Pregled bibliografske jedinice broj: 447021
Interdisciplinarni pristup prevenciji, terapiji i rehabilitaciji psihopatoloških manifestacija kod djece–gdje su granice kada je pacijent dijete ?
Interdisciplinarni pristup prevenciji, terapiji i rehabilitaciji psihopatoloških manifestacija kod djece–gdje su granice kada je pacijent dijete ? // 1.hrvatski kongres o prevenciji i rehabilitaciji u psihijatriji / Đorđević, Veljko (ur.).
Zagreb, 2010. (poster, domaća recenzija, sažetak, stručni)
CROSBI ID: 447021 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Interdisciplinarni pristup prevenciji, terapiji i rehabilitaciji psihopatoloških manifestacija kod djece–gdje su granice kada je pacijent dijete ?
(Interdisciplinary Approach in Prevention, Therapy and Rehabilitation in Children Psychopathology - where are the limits ?)
Autori
Graovac, Mirjana ; Rebić, Jelena ; Frančišković, Tanja ; Jardas-Rebić, Biserka ; Smodek, Mirjana ; Vorkapić-Jugovac, Goradana ; Tićak-Balaž, Snježana ; Gašparac, Tamara ; Kos, Nadja ; Zarli, Edi ; Puniš, Danijela
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Sažeci sa skupova, sažetak, stručni
Izvornik
1.hrvatski kongres o prevenciji i rehabilitaciji u psihijatriji
/ Đorđević, Veljko - Zagreb, 2010
Skup
1.hrvatski kongres o prevenciji i rehabilitaciji u psihijatriji
Mjesto i datum
Sveti Martin na Muri, Hrvatska, 04.03.2010. - 06.03.2010
Vrsta sudjelovanja
Poster
Vrsta recenzije
Domaća recenzija
Ključne riječi
dijete; psihopatologija; prevencija; terapija; rehabilitacija; interdiciplinarni pristup
(child; psychopathology; prevention; therapy; rehabilitation; interdisciplinary approach)
Sažetak
Prevenciju i rehabilitaciju odraslih psihijatrijskih pacijenata lakše je definirati i precizno odrediti. Kada je naš pacijent dijete, čiji razvojni procesi teku često disharmonično i ne rijetko u uvjetima značajnih disfunkcionalnosti obitelji, tada se pojmovi prevencije, terapije i rehabilitacije djeteta-pacijenta ne mogu posve jasno razgraničiti. Ako prevenciju promatramo kroz složeni sustav aktivnosti usmjerenih prema otklanjanju rizičnih i jačanju zaštitnih čimbenika s ciljem osiguravanja kvalitetnog rasta, razvoja, prilagodbe i sazrijevanja djece u sigurne, prilagođene, uspješne i sretne a samim tim i zdrave ljude, tada se možemo prepoznati kao terapeuti u svom svakodnevnom radu. Kada prevencijsku praksu prakticiramo unutar umreženog djelovanja na razinama pojedinac-obitelj-šira zajednica, na svim točkama presudnim za osiguravanje uvjeta potrebnih za zdrav rast i razvoj djece i mladih dolazimo do interdisciplinarnog pristupa u liječenju razvojnih psihopatoloških manifestacije djece. Ako kao cilj psihijatrijske rehabilitacije odraslih pacijenata vidimo u razvijanju emocionalnih, socijalnih i intelektualnih vještina kod pojedinca koje su potrebne za život, učenje i rad tada to kod djeteta-pacijenta ne možemo postići bez terapijskih intervencija i bez interdisciplinarnog pristupa. Naš pacijent, osmogodišnji dječak, polaskom u školu počinje manifestirati neprilagođeno i agresivno ponašanje. Prije manifestacije smetnji majka s novim partnerom napušta obitelj. Dječak ostaje živjeti sa ocem i očevim roditeljima. Škola prepoznaje poteškoće i okuplja tim unutar svojih redova (psiholog, pedagog, učitelj, ravnatelj). Dječak započinje psihoterapijski tretman koji se provodi uz redovite supervizije i suradnju s dječjim i adolescentnim psihijatrom.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Kliničke medicinske znanosti
POVEZANOST RADA
Projekti:
0062055
108-0000000-3625 - Osobine ličnosti i obitelji bolesnica s poremećajima jedenja nakon oporavka (Begovac, Ivan, MZOS ) ( CroRIS)
Ustanove:
Medicinski fakultet, Rijeka