Pregled bibliografske jedinice broj: 447252
Procjena protebe za supervizijom stručnih djelatnika zaposlenih u ustanovama za djecu
Procjena protebe za supervizijom stručnih djelatnika zaposlenih u ustanovama za djecu // Kriminologija & socijalna integracija, 12 (2004), 1; 1-12 (podatak o recenziji nije dostupan, članak, znanstveni)
CROSBI ID: 447252 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Procjena protebe za supervizijom stručnih djelatnika zaposlenih u ustanovama za djecu
(The assessment of the need for professional supervisio in the institutions for children)
Autori
Žižak, Antonija
Izvornik
Kriminologija & socijalna integracija (1330-2604) 12
(2004), 1;
1-12
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u časopisima, članak, znanstveni
Ključne riječi
supervizija; podrška stručnjacima; izvanobiteljski smještaj
(supervision; support for the experts; out-of-family placement)
Sažetak
Rad s djecom i mladima u izvanobiteljskom smještaju je vrlo zahtjevan, kako profesionalno tako i osobno. Stoga je, kao što pokazuju istraživanja, opasnost od sagorijevanja na poslu kod tih stručnjaka, a posebice odgajatelja, vrlo visoka. Tradicionalni pristup po kojem je važno da su ti stručnjaci profesionalci, da posjeduju stručna znanja i vještine, te da se stalno educiraju više nije dovoljan. U radu se razmatra supervizija kao oblik podrške stručnim djelatnicima. Cilj rada je procjena potreba stručnih djelatnika za supervizijom, pri čemu se specifični ciljevi odnose na opisivanje teškoća i potreba stručnih djelatnika za supervizijom te utvrđivanje razlika među stručnjacima obzirom na iskustvo sudjelovanja u superviziji. Rad je sastavni dio evaluacije projekta „Edukacija iz supervizije za djelatnike sustava socijalne skrbi“ čiji su nositelji: Pravni fakultet – Studijski centar socijalnog rada, Ministarstvo rada i socijalne skrbi i Društvo za psihološku pomoć, Zagreb. Uz pomoć Evaluacijskog lista za polaznike supervizijskih grupa i Upitnika o superviziji za djelatnike sustava socijalne skrbi prikupljeni su za evaluaciju projekta relevantni podaci od svije skupine ispitanika: polaznika supervizije i djelatnika u sustavu socijalne skrbi koji nisu bili uključeni u superviziju. Rezultati ne ukazuju na statistički značajne razlike među skupinama u procjeni teškoća u radu, ali ukazuje na značajne razlike u motivaciji za superviziju pri čemu motivi kao što su osobni rast i razvoj, smanjenje učinaka profesionalnog stresa, podizanje kvalitete rada te znatiželja imaju veće značenje za stručnjake koji već imaju iskustvo supervizije.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Pedagogija
POVEZANOST RADA
Ustanove:
Edukacijsko-rehabilitacijski fakultet, Zagreb
Profili:
Antonija Žižak
(autor)