Pregled bibliografske jedinice broj: 449224
Učenje zalaganjem u zajednici – integracija viskoškolske nastave i zajednice u procesu obrazovanja društveno odgovornih i aktivnih građana
Učenje zalaganjem u zajednici – integracija viskoškolske nastave i zajednice u procesu obrazovanja društveno odgovornih i aktivnih građana // Revija za socijalnu politiku, 17 (2010), 1; 71-88 (međunarodna recenzija, pregledni rad, znanstveni)
CROSBI ID: 449224 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Učenje zalaganjem u zajednici – integracija viskoškolske nastave i zajednice u procesu obrazovanja društveno odgovornih i aktivnih građana
(The Integration of Higher Education and the Community in the Proccess of the Education of Socially Responsible and Active Citizens)
Autori
Ćulum, Bojana ; Ledić, Jasminka
Izvornik
Revija za socijalnu politiku (1330-2965) 17
(2010), 1;
71-88
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u časopisima, pregledni rad, znanstveni
Ključne riječi
civilna misija sveučilišta; učenje zalaganjem u zajednici; visokoškolska nastava; aktivno građanstvo; društvena odgovornost
(university civic mission; academic service-learning; higher education; active citizenship; social responsibility)
Sažetak
U radu se analizira veza između civilne misije sveučilišta, visokoškolske nastave (kao jedne od temeljnih akademskih djelatnosti) i obrazovanja društveno odgovornih i aktivnih građana. Prikazuje se jedan od najaktualnijih modela iskustvenog učenja na sveučilištima, izvornog naziva service- learning. Riječ je o modelu koji počiva na integraciji kurikuluma i aktivnog angažmana studenata u zajednici s ciljem njihova boljeg razumijevanja sadržaja kolegija, zatim potreba i problema zajednice te poticanja njihova (daljnjeg) civilnog zalaganja. Ovom modelu međunarodna akademska zajednica sve češće pristupa kao mehanizmu koji uspješno doprinosi realizaciji određenih aspekata civilne misije sveučilišta. S ciljem doprinosa pojmovnoj analizi, razlažu se koncepti i pristupi definiranju te teorijska ishodišta. Otvarajući područje rasprave o izazovima integracije ovog modela u visokoškolsku nastavu na naša sveučilišta, nudi se i obrazlaže prijedlog nazivlja na hrvatskom jeziku – učenje zalaganjem u zajednici.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Pedagogija, Socijalne djelatnosti
POVEZANOST RADA
Projekti:
009-0000000-0931 - Sveučilište i vanjsko okruženje u kontekstu europskih integracijskih procesa (Ledić, Jasminka, MZOS ) ( CroRIS)
066-0661686-1121 - Civilno društvo i kombinirana socijalna politika u Hrvatskoj (Bežovan, Gojko, MZOS ) ( CroRIS)
Ustanove:
Filozofski fakultet, Rijeka,
Pravni fakultet, Zagreb
Citiraj ovu publikaciju:
Časopis indeksira:
- Web of Science Core Collection (WoSCC)
- Social Science Citation Index (SSCI)
- SCI-EXP, SSCI i/ili A&HCI
- Scopus
Uključenost u ostale bibliografske baze podataka::
- Francis
- Geobase
- International Bibliography of the Social Sciences (IBSS)
- Social Services Abstracts
- Social Work Abstracts
- Sociological Abstracts
- Worldwide Political Science Abstracts
- Social care Online
- Social Work Abstracts Plus
- Scopus
- SocIndex
- Directory of Open Access Journals
- Social Science Citation Index
- Social Scisearch
- Journal Citation Reports/Social Sciences Edition