Pregled bibliografske jedinice broj: 447793
Organizacijske mogućnosti i pedagoške pretpostavke za implementaciju pedagoških ideja marije montessori u državnim školama (primarno obrazovanje)
Organizacijske mogućnosti i pedagoške pretpostavke za implementaciju pedagoških ideja marije montessori u državnim školama (primarno obrazovanje), 2007., magistarski rad, Učiteljski fakultet, Zagreb
CROSBI ID: 447793 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Organizacijske mogućnosti i pedagoške pretpostavke za implementaciju pedagoških ideja marije montessori u državnim školama (primarno obrazovanje)
(Organizational capabilities pedagogical assumptions for implementing ideas maria montessori pedagogi in public schools (primary education))
Autori
Špoljar, Dunja
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Ocjenski radovi, magistarski rad
Fakultet
Učiteljski fakultet
Mjesto
Zagreb
Datum
03.07
Godina
2007
Stranica
171
Mentor
Matijević, Milan
Ključne riječi
državna škola (primarno obrazovanje); Montessori pedagogija; okolina i pribor; organizacija rada; roditelji; učenici; učitelji; pedagoški pluralizam
(State schools (primary education); Montessori Education; environment and equipment; labor organizations; parents; students; teachers; pedagogic pluralism)
Sažetak
Svrha ovog rada je bila utvrditi opravdanost implementiranja Montessori rješenja u redovnu školu, te organizacijske mogućnosti i pedagoške pretpostavke za to. U ovom radu ispitano je kakve su promjene ostvarive uvođenjem Montessori rješenja u redovne, državne škole, te koliko su roditelji i učitelji na njih spremni. Empirijski dio ovog rada satoji se od tri zasebna istraživanja: kako učenici prihvaćaju uvođenje Montessori rješenja u redovnu školu – akcijsko istraživanje ; kako roditelji prihvaćaju uvođenje Montessori rješenja u redovnu školu – anketa ; kako učitelji procjenjuju mogućnost uvođenja konkretnih Montessori rješenja u redovnu školu – anketa. Akcijskim istraživanjem tijekom godinu i pol dana primjene takvih rješenja utvrđeno je da to zahtijeva dodatan angažman učitelja, posebno uređenu okolinu i pribor, te specifičnu dnevnu i tjednu organizaciju rada. Kod učenika se posebno razvijala samostalnost, samoučenje. Radije idu u školu. Tijekom provedenih aktivnosti učenici su prihvatili implementirana rješenja Marije Montessori i pri tome iskazivali zadovoljstvo. Učenici su posebno dobro napredovali uz ovakva pedagoška rješenja u matematici i prirodi i društvu dok je najviše poteškoća uočeno u savladavanju početnog čitanja i pisanja. Ispitani su stavovi roditelja, inicijalnom i finalnom anketom, o prihvaćenosti takvih rješenja kod svoje djece i njih samih. Ispitivanjem je potvrđeno da su prihvaćena Montessori rješenja i od djece i od roditelja i da su ti stavovi postojani. Roditelji su u potpunosti osvijestili potrebu primjene pedagoškog pluralizma u osnovnoj školi. Ispitani su i stavovi 80 učitelja o mogućnosti primjene Montessori rješenja. Učitelji smatraju mogućim i prihvatljivim uvođenje Montessori rješenja u redovnu školu. U stavovima učitelja prema primjeni Montessori rješenja ne postoje značajne razlike obzirom na stupanj školovanja i godine staža provedenih u nastavi. Uvođenje alternativnih rješenja u redovnu školu zahtijeva pojačan angažman učitelja u svakom obliku, ali i polučuje vrlo pozitivne rezultate kod učenika, kao i zadovoljstvo roditelja. Kod učenika se naročito razvija samostalnost i odgovornost te želja za znanjem i otkrivanjem znanja. Iako je Montessori pedagogija orijentirana na individualni rad, gotovo sva njena rješenja promjenjljiva su i u odjelima prosječnog broja učenika.
Izvorni jezik
Hrvatski