Pregled bibliografske jedinice broj: 446960
Mogućnosti primjene benchmarkinga u upravljanju knjižnicama
Mogućnosti primjene benchmarkinga u upravljanju knjižnicama // Knjižničarstvo : glasnik Društva knjižničara Slavonije i Baranje, IV (2000), 1-2; 29-45 (podatak o recenziji nije dostupan, članak, stručni)
CROSBI ID: 446960 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Mogućnosti primjene benchmarkinga u upravljanju knjižnicama
(Application of benchmarking in the management of libraries)
Autori
Katalenac, Dragutin
Izvornik
Knjižničarstvo : glasnik Društva knjižničara Slavonije i Baranje (1331-145X) IV
(2000), 1-2;
29-45
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u časopisima, članak, stručni
Ključne riječi
benchmarking; upravljanje knjižnicama
(benchmarking; library management)
Sažetak
Benchmarking kao pojam potječe iz ekonomskih znanosti - marketinga i označava metodu unapređivanja konkurentnosti vlastitog poslovanja i učinkovitosti zadovoljavanja potreba korisnika pomoću učenja od drugih, identificiranja, proučavanja drugih i poboljšavanja vlastitog poslovanja na osnovi onog što smo naučili. Benchmarking uključuje: • usporedbu s najboljima ne ograničavajući se na istu djelatnost ni istu zemlju gdje se djelatnost obavlja, • usporedbu vlastite djelatnosti s odgovarajućim aktivnostima drugih kako bi se definirali najbolji, • usporedbu s rezultatima onih koji imaju vodeće rezultate, • usporedbu različitih (tehničkih) rješenja radi odabira najboljih u odnosu na specifične potrebe, • primjenu najboljih poslovnih procesa, • planiranje pravaca razvoja, razvojnih strategija i aktivno prilagođavanje novim trendovima, • ispunjavanje i nadmašivanje korisničkih očekivanja. Benchmarking se primjenjuje na mnogobrojnim područjima od kojih su najznačajnija: strateško planiranje, istraživanje i razvoj, upravljanje i organizacija, marketing, troškovi i financije, nove ideje, usporedba proizvoda i/ili proizvodnih procesa i dr. U društvu u kojem su informacije glavni resurs, a razvoj i učenje uvjet opstanka i knjižnice sve više usvajaju tehnike i metode tržišnog poslovanja i ponašanja. Benchmarking se, stoga, javlja kao moguće učinkovito strateško sredstvo (pr)ocjene ukupnog djelovanja knjižnice, ispunjavanja njenih temeljnih ciljeva i zadataka, sredstvo stalnog unapređivanja i poboljšavanja, učenja od drugih i razvoja. Rad se sastoji od teorijskog razmatranja mogućnosti primjene, kao i posljedica uvođenja benchmarkinga u upravljanju knjižnicama, naročito u odnosu na procjenu uspješnosti djelovanja i strateško planiranje (usporedna SWOT analiza), te primijenjenog dijela utemeljenog na podacima o rezultatima djelovanja odabranih javnih knjižnica.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Informacijske i komunikacijske znanosti
POVEZANOST RADA