Pregled bibliografske jedinice broj: 448789
Programi za poticanje emocionalne i socijalne kompetentnosti kod djece i adolescenata
Programi za poticanje emocionalne i socijalne kompetentnosti kod djece i adolescenata // Suvremena psihologija, 12 (2009), 2; 355-371 (međunarodna recenzija, pregledni rad, znanstveni)
CROSBI ID: 448789 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Programi za poticanje emocionalne i socijalne kompetentnosti kod djece i adolescenata
(Programmes for enhancing emotional and social competencies in children and adolescents)
Autori
Munjas Samarin, Radenka ; Takšić, Vladimir
Izvornik
Suvremena psihologija (1331-9264) 12
(2009), 2;
355-371
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u časopisima, pregledni rad, znanstveni
Ključne riječi
emoionalna inteligencija; emocionalna kompetentnost; socijalno i emocionalno učenje; program; kurikulum; škola
(emotional intelligence; emotional competence; social and emotional learning; programme; curriculum; school)
Sažetak
Posljednih nekoliko godina raste broj stručnjaka na polju školske psihologije koji, uz akademsko postignuće, naglašavaju važnost razvoja djetetovih socijalnih i emocionalnih vještina kroz školovanje. Rezultati istraživanja idu u prilog tvrdnjama da se socijalne i emocionalne komepetencije mogu naučiti kroz programe integirrane u školski kurikulum (tzv. socijalno i emocionalno učenje, SEU). Takvi programi čine se učinkovitim načinom za smanjenje problematičnih ponašanja učenika i emocionalnih teškoća, dok istovremeno povećavaju socijalnu prilagodbu i potiču akademski uspjeh učenika. Rad donosi opsežan pregled postojećih programa i nekoliko aspekata klasifikacije programa za socijalno i emocionalno učenje (SEU) nastalih i primjenjivanih u svijetu (primarno u američkim školama) u posljednjih 10-tak godina. Budući da je cilj privući interes i poveći razumijevanje stručnjaka s područja obrazovanja i psihologije u svrhu primjene sličnih programa u Hrvatskoj, u radu se kritički razmatraju uvjeti razvoja, primjene i evaluacije efekata SEU programa.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Psihologija
POVEZANOST RADA
Projekti:
009-0342618-2657 - Razvoj i kroskulturalna provjera konstrukta emocionalne inteligencije
Ustanove:
Filozofski fakultet, Rijeka
Citiraj ovu publikaciju:
Časopis indeksira:
- Web of Science Core Collection (WoSCC)
- Social Science Citation Index (SSCI)
- SCI-EXP, SSCI i/ili A&HCI
- Scopus
Uključenost u ostale bibliografske baze podataka::
- PsychINFO