Pregled bibliografske jedinice broj: 447956
Specifičnosti supervizije udomitelja djece s teškoćama u razvoju
Specifičnosti supervizije udomitelja djece s teškoćama u razvoju // Supervizija udmoitelja : edukacijski program / Selak Živković, Aleksandra (ur.).
Zagreb: Udruga za inicijative u socijalnoj politici, 2009. str. 85-99
CROSBI ID: 447956 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Specifičnosti supervizije udomitelja djece s teškoćama u razvoju
(Specifities of supervision of foster parents of children with special needs)
Autori
Jeđud, Ivana
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Poglavlja u knjigama, stručni
Knjiga
Supervizija udmoitelja : edukacijski program
Urednik/ci
Selak Živković, Aleksandra
Izdavač
Udruga za inicijative u socijalnoj politici
Grad
Zagreb
Godina
2009
Raspon stranica
85-99
ISBN
978-953-6917-09-9
Ključne riječi
djeca s teškoćama u razvoju, udomitelji, supervizija
(children with special needs, foster parents, supervision)
Sažetak
Udomitelji koji zbrinjavaju djecu s teškoćama u razvoju suočeni su sa specifičnim pitanjima i teškoćama glede skrbi o ovoj djeci. Njihova primarna udomiteljska zadaća otežana je od samog prihvata djece (prihvatiti ili ne dijete s teškoćama na smještaj) do življenja s i prihvaćanja njihovih teškoća. U radu s grupom udomitelja djece s teškoćama u razvoju primjećuje se kako je emocionalni angažman ovih udomitelja vrlo velik, kao i njihov osjećaj odgovornosti za djetetovu budućnost zbog teškoća integracije i potpunog osamostaljivanja. Udomitelji također spominju kako su češće pomišljali na odustajanje i prekid smještaja djece s teškoćama u razvoju (te ga zaista i češće ostvarivali) nego kada su udomljavali djecu bez teškoća. Obzirom na ove nabrojene specifičnosti skrbi o djeci s teškoćama u razvoju, te obzirom na specifičnosti svakog pojedinog djeteta (u odnosu na vrstu teškoća u razvoju, njihov stupanj i intenzitet) i sama supervizija udomitelja djece s teškoćama u razvoju ima svoje specifičnosti. Kao možda najznačajnija specifičnost izdvaja se pojačana potreba za edukacijom i znanjima o djeci s teškoćama u razvoju (i to još dodatno specifično obzirom na vrstu teškoće) i s tim u vezi metodama i načinom odgoja i pristupa ovoj djeci te stručnjaka i službi koje se njima bave. Nadalje, tu je i usmjerenost na proradu snažnog osjećaja odgovornosti za djetetovu budućnost zbog teškoća osamostaljivanja i inkluzije.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Pedagogija
POVEZANOST RADA
Ustanove:
Edukacijsko-rehabilitacijski fakultet, Zagreb
Profili:
Ivana Borić
(autor)