Pregled bibliografske jedinice broj: 447960
Školski razvojni plan: mjerljivi pokazatelj kvalitete rada škole
Školski razvojni plan: mjerljivi pokazatelj kvalitete rada škole // Pedagogija i društvo znanja / Cindrić, Mijo ; Domović, Vlatka ; Matijević, Milan (ur.).
Zagreb: Učiteljski fakultet Sveučilišta u Zagrebu, 2008. str. 411-422 (predavanje, međunarodna recenzija, cjeloviti rad (in extenso), znanstveni)
CROSBI ID: 447960 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Školski razvojni plan: mjerljivi pokazatelj kvalitete rada škole
(School Development Plan – measurable indicator of school quality assurance)
Autori
Vranković, Biljana ; Drvodelić (Reberšak), Maja
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u zbornicima skupova, cjeloviti rad (in extenso), znanstveni
Izvornik
Pedagogija i društvo znanja
/ Cindrić, Mijo ; Domović, Vlatka ; Matijević, Milan - Zagreb : Učiteljski fakultet Sveučilišta u Zagrebu, 2008, 411-422
Skup
2nd International Conference on Advanced and Systematic Research: €CNSI – 2008.
Mjesto i datum
Zadar, Hrvatska, 13.11.2008. - 14.11.2008
Vrsta sudjelovanja
Predavanje
Vrsta recenzije
Međunarodna recenzija
Ključne riječi
kvaliteta; samovrjednovanje; školski razvojni plan; prioritetna područja; razvojni ciljevi; suradnik Mreže podrške samovrjednovanju škola
(quality; self-evaluation; School development plan; priority areas; development goals; Critical friend)
Sažetak
Samovrjednovanje je proces kojim se sustavno prati, analizira i procjenjuje uspješnost sveukupnog rada kako bi se trajno unaprijedila kvaliteta i stvorilo poticajno radno ozračje. Prvo sustavno samovrjednovanje srednjih škola gimnazijskog programa u Hrvatskoj provedeno je nakon prvih nacionalnih ispita u svibnju 2006. godine. Svaka je škola, polazeći od rezultata nacionalnih ispita, započela proces samovrjednovanja u kojemu je ispunila samoevaluacijsko izvješće i unutar njega postavila Školski razvojni plan u kojemu su definirana prioritetna područja unaprjeđenja rada i razvojni ciljevi koji iz njih proizlaze. U ovome su radu prikazani rezultati analize kojoj je bio cilj definirati prioritetna područja i izmjeriti učestalost njihova pojavljivanja i analizirati isto kod 23 škole koje su sudjelovale u Projektu Nacionalni ispiti i samovrjednovanje škola. Kvalitativnom analizom iz 146 Školskih razvojnih planova klasificirano je 20 prioritetnih područja za unaprjeđenje kvalitete rada škole. Rezultati pokazuju da najveći broj škola želi unaprijediti slijedeća područja rada: kvalitetu nastavnog procesa, materijalne uvjete rada i opremanje škola, školsko ozračje, stručno usavršavanje nastavnika i suradnju s različitim sudionicima odgojno-obrazovnog procesa. Škole u projektu uspostavile su neposrednu kolegijalnu komunikaciju sa suradnicima Mreže podrške samovrjednovanju škola. Komparativnom analizom škola u Projektu koje su imale pomoć suradnika Mreže podrške i kontrolnih škola koje nisu imale pomoć izvana prikazano je kako je ostvarena ta suradnja i koliko su suradnici Mreže doprinijeli razvoju Školskih razvojnih planova.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Pedagogija
POVEZANOST RADA
Projekti:
227-2271168-1700 - Izrada nacionalnog standarda profesionalnih kompetencija nastavnika (Domović, Vlatka, MZOS ) ( CroRIS)
Ustanove:
Učiteljski fakultet, Zagreb