Pregled bibliografske jedinice broj: 448130
Modelsko istraživanje zaštite prometa na Masleničkom mostu od djelovanja jake bure
Modelsko istraživanje zaštite prometa na Masleničkom mostu od djelovanja jake bure, 2002. (ostali članci/prilozi).
CROSBI ID: 448130 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Modelsko istraživanje zaštite prometa na Masleničkom mostu od djelovanja jake bure
Autori
Gjetvaj, Goran ; Andročec, Vladimir ; Pušić, Velimir ; Lončar, Goran ; Šikić, Ane ; Živković, Franjo
Izvornik
Izvješće Hidrotehničkog laboratorija Građevinskog fakulteta br. 522
Vrsta, podvrsta
Ostale vrste radova, ostali članci/prilozi
Godina
2002
Ključne riječi
Modelsko istraživanje; zaštita prometa; Maslenički most; djelovanje bure
Sažetak
Na osnovu ugovora br. 120-070/01 sklopljenog izmedu Hrvatskih autocesta d.o.o. kao narucitelja i Gradevinskog fakulteta Sveucilišta u Zagrebu, kao izvršitelja istraživanja, istražile su se mogucnosti osiguranja prometa na Maslenickom mostu za vrijeme djelovanja olujnih vjetrova. Ugovorom je predvideno detaljnije ispitivanje burobrana pomocu fizikainog modela u aerodinamickom tunelu koji ce biti postavljeni na samom mostu, a istraživanje je nastavak I i II faze istraživanja koja su 2000. godine zajednicki proveli Brodarski institut iz Zagreba i Gradevinski fakultet u Zagrebu, -Hidrotehnicki laboratorij [1] [2]. Na osnovu predhodno provedenih istraživanja je zakljuceno da su za zaštitu prometa od djelovanja bure na Maslenickom mostu najucinkovitiji segmentni burobrani koji se sastoje od pojedinacnih vertikalnih ploca postavljenih približno okomito na smjer djelovanja vjetra. U ovom izvještaju je opisan rezultat ispitivanja ucinkovitosti ravnih i zaobljenih ploca burobrana postavljenih na bocnoj privjetrinskoj strani i u osi mosta, te utjecaj promjene razmaka medu pojedinim segmentima kao i ucinkovitost zaštite za slucaj da vjetar puše pod kutom od 3° u odnosu na horizontalu. U ovom radu su takoder prikazani protili brzina pomocu kojih se pokazuje ucinkovitost zaštite pomocu burobrana postavljenih na samom mostu. Valja naglasiti da bi se smanjenje brzine vjetra postiglo i povecanjem hrapavosti okolnog terena (pošumljavanjem, humcima (deponiranjem) viška materijala iz iskopa, ..) na privjetrinskoj strani mosta.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Građevinarstvo
POVEZANOST RADA
Ustanove:
Grafički fakultet, Zagreb