Pregled bibliografske jedinice broj: 448753
INTEGRACIJA I SOCIJALNE VJEŠTINE UČENIKA OŠTEĆENA VIDA NIŽEG ŠKOLSKOG UZRASTA
INTEGRACIJA I SOCIJALNE VJEŠTINE UČENIKA OŠTEĆENA VIDA NIŽEG ŠKOLSKOG UZRASTA // Istraživanja u specijalnoj edukaciji i rehabilitaciji / Matejić-Đuričić, Zorica (ur.).
Beograd: Fakultet za specijalnu edukaciju i rehabilitaciju Univerziteta u Beogradu, 2009. str. 559-568
CROSBI ID: 448753 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
INTEGRACIJA I SOCIJALNE VJEŠTINE UČENIKA OŠTEĆENA VIDA NIŽEG ŠKOLSKOG UZRASTA
(INTEGRATION AND SOCIAL SKILLS OF VISUAL IMPAIRED CHILDREN OF LOWER SCHOOL-AGE)
Autori
Bilić-Prcić, Ante ; Runjić, Tina
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Poglavlja u knjigama, ostalo
Knjiga
Istraživanja u specijalnoj edukaciji i rehabilitaciji
Urednik/ci
Matejić-Đuričić, Zorica
Izdavač
Fakultet za specijalnu edukaciju i rehabilitaciju Univerziteta u Beogradu
Grad
Beograd
Godina
2009
Raspon stranica
559-568
ISBN
978-86-80113-84-5
Ključne riječi
socijalne vještine, djeca oštećena vida, integracija, rehabilitacija
(social skills, visual impaired children, integration, rehabilitation)
Sažetak
Proces integracije slijepe i slabovidne djece u potpunosti će ostvariti svoju svrhu samo onda kada takva djeca budu imala mogućnosti učiti odgovarajuća socijalna ponašanja kroz pozitivne relacije s vršnjacima bez oštećenja. Stoga se uspješnost uključivanja djece oštećena vida u redovne razrede ne može procjenjivati samo putem njihovih akademskih postignuća (školskog uspjeha) nego se procjenom moraju obuhvatiti i njihova postignuća u socijalnim vještinama. Nedostatak prethodnog treninga, kao i aktivne podrške učiteljima u redovnom razredu, ograničene socijalne, kognitivne i motoričke kompetencije djece s oštećenjem vida često rezultiraju negativnim iskustvima u redovnoj školi. Područje socijalnih vještina ove djece je dodatno ugroženo i zbog toga što vidne informacije imaju veliku ulogu u učenju i primjeni socijalnih vještina koje su neophodne za prihvaćanje od strane vršnjaka. Istraživanjem prezentiranim u ovom radu obuhvaćeno je 40 (N=40) učenika nižeg školskog uzrasta. Programom odgoja i obrazovanja u redovnim školama Republike Hrvatske obuhvaćeno je 28 učenika, a 12 učenika pohađalo je Centar za odgoj i obrazovanje „Vinko Bek“ u Zagrebu. Socijalne vještine su procijenjene subskalom socijalnih vještina instrumenta Social Skills Rating System (Gresham i Eliot, 1990). Rezultati su pokazali da postoji razlika u socijalnim vještinama između integriranih učenika i učenika koji su pohađali Centar „Vinko Bek“ u području asertivnosti, empatije i samokontrole, dok u području kooperativnosti nema razlika.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Pedagogija
POVEZANOST RADA
Ustanove:
Edukacijsko-rehabilitacijski fakultet, Zagreb