Pregled bibliografske jedinice broj: 449041
Kvaliteta planiranja i poslovnog uspjeha hotela
Kvaliteta planiranja i poslovnog uspjeha hotela, 2003., magistarski rad, Fakultet za turistički i hotelski menadžment Opatija, Opatija
CROSBI ID: 449041 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Kvaliteta planiranja i poslovnog uspjeha hotela
(Quality of Planning and Business success in Hotels)
Autori
Karamarko, Nikola
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Ocjenski radovi, magistarski rad
Fakultet
Fakultet za turistički i hotelski menadžment Opatija
Mjesto
Opatija
Datum
25.11
Godina
2003
Stranica
215
Mentor
Avelini Holjevac, Ivanka
Ključne riječi
međunarodni hotelski standardi; standardi poslovnog planiranja; poslovni uspjeh hotela; upravljanje hotelom
(International Hospitality Industry Standard; Business Planning Standard; Business succes in Hotels; Hotel Management)
Sažetak
U suodnosu afirmacije kvalitete i poslovnoga uspjeha hotela postavljeni problem istraživanja jest činjenica o zaostajanju poslovnoga uspjeha hrvatskih hotela za prosjekom svjetskih i europskih hotela. Iz tako postavljenoga problema istraživanja definiran je predmet znanstvenoga istraživanja, a to je odnos između kvalitete i poslovnoga uspjeha hotela, odnosno veza između standarda poslovnog planiranja i poslovnog uspjeha hotela. Polazeći od problema i predmeta istraživanja postavljena je hipoteza: Kvaliteta poslovnoga uspjeha hotela temelji se na međunarodnim hotelskim standardima, kao i standardima izrade poslovnoga plana svakoga hotela. Međunarodni hotelski standardi čine temelj kvalitete i uspjeha hotela, kao i sustav upravljačkih standarda za managersko upravljanje. Naglasak se stavlja na međunarodne standarde «Uniform System of Accounts for the Lodging Industry« (USALI) i na ISO standarde 9001 : 2000. U standardima izrade poslovnoga plana hotela obuhvaćeni su obavezni nacionalni standardi i propisani su vlastiti standardi hotela kao sustav standardnih pravila i postupaka (SPP). Kroz SPP uvođenja kontrolinga u hotel propisani su poslovni standardi: planiranja i izrade plana, organiziranja, izvještavanja - managerski informacijski sustav (MIS) i dr. Opći je cilj istraživanja je dokazivanje veze između većega poslovnog uspjeha svjetskih i europskih hotela, koji se temelji na međunarodnim hotelskih standardima, i manjeg uspjeha hrvatskih hotela, koji te standarde tek počinju uvoditi. Posebni su ciljevi: definiranje standarda poslovnoga plana hotela i standarda paralelnoga izvještavanja o ostvarenom poslovnom uspjehu hotela po svim odjelima ; te utvrđivanje značaja upravljačke kontrole za pravovremeno, kvalitetno i racionalno mjerenje i ocjenjivanje poslovnoga uspjeha hotela. Rezultati istraživanja temeljem usporedbe istih ključnih pokazatelja na prosjeku hrvatskih, svjetskih i europskih hotela pokazuju znatno veći uspjeh svjetskih i europskih hotela, koji se temelji na međunarodnim hotelskim standardima. Znatno je manji uspjeh hrvatskih hotela u svim ključnim pokazateljima prema USALI zbog tek započetoga uvođenja tih standarda i povezivanja s međunarodnim brandovima kao zaštićenim markama kvalitete. Kvaliteta plana i poslovni uspjeh hotela definirani su standardima planiranja i izvještavanja za strateške i operativne planove hotela prema USALI, kao i za pojedinačne planove i izvještaje odjela hotela. Značaj upravljačke kontrole utvrđen je propisanim SPP uvođenja kontrolinga u hotel. Kontroling kao upravljačka kontrola učinio je hotelsku industriju vrlo dinamičnom, kvalitetnom i poslovno uspješnom jer se akcent upravljanja stavlja, pored korektivne kontrole – unazad, na preventivnu kontrolu – unaprijed. Važnost kvalitete planiranja i poslovni uspjeh hotela određuju: međunarodni hotelski standardi USALI i ISO i razina primjene tih standarda u svakom hotelu, uvođenje kontrolinga i MIS-a, primjena ostalih SPP – a za upravljanje kvalitetom i dobiti hotela, kvaliteta managera i standardi kadrova, poslovni uspjeh svakog odjela hotela i dr. Viši standardi planiranja daju višu kvalitetu plana i veći poslovni uspjeh hotela. Tržišno restrukturiranje i saniranje naših hotela mora započeti uvođenjem USALI-a. Standarde hotela određuju gosti hotela. Manageri ih moraju propisati kao obavezne i preporučljive standarde. Viša je kvaliteta u hotelu besplatna i donosi veću dobit svima. To pokazuje veći uspjeh hotela koji su pridruženi brandovima. Hotelski brand je viša priznata, poznata i tražena kvaliteta hotela koja sadrži višak vrijednosti u zaštićenom «know – how». Standardi potiču stvaranje vlastitih i / ili kupovinu uspješnih hotelskih brandova kao put do veće kvalitete i poslovnoga uspjeha. Oni potiču i stvaranje nacionalnih managementskih tvrtki. Osobno upravljanje managera i samoupravljanje kvalitetom zaposlenih prema sustavu SPP, ključ je stalnoga uspješnog poslovanja hotela. Standardi su slika uspješnosti hotela i pokazatelji managerima i vlasnicima i lokalnoj i nacionalnoj zajednici za vođenje konkurentske poslovne i razvojne politike hotelske industrije.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Ekonomija
POVEZANOST RADA
Ustanove:
Fakultet za menadžment u turizmu i ugostiteljstvu, Opatija