Pregled bibliografske jedinice broj: 448047
Trening komunikacijskih vještina
Trening komunikacijskih vještina // Zbornik radova Međunarodnog znanstvenog i stručnog skupa “Novi komunikacijski izazovi u obrazovanju” / Kadum, Vladimir (ur.).
Pula: Visoka učiteljska škola u Puli, 2006. str. 209-218 (predavanje, međunarodna recenzija, cjeloviti rad (in extenso), znanstveni)
CROSBI ID: 448047 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Trening komunikacijskih vještina
(Communication Skills Training)
Autori
Žižak, Antonija ; Jeđud, Ivana ; Koller-Trbović, Nivex
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u zbornicima skupova, cjeloviti rad (in extenso), znanstveni
Izvornik
Zbornik radova Međunarodnog znanstvenog i stručnog skupa “Novi komunikacijski izazovi u obrazovanju”
/ Kadum, Vladimir - Pula : Visoka učiteljska škola u Puli, 2006, 209-218
ISBN
953-7191-04-4
Skup
Međunarodni znanstveni i stručni skup “Novi komunikacijski izazovi u obrazovanju”
Mjesto i datum
Medulin, Hrvatska, 10.11.2005. - 11.11.2005
Vrsta sudjelovanja
Predavanje
Vrsta recenzije
Međunarodna recenzija
Ključne riječi
komunikacija; visoko obrazovanje; trening komunikacijskih vještina
(communication; high education; communication skills training)
Sažetak
Sukladno vremenu u kojem živimo i visoko se obrazovanje već duže vrijeme suočava s brojnim novim izazovima. U ovom ćemo se radu osvrnuti na neke od izazova u području komunikacije te način na koji na Edukacijsko-rehabilitacijskom fakultetu, Studiju socijalne pedagogije (prije poremećaja u ponašanju) na njih odgovaramo. Naime, polazeći od saznanja kako je komunikacija prirodna, spontana i svakodnevna aktivnost, dugo se na svim razinama obrazovanja pa tako i na visokoškolskoj razini zanemarivala potreba njenog "izučavanja". S druge strane stručnjaci koji rade u obrazovanju, a posebice u pomagačkim djelatnostima, u komunikaciji s učenicima/ korisnicima ne samo da grade kvalitetan međuljudski odnos nego je i većina stručnih metoda u tim područjima utemeljena na komunikaciji, posebice verbalnoj. To drugim riječima znači da postoje ozbiljni stručni razlozi za "izučavanje" komunikacije za vrijeme visokoškolskog obrazovanja, ali i prirodna ljudska potreba da se osobne komunikacijske kompetencije stalno razvijaju. Na tim je polazištima utemeljen "Trening komunikacijskih vještina"- izborni kolegij koji sada već ima desetogodišnju tradiciju. Programski kolegij prati osonove komunikacijske teme što je u pripremi novog nastavnog programa rezultiralo kreiranjem još jednog kolegija ("Trening komunikacijskih vještina 2") kojim se osnovne teme proširuju i produbljuju. Načinom izvedbe program slijedi model iskustvenog učenja. Sukladno modelu iskustvenog učenja kolegij se ne ocjenjuje, nema ispita, a 30 sati nastave se realizira u jednome tjednu kao grupni oblik rada. Studentska evaluacija, koja će biti opširnije prikazan au radu, ukazuje na dobru prihvaćenost kolegija i njegova sadržaja, a posebice modifikaciju tardicionalne uloge sveučilišnog nastavnika.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Pedagogija
POVEZANOST RADA
Ustanove:
Edukacijsko-rehabilitacijski fakultet, Zagreb