Pretražite po imenu i prezimenu autora, mentora, urednika, prevoditelja

Napredna pretraga

Pregled bibliografske jedinice broj: 447793

Organizacijske mogućnosti i pedagoške pretpostavke za implementaciju pedagoških ideja marije montessori u državnim školama (primarno obrazovanje)


Špoljar, Dunja
Organizacijske mogućnosti i pedagoške pretpostavke za implementaciju pedagoških ideja marije montessori u državnim školama (primarno obrazovanje), 2007., magistarski rad, Učiteljski fakultet, Zagreb


CROSBI ID: 447793 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca

Naslov
Organizacijske mogućnosti i pedagoške pretpostavke za implementaciju pedagoških ideja marije montessori u državnim školama (primarno obrazovanje)
(Organizational capabilities pedagogical assumptions for implementing ideas maria montessori pedagogi in public schools (primary education))

Autori
Špoljar, Dunja

Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Ocjenski radovi, magistarski rad

Fakultet
Učiteljski fakultet

Mjesto
Zagreb

Datum
03.07

Godina
2007

Stranica
171

Mentor
Matijević, Milan

Ključne riječi
državna škola (primarno obrazovanje); Montessori pedagogija; okolina i pribor; organizacija rada; roditelji; učenici; učitelji; pedagoški pluralizam
(State schools (primary education); Montessori Education; environment and equipment; labor organizations; parents; students; teachers; pedagogic pluralism)

Sažetak
Svrha ovog rada je bila utvrditi opravdanost implementiranja Montessori rješenja u redovnu školu, te organizacijske mogućnosti i pedagoške pretpostavke za to. U ovom radu ispitano je kakve su promjene ostvarive uvođenjem Montessori rješenja u redovne, državne škole, te koliko su roditelji i učitelji na njih spremni. Empirijski dio ovog rada satoji se od tri zasebna istraživanja: kako učenici prihvaćaju uvođenje Montessori rješenja u redovnu školu – akcijsko istraživanje ; kako roditelji prihvaćaju uvođenje Montessori rješenja u redovnu školu – anketa ; kako učitelji procjenjuju mogućnost uvođenja konkretnih Montessori rješenja u redovnu školu – anketa. Akcijskim istraživanjem tijekom godinu i pol dana primjene takvih rješenja utvrđeno je da to zahtijeva dodatan angažman učitelja, posebno uređenu okolinu i pribor, te specifičnu dnevnu i tjednu organizaciju rada. Kod učenika se posebno razvijala samostalnost, samoučenje. Radije idu u školu. Tijekom provedenih aktivnosti učenici su prihvatili implementirana rješenja Marije Montessori i pri tome iskazivali zadovoljstvo. Učenici su posebno dobro napredovali uz ovakva pedagoška rješenja u matematici i prirodi i društvu dok je najviše poteškoća uočeno u savladavanju početnog čitanja i pisanja. Ispitani su stavovi roditelja, inicijalnom i finalnom anketom, o prihvaćenosti takvih rješenja kod svoje djece i njih samih. Ispitivanjem je potvrđeno da su prihvaćena Montessori rješenja i od djece i od roditelja i da su ti stavovi postojani. Roditelji su u potpunosti osvijestili potrebu primjene pedagoškog pluralizma u osnovnoj školi. Ispitani su i stavovi 80 učitelja o mogućnosti primjene Montessori rješenja. Učitelji smatraju mogućim i prihvatljivim uvođenje Montessori rješenja u redovnu školu. U stavovima učitelja prema primjeni Montessori rješenja ne postoje značajne razlike obzirom na stupanj školovanja i godine staža provedenih u nastavi. Uvođenje alternativnih rješenja u redovnu školu zahtijeva pojačan angažman učitelja u svakom obliku, ali i polučuje vrlo pozitivne rezultate kod učenika, kao i zadovoljstvo roditelja. Kod učenika se naročito razvija samostalnost i odgovornost te želja za znanjem i otkrivanjem znanja. Iako je Montessori pedagogija orijentirana na individualni rad, gotovo sva njena rješenja promjenjljiva su i u odjelima prosječnog broja učenika.

Izvorni jezik
Hrvatski



POVEZANOST RADA


Profili:

Avatar Url Milan Matijević (mentor)


Citiraj ovu publikaciju:

Špoljar, Dunja
Organizacijske mogućnosti i pedagoške pretpostavke za implementaciju pedagoških ideja marije montessori u državnim školama (primarno obrazovanje), 2007., magistarski rad, Učiteljski fakultet, Zagreb
Špoljar, D. (2007) 'Organizacijske mogućnosti i pedagoške pretpostavke za implementaciju pedagoških ideja marije montessori u državnim školama (primarno obrazovanje)', magistarski rad, Učiteljski fakultet, Zagreb.
@phdthesis{phdthesis, author = {\v{S}poljar, Dunja}, year = {2007}, pages = {171}, keywords = {dr\v{z}avna \v{s}kola (primarno obrazovanje), Montessori pedagogija, okolina i pribor, organizacija rada, roditelji, u\v{c}enici, u\v{c}itelji, pedago\v{s}ki pluralizam}, title = {Organizacijske mogu\'{c}nosti i pedago\v{s}ke pretpostavke za implementaciju pedago\v{s}kih ideja marije montessori u dr\v{z}avnim \v{s}kolama (primarno obrazovanje)}, keyword = {dr\v{z}avna \v{s}kola (primarno obrazovanje), Montessori pedagogija, okolina i pribor, organizacija rada, roditelji, u\v{c}enici, u\v{c}itelji, pedago\v{s}ki pluralizam}, publisherplace = {Zagreb} }
@phdthesis{phdthesis, author = {\v{S}poljar, Dunja}, year = {2007}, pages = {171}, keywords = {State schools (primary education), Montessori Education, environment and equipment, labor organizations, parents, students, teachers, pedagogic pluralism}, title = {Organizational capabilities pedagogical assumptions for implementing ideas maria montessori pedagogi in public schools (primary education)}, keyword = {State schools (primary education), Montessori Education, environment and equipment, labor organizations, parents, students, teachers, pedagogic pluralism}, publisherplace = {Zagreb} }




Contrast
Increase Font
Decrease Font
Dyslexic Font