Pregled bibliografske jedinice broj: 446425
Ispitivanje razlika po spolu testom dihotičkog slušanja riječi
Ispitivanje razlika po spolu testom dihotičkog slušanja riječi, 2009., diplomski rad, Edukacijsko-rehabilitacijski fakultet, Zagreb
CROSBI ID: 446425 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Ispitivanje razlika po spolu testom dihotičkog slušanja riječi
(Examination of differences by gender with dichotic word test)
Autori
Šramek, Lana
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Ocjenski radovi, diplomski rad
Fakultet
Edukacijsko-rehabilitacijski fakultet
Mjesto
Zagreb
Datum
29.06
Godina
2009
Stranica
37
Mentor
Heđever, Mladen
Ključne riječi
dihotički test riječi; slušno procesiranje
(Dichotic word test; auditory processing)
Sažetak
Slušno procesiranje termin je koji se koristi za opisivanje onog što se događa kad se odvija prepoznavanje i interpretacija zvuka u mozgu. Poremećaj slušnog procesiranja ometa input i integraciju verbalne informacije što može rezultirati jezičnim teškoćama, poremećajima pažnje i pamćenja, teškoćama u učenju te poremećajima ponašanja. Za ispitivanje poremećaja slušnog procesiranja koriste se metode u obliku različitih vrsta slušnih testova koje su najčešće neinvazivne. Jedan od najčešće korištenih testova za ispitivanje slušnog procesiranja je SCAN-C (Keith, 1999.) te je za potrebe ispitivanja poremećaja slušnog procesiranja izrađen je 'Dihotički test riječi' napravljen djelomično prema uzoru na treći subtest testa SCAN – C. Cilj ovog diplomskog rada bio je ispitati postoje li statistički značajne razlike po spolu među učenicima prva četiri razreda osnovne škole (28 učenika osnovne škole OŠ Sesvete, I. G. Kovačića 19, Sesvete) na testu dihotičkog slušanja riječi. Značajne korelacije za ovaj diplomski rad su na varijablama SUB3_DES, SUB3_LIJ i SUB3_SUM te time potvrđujemo H1 hipotezu koja kaže da ne postoje statistički značajne razlike po spolu među učenicima prva četiri razreda osnovne škole na testu dihotičnog slušanja riječi, zatim, pozitivne korelacije između varijabli kronološka dob i varijabli SUB3_LIJ i SUB3_SUM čime potvrđujemo hipotezu H2 koja kaže da ukupan rezultat na subtestovima pokazuje statistički značajnu razliku po dobi (razred) na testu dihotičkog slušanja riječi u korist starijih učenika (stariji – uspješniji). Također, pronađene su statistički značajne pozitivne korelacije između varijabli ocjene, čitanje, pisanje, govorno – jezična izvedba, pažnja i jezik s varijablama SUB3_DES, SUB3_LIJ i SUB3_SUM te matematika i SUB3_DES, SUB3_SUM čime potvrđujemo H3 hipotezu koja kaže da ona djeca koja postižu bolje rezultate u školi, postižu statistički značajno bolje rezultate na testu dihotičkog slušanja riječi.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Pedagogija
POVEZANOST RADA
Projekti:
013-0000000-3278 - Poremećaji slušnog procesiranja (PSP) u osnovnoškolske djece (Heđever, Mladen, MZOS ) ( CroRIS)
Ustanove:
Edukacijsko-rehabilitacijski fakultet, Zagreb
Profili:
Mladen Heđever
(mentor)