Pregled bibliografske jedinice broj: 448750
Razlike u socijalnim vještinama učenika oštećena vida nižeg školskog uzrasta prema procjeni roditelja
Razlike u socijalnim vještinama učenika oštećena vida nižeg školskog uzrasta prema procjeni roditelja // Istraživanja u specijalnoj edukaciji i rehabilitaciji / Matejić-Đuričić, Zorica (ur.).
Beograd: Fakultet za specijalnu edukaciju i rehabilitaciju Univerziteta u Beogradu, 2009. str. 579-587
CROSBI ID: 448750 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Razlike u socijalnim vještinama učenika oštećena vida nižeg školskog uzrasta prema procjeni roditelja
(Differences in social skills of pupils with visual impairment, of lower school age, as assessed by their parents)
Autori
Runjić, Tina ; Bilić-Prcić, Ante
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Poglavlja u knjigama, znanstveni
Knjiga
Istraživanja u specijalnoj edukaciji i rehabilitaciji
Urednik/ci
Matejić-Đuričić, Zorica
Izdavač
Fakultet za specijalnu edukaciju i rehabilitaciju Univerziteta u Beogradu
Grad
Beograd
Godina
2009
Raspon stranica
579-587
ISBN
978-86-80113-84-5
Ključne riječi
socijalne vještine, djeca oštećena vida, roditelji, rehabilitacija
(social skills, visual impaired children, parents, rehabilitation)
Sažetak
Deficit u socijalnim vještinama tijekom djetinjstva, ukoliko je netretiran, postaje stabilan tijekom vremena i prema nekim istraživanjima povezan je sa slabim akademskim postignućima te može biti prediktor problema socijalne prilagodbe i ozbiljne psihopatologije kasnije u životu. Slijepa i slabovidna djeca koja ne postignu kompetencije u skladu sa svojom dobi i koja razviju pogrešna socijalna ponašanja često imaju poteškoća u interakciji sa širom socijalnom okolinom. Takva djeca se često fokusiraju samo na vlastite interese i akcije, verbalno komuniciraju na neprikladne načine, ispoljavaju neobične zahtjeve i sl. Zbog toga rehabilitacijska procjena mora obuhvatiti bez iznimke i procjenu socijalnih vještina, kako bi se na vrijeme uočila djeca koja imaju problema u ovom području te kako bi se nakon toga uključila u program razvoja socijalnih vještina. Roditelji, rehabilitatori (defektolozi-tiflopedagozi), učitelji, stručni suradnici i druge značajne osobe iz okoline djeteta s oštećenjem vida su najbolji (subjektivni) procijenitelji socijalnih postignuća i ciljeva. Ovim istraživanjem je obuhvaćeno 40 (N=40) roditelja učenika oštećenog vida nižeg školskog uzrasta od čega su polovica (N=20) roditelji dječaka. Socijalne vještine su procijenjene instrumentom Social Skills Rating System – SSRS (Gresham i Eliot, 1990), Parent Form, Elementary Level. Dobiveni rezultati su pokazali da postoje razlike u socijalnim vještinama učenika oštećenog vida s obzirom na spol u sva četiri ispitana područja socijalnih vještina (kooperativnost, asertivnost, odgovornost i samokontrola) prema procjeni njihovih roditelja.
Izvorni jezik
Engleski
Znanstvena područja
Pedagogija
POVEZANOST RADA
Ustanove:
Edukacijsko-rehabilitacijski fakultet, Zagreb