Pretražite po imenu i prezimenu autora, mentora, urednika, prevoditelja

Napredna pretraga

Pregled bibliografske jedinice broj: 447949

Učeničke emocije i njihovi prediktori u procesu samoregulacije učenja


Petrešević, Đurđica; Sorić, Izabela
Učeničke emocije i njihovi prediktori u procesu samoregulacije učenja // Društvena istraživanja, 20 (2011), 1; 211-232 (međunarodna recenzija, članak, znanstveni)


CROSBI ID: 447949 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca

Naslov
Učeničke emocije i njihovi prediktori u procesu samoregulacije učenja
(Predictors of students' emotions in the self-regulated learning process)

Autori
Petrešević, Đurđica ; Sorić, Izabela

Izvornik
Društvena istraživanja (1330-0288) 20 (2011), 1; 211-232

Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u časopisima, članak, znanstveni

Ključne riječi
Zimmermanov model samoregulacije učenja; emocije; strategije voljne kontrole; emocionalna kompetentnost; školsko postignuće
(Zimmerman’s three-phase self-regulation model; a performance phase; emotions; a volitional control strategy; an emotional competency; academic achievement)

Sažetak
Zimmerman (2001) u svom modelu određuje samoregulirano učenje kao ciklički proces koji se sastoji od triju faza organiziranih po principu povratne sprege. U fazi promišljanja se na temelju analize zadatka postavljaju ciljevi i odabiru određene strategije za postizanje tih ciljeva. U fazi kontrole izvedbe primjenjuju se različiti načini poboljšanja izvedbe (učenja) koji se temelje na procesima samoopažanja i samokontrole. Faza refleksije započinje učenikovom evaluacijom vlastite izvedbe, a ovisno o tome čemu učenik pripiše rezultat svoje izvedbe, mijenjati će se njegove emocionalne reakcije, ponašanje i očekivanje uspjeha u budućnosti. Emocionalne reakcije i atribucije povratno utječu na fazu promišljanja, te time čine jedan ciklus samoregulacije. Dosadašnja istraživanja uglavnom su se bavila ispitivanjem uloge doživljenih emocija u fazi refleksije, a manje istraživanjem emocionalnog doživljavanja učenika tijekom druge dvije faze ciklusa samoregulacije učenja. Cilj ovog istraživanja bio je ispitati kakve emocije (sreću, opuštenost, ponos, ljutnju, nesretnost, poniženost i strah/anksioznost) doživljavaju učenici za vrijeme faze izvedbe (za vrijeme učenja matematike), kao i za vrijeme faze refleksije (nakon povratne informacije o postignuću na testu iz matematike), te u kojoj su mjeri emocionalna kompetentnost učenika, vrednovanje matematike, korištene strategije voljne kontrole izvedbe, te prijašnje i trenutno (na testu) školsko postignuće prediktivni za doživljavanje različitih emocija u različitim fazama samoregulacije učenja.. Istraživanje je provedeno na 65 učenika tri sedma razreda osnovne škole, a sadržavalo je dva dijela s razmakom od sedam dana unutar kojeg su učenici pisali test iz matematike. Rezultati su pokazali različite složaje prediktora za doživljavanje različitih emocija. Pri tome su se vrednovanje matematike i korištenje različitih strategija voljne kontrole učenja pokazali značajnim prediktorima za nekoliko različitih emocija za vrijeme učenja matematike, dok su postignuta ocjena na testu iz matematike i emocionalna kompetentnost bili najčešći značajni prediktori emocija doživljenih nakon dobitka povratne informacije o ocjeni na testu.

Izvorni jezik
Hrvatski

Znanstvena područja
Psihologija



POVEZANOST RADA


Projekti:
269-1301676-0821 - Medijacijska uloga emocija u procesu samoregulacije učenja (Sorić, Izabela, MZOS ) ( CroRIS)

Ustanove:
Sveučilište u Zadru

Profili:

Avatar Url Izabela Sorić (autor)

Poveznice na cjeloviti tekst rada:

Hrčak

Citiraj ovu publikaciju:

Petrešević, Đurđica; Sorić, Izabela
Učeničke emocije i njihovi prediktori u procesu samoregulacije učenja // Društvena istraživanja, 20 (2011), 1; 211-232 (međunarodna recenzija, članak, znanstveni)
Petrešević, Đ. & Sorić, I. (2011) Učeničke emocije i njihovi prediktori u procesu samoregulacije učenja. Društvena istraživanja, 20 (1), 211-232.
@article{article, author = {Petre\v{s}evi\'{c}, \DJur\djica and Sori\'{c}, Izabela}, year = {2011}, pages = {211-232}, keywords = {Zimmermanov model samoregulacije u\v{c}enja, emocije, strategije voljne kontrole, emocionalna kompetentnost, \v{s}kolsko postignu\'{c}e}, journal = {Dru\v{s}tvena istra\v{z}ivanja}, volume = {20}, number = {1}, issn = {1330-0288}, title = {U\v{c}eni\v{c}ke emocije i njihovi prediktori u procesu samoregulacije u\v{c}enja}, keyword = {Zimmermanov model samoregulacije u\v{c}enja, emocije, strategije voljne kontrole, emocionalna kompetentnost, \v{s}kolsko postignu\'{c}e} }
@article{article, author = {Petre\v{s}evi\'{c}, \DJur\djica and Sori\'{c}, Izabela}, year = {2011}, pages = {211-232}, keywords = {Zimmerman’s three-phase self-regulation model, a performance phase, emotions, a volitional control strategy, an emotional competency, academic achievement}, journal = {Dru\v{s}tvena istra\v{z}ivanja}, volume = {20}, number = {1}, issn = {1330-0288}, title = {Predictors of students' emotions in the self-regulated learning process}, keyword = {Zimmerman’s three-phase self-regulation model, a performance phase, emotions, a volitional control strategy, an emotional competency, academic achievement} }

Časopis indeksira:


  • Current Contents Connect (CCC)
  • Web of Science Core Collection (WoSCC)
    • Social Science Citation Index (SSCI)
    • SCI-EXP, SSCI i/ili A&HCI
  • Scopus


Uključenost u ostale bibliografske baze podataka::


  • IBSS - The International Bibliography of the Social Sciences
  • Social Services Abstracts
  • Sociological Abstracts
  • Scopus
  • Hrčak, EBSCO, CSA





Contrast
Increase Font
Decrease Font
Dyslexic Font