te nisu okupirani identitetom ili urbanim odnosima, a nazivaju se ne-mjestima (non-places). Trgovački centri (shopping-centres) su jedan od primjera takvih mjesta, a u Hrvatskoj, konkretnije gradu Zagrebu, kroz proces urbane obnove dolazi do njihovog ubrzanog razvoja čime dolazi i do smanjenja javnog prostora (public space). Ovaj rad na primjeru trgovačkih centara u centru Zagreba ukazuje na nestajanje javnih urbanih prostora u korist privatiziranih, te pokazuje na koji način trgovački centri kroz svoja obilježja postaju nova forma prostora, pseudo-javni prostor (semi-public space).

Izvorni jezik
Hrvatski

Znanstvena područja
Sociologija



POVEZANOST RADA


Projekti:
100-1001172-1071 - AKTERI DRUŠTVENIH PROMJENA U PROSTORU (Svirčić Gotovac, Anđelina, MZOS ) ( CroRIS)

Ustanove:
Institut za društvena istraživanja , Zagreb

Profili:

Avatar Url Jelena Zlatar Gamberožić (autor)


Citiraj ovu publikaciju:

Zlatar, Jelena
Utjecaj trgovačkih centara (kao nemjesta) u Zagrebu na nestajanje javnog prostora // Mjesto, nemjesto. Interdisciplinarna promišljanja prostora i kulture
Zagreb, Hrvatska, 2009. (predavanje, nije recenziran, sažetak, znanstveni)
Zlatar, J. (2009) Utjecaj trgovačkih centara (kao nemjesta) u Zagrebu na nestajanje javnog prostora. U: Mjesto, nemjesto. Interdisciplinarna promišljanja prostora i kulture.
@article{article, author = {Zlatar, Jelena}, year = {2009}, keywords = {konzumerizam, trgova\v{c}ki centri, urbana obnova, ne-mjesto, javni prostor, pseudo-javni prostor}, title = {Utjecaj trgova\v{c}kih centara (kao nemjesta) u Zagrebu na nestajanje javnog prostora}, keyword = {konzumerizam, trgova\v{c}ki centri, urbana obnova, ne-mjesto, javni prostor, pseudo-javni prostor}, publisherplace = {Zagreb, Hrvatska} }
@article{article, author = {Zlatar, Jelena}, year = {2009}, keywords = {consumerism, shopping centres, urban renewal, non-place, public space, semi-public space}, title = {Influence of shopping centres(as non-places) in Zagreb on the dissapearing of public space}, keyword = {consumerism, shopping centres, urban renewal, non-place, public space, semi-public space}, publisherplace = {Zagreb, Hrvatska} }




Contrast
Increase Font
Decrease Font
Dyslexic Font