Pregled bibliografske jedinice broj: 446890
Samoiskaz djece i mladih s rizikom u obitelji i/ili ponašanju o doživljaju društvenih intervencija
Samoiskaz djece i mladih s rizikom u obitelji i/ili ponašanju o doživljaju društvenih intervencija // Zbornik prispevkov 3. slovenskoga kongresa socialne pedagogike z mednarodno udeležbo / Klemenčić, Mija Marija (ur.).
Ljubljana: Združenje za socialno pedagogiko – Slovenska nacionalna sekcija FICE, 2006. str. 92-102 (predavanje, međunarodna recenzija, cjeloviti rad (in extenso), znanstveni)
CROSBI ID: 446890 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Samoiskaz djece i mladih s rizikom u obitelji i/ili ponašanju o doživljaju društvenih intervencija
(Self-accounts of the children and youth with risk in the family and/or behavior about their experience of social interventions)
Autori
Koller-Trbović, Nivex ; Žižak, Antonija
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u zbornicima skupova, cjeloviti rad (in extenso), znanstveni
Izvornik
Zbornik prispevkov 3. slovenskoga kongresa socialne pedagogike z mednarodno udeležbo
/ Klemenčić, Mija Marija - Ljubljana : Združenje za socialno pedagogiko – Slovenska nacionalna sekcija FICE, 2006, 92-102
ISBN
961-90563-3-7
Skup
Modeli dobre prakse v socialnopedagoškom delu – strokovni izzivi v družbi negotovosti
Mjesto i datum
Rogla, Slovenija, 20.10.2005. - 22.10.2005
Vrsta sudjelovanja
Predavanje
Vrsta recenzije
Međunarodna recenzija
Ključne riječi
socijalnopedagoška dijagnoza; samoprezentacija; kvalitativna metodologija; institucionalne intervencije; djeca i mladi
(social-pedagogical diagnosis; self-presentation; qualitative methodology; institutional interventions; the children and young persons)
Sažetak
Metodom samoprezentacije primijenjenom u procesu socijalnopedagoškog dijagnosticiranja željelo se dobiti uvid u doživljaj intervencija koje je društvo poduzimalo ili poduzima prema mladima s poremećajima u ponašanju i/ili rizikom u obitelji. U istraživanju je sudjelovalo 40-ero djece / mladih koji su se iz razloga rizika u obitelji i/ili poremećaja u ponašanju nalazili u određenoj vrsti procesa dijagnosticiranja / procjene, odnosno donošenja odluka o njihovom budućem životu. Riječ je, s jedne strane, o institucionalnom procesu dijagnosticiranja (27 sudionika), a s druge strane o smještaju u stambenu zajednicu radi poticanja procesa osamostaljivanja nakon institucionalnog tretmana (13 sudionika). Kvalitativnim pristupom, postupkom kodiranja u zapisima polustrukturiranog intervjua, definirane su slijedeće kategorije kod obje skupine sudionika u vezi s poduzetim intervencijama: razlog intervencije, adaptacija, odnos s odraslima, pravila, problemi tijekom intervencije, promjene zbog intervencije, očekivanja od intervencije i doživljaj intervencije. Rasprava je vođena u odnosu na razlike u doživljaju intervencije sudionika različitih razina dijagnosticiranja / procjene. Pokazale su se specifičnosti vezano uz dimenzije koje definiraju određene kategorije. Načelno je moguće reći da je doživljaj intervencije vezan uz smještaj u stambenu zajednicu izuzetno pozitivan i mladi od njega puno očekuju. Kod djece i mladih iz institucionalnog oblika dijagnostike prisutne su dimenzije na kontinuumu od pozitivnih do negativnih opisa, doživljaja, iskustava i očekivanja.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Pedagogija