Pregled bibliografske jedinice broj: 446407
Upravljanje lancem opskrbe
Upravljanje lancem opskrbe // 9. međunarodna konferencija - Poslovna logistika u suvremenom menadžmentu
Osijek, Hrvatska, 2009. (predavanje, međunarodna recenzija, neobjavljeni rad, znanstveni)
CROSBI ID: 446407 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Upravljanje lancem opskrbe
(Managing the supply chain)
Autori
Nikolić, Gordana ; Zorić, Dario
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Sažeci sa skupova, neobjavljeni rad, znanstveni
Skup
9. međunarodna konferencija - Poslovna logistika u suvremenom menadžmentu
Mjesto i datum
Osijek, Hrvatska, 12.11.2009
Vrsta sudjelovanja
Predavanje
Vrsta recenzije
Međunarodna recenzija
Ključne riječi
menadžment; opskrbni lanac; djelotvornost; logistika; poduzeće
(management; supply chain; efficiency; logistics; company)
Sažetak
Pojam menadžmenta opskrbnog lanca, koji je nastao na početku osamdesetih godina predstavlja optimizaciju razina zaliha, usluga kupcu i logističkih aktivnosti. Dobavljači, nabava proizvoda i proces isporuke proizvoda potrošaču postali su ključni za konkurentnost, stoga poduzeće uspostavlja dugoročan odnos sa nekoliko pouzdanih dobavljača i ne želi imati višestruke izvore za svaki nabavljeni proizvod. Produženje opskrbnog lanca što se tiče vremena i udaljenosti (posljedica globalizacije) dalo je dodatnu važnost logističkoj povezanosti s isporukom sirovina i dijelova proizvoda i s isporukom gotovih proizvoda kupcima. Poboljšanje menadžmenta opskrbnog lanca, što je imperativ za poboljšanje djelotvornosti poduzeća, odvija se kroz nekoliko međuovisnih elemenata kao što su dugoročni odnosi, razmjena informacija i financijska, operativna i tehnička snaga dobavljača u vezi s proizvodima koje proizvodi i isporučuje. Glavna je ideja menadžmenta opskrbnog lanca u primjeni pristupa potpunog sustava u upravljanju tokom informacija, materijala i usluga od dobavljača sirovina, preko tvornica i skladišta do krajnjega kupca. To je zato što u mnogim poduzećima nabavljeni materijali i dijelovi predstavljaju rastući postotak proizvodne troškovne stavke i logističkih troškova. Tradicionalno shvaćanje nabave zamijenjeno je strategijom koja se zasniva na kvaliteti i koja se koncentrira na razvijanje dugoročnih odnosa s dobavljačima, te neprekidno poboljšanje kvalitete proizvoda i snižavanje troškova. Svrha je ovoga rada koristiti se konceptom opskrbnog lanca i kritički se osvrnuti na koncept da bi se ukazalo na važnost primjene menadžmenta opskrbnog lanca za povećanje konkurentnosti poduzeća. Rad će biti usredotočen na razvijanje menadžmenta opskrbnog lanca, na mjerenje njegove djelotvornosti te važnost logistike u opskrbnog lancu.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Ekonomija