Pregled bibliografske jedinice broj: 448250
Istraživanja mogućnosti kombinirane zaštite prometa na Masleničkom mostu od djelovanja jakoe bure
Istraživanja mogućnosti kombinirane zaštite prometa na Masleničkom mostu od djelovanja jakoe bure, 2004. (ostali članci/prilozi).
CROSBI ID: 448250 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Istraživanja mogućnosti kombinirane zaštite prometa na Masleničkom mostu od djelovanja jakoe bure
Autori
Goran, Gjetvaj ; Pušić, Velimir ; Lončar, Goran ; Dolovčak, Robert ; Šikić, Ane
Izvornik
Izvješće Hidrotehničkog laboratorija Građevinskog fakulteta br. 549
Vrsta, podvrsta
Ostale vrste radova, ostali članci/prilozi
Godina
2004
Ključne riječi
kombinirana zaštita prometa; Maslenički most; djelovanje jake bure
Sažetak
Maslenicki most je izložen djelovanju jakih vjetrova (posebno bure) i od samog otvaranja se javljaju problemi vezani za sigurnost prometa u uvjetima jake i olujne bure. Istraživanja vezana za definiranje mogucnosti zaštite prometa su zapoceta 2000.godine te je od tada napravljeno niz istraživanja na fizikaInim i matematickim modelima kao i mjerenja na probnom polju u naravi. Kao rezultat provedenih istraživanja je proizašao prijedlog ugradnje vjetrobrana. U okviru projektiranja zaštite od vjetra na dionici autoceste od južnog portala tunela SV.Rok do cvora Posedarje je razmatrana i zaštita Maslenickog mosta te je prilikom uskladivanja zaštite na cijeloj dionici sa zaštitom mosta došlo do nekih novih varijanti. Nove ideje su vezane prvenstveno za ugradnju vjetrobrana u obliku perforirane stijenke na vrh nasipa cime se povecava ucinkovitost nasipa kao i ideja o kombiniranom rješenju zaštite koji bi se sastojao od izgradnje nasipa sa vjetrobranom na vrhu i malih segmentnih vjetrobrana na mostu. Nove ideje su zahtijevale odredivanje koeficijenta smanjenja brzine vjetra za novopredložene tipove vjetrobrana na fizikaInom modelu. Istraživanja opisana u ovom izvještaju su provedena na osnovu ugovora br. 45212-400- 6720/04 od 29.09.2004.god. sklopljenog izmedu Hrvatskih autocesta i Gradevinskog fakulteta u Zagrebu. u dosadašnjim istraživanjima su korišteni dvo- i trodimenzionalni modeli kojima je obuhvaceno šire podrucje ukljucujuci i Novsko ždrilo te su dobiveni vrlo korisni rezultati. U okviru ovog istraživanja nije predvidena izgradnja fizikaInog modela kojim bi se obuhvatila i geometrija Novskog ždrila vec je izraden fizikalni model na kojem je ispitana ucinkovitost nasipa raznih visina, sa i bez vjetrobrana na kruni, kako bi se odredilo da li se nasip visine 35 m može zamijeniti nižim nasipom na kojeg je postavljen vjetrobran. Kao rezultat istraživanja provedenih u okviru spomenutog ugovora i opisanih u ovom izvještaju je proizašla nova varijanta mogucnosti zaštite promenta na Maslenickom mostu koja se sastoji od nasipa visine 20 m sa perforiranim vjetrobranom na kruni nasipa te malim segmentnim vjetrobranima na postojecim New Jerseyima. Prednosti ovakvog rješenja su u manjim gradevinskim radovima na izgradnji nasipa (volumen nasipa smanjen za više od 50% u odnosu na nasip visine 35 m), ugradnja tipiziranih vjetrorgana na krunu nasipa te ugradnja relativno malih segmentnih vjetrobrana na postojece New Jerseye na mostu. Obzirom da je u meduvremenu od izrade studije ucinkovitosti velikih nasipa za zaštitu Maslenickog mosta (GF, 2003) izradena i studija Homogenizacija uvjeta prometa na dionici 1 Sv.Rok - Maslenica(GF, 2004)u kojojje definirannacinracunanjazaštite i stupanjzaštite, u okviru ovog rada je zaštita prometa na mostu homogenizirana sa ostatkom trase.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Građevinarstvo
POVEZANOST RADA
Ustanove:
Građevinski fakultet, Zagreb