Pregled bibliografske jedinice broj: 447301
Diskriminativna analiza kognitivnih i konativnih dimenzija djece starijeg osnovnoškolskog uzrasta obzirom na socijalno pedagoški tretman
Diskriminativna analiza kognitivnih i konativnih dimenzija djece starijeg osnovnoškolskog uzrasta obzirom na socijalno pedagoški tretman // Kriminologija & socijalna integracija, 1 (1993), 2; 247-253 (podatak o recenziji nije dostupan, članak, znanstveni)
CROSBI ID: 447301 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Diskriminativna analiza kognitivnih i konativnih dimenzija djece starijeg osnovnoškolskog uzrasta obzirom na socijalno pedagoški tretman
(Discriminative analysis of cognitivne and conative dimensions in older primary school children with regard to social - pedagogical treatment)
Autori
Buđanovac, Aleksandar ; Žižak, Antonija
Izvornik
Kriminologija & socijalna integracija (1330-2604) 1
(1993), 2;
247-253
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u časopisima, članak, znanstveni
Ključne riječi
diskriminativna analiza; pedagoški tretman; kibernetički model kognitivnog funkcioniranja; kibernetički model konativnog funkcioniranja
(discriminative analysis; pedagogical treatment; cybernetical model of cognitive functioning; cybernetical model of conative functioning)
Sažetak
Uzorak ispitanika s evidentiranim poremećajima u ponašanju (N – 94) podijeljen je metodom slučajnog izbora na eksperimentalnu grupu, prema kojoj je proveden model pedagoškog tretmana usmjerena na individualni i grupni rad s učenicima, i individualni rad s roditeljima te kontrolnu grupu. Promatrane su razlike između ovih grupa na kognitivnim i konativnim dimenzijama, pretpostavljenim kibernetičkim modelima kognitivnog i konativnog funkcioniranja Momirovića i suradnika, u tri vremenske točke – inicijalno, u V. razredu, u VI. razredu, te u VII. razredu. Razlike u ispitivanim prostorima utvrđene su pod modelom diskriminativne analize, program DIANA, na Sveučilišnom računalskom centru u Zagrebu. Po jedna diskriminativna funkcija izolirana u svakoj vremenskoj točci pokazala je da do razlika između skupina ispitanika protokom vremena dolazi prvenstveno u kognitivnom prostoru, i to u korist eksperimenatlne grupe, što se može objasniti povećanom motivacijom članova za rješavanje testova.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Pedagogija
POVEZANOST RADA
Ustanove:
Edukacijsko-rehabilitacijski fakultet, Zagreb