Pregled bibliografske jedinice broj: 44596
Usporedba djece i adolescenata u razumijevanju odnosa osjeta i fizičkih karakteristika objekata
Usporedba djece i adolescenata u razumijevanju odnosa osjeta i fizičkih karakteristika objekata // XIV. dani Ramira Bujasa : sažeci priopćenja / Buško, Vesna ; Ivanec, Dragutin (ur.).
Zagreb: Odsjek za psihologiju Filozofskog fakulteta Sveučilišta u Zagrebu ; Hrvatsko psihološko društvo (HPD), 1999. (poster, nije recenziran, sažetak, znanstveni)
CROSBI ID: 44596 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Usporedba djece i adolescenata u razumijevanju odnosa osjeta i fizičkih karakteristika objekata
(Understanding of the relationship among physical characteristics of objects and sensation: Comparison of children and adolescents)
Autori
Penezić, Zvjezdan ; Ivanov, Lozena
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Sažeci sa skupova, sažetak, znanstveni
Izvornik
XIV. dani Ramira Bujasa : sažeci priopćenja
/ Buško, Vesna ; Ivanec, Dragutin - Zagreb : Odsjek za psihologiju Filozofskog fakulteta Sveučilišta u Zagrebu ; Hrvatsko psihološko društvo (HPD), 1999
Skup
XIV. dani Ramira Bujasa
Mjesto i datum
Zagreb, Hrvatska, 16.12.1999. - 18.12.1999
Vrsta sudjelovanja
Poster
Vrsta recenzije
Nije recenziran
Ključne riječi
Djeca; adolescenti; usporedba
(Children; adolescents; comparison)
Sažetak
Posljednjih nekoliko desetljeća dosta se pažnje posvećuje metakognitivnom razvoju djece. U skladu s radovima Piageta glavne su teme razvoj koncepcije mišljenja, ali i emocija, obrambenih mehanizama, odnosa stvarnog i nejasnog. Jedan od problema koji još nije dobio odgovarajuću pažnju jest razumijevanje razlika izmedu dva paralelna načina opisivanja vanjskog svijeta: subjektivnog i objektivnog. U ovom radu prikazuje se usporedba djece u dobi od šest i devet godina te adolescenata s obzirom na razumijevanje odnosa između osjeta i fizičkih obilježja objekata. Takoder se usporeduju i rezultati dobiveni u ovom ispitivanju s rezultatima koje je Subbotsky (1997) dobio na uzorcima britanskih ispitanika slične dobi. Razlike postoje između hrvatskih ispitanika različite životne dobi. Pokazalo se da stariji ispitanici daju više "subjektivnih" odgovora (odnosno osjete lokalizi-raju u senzornim organima, a ne u samim predmetima) što je u skladu s pret-postavljenom razinom kognitivnog razvoja. Izmedu hrvatskih i britanskih ispitanika postoje razlike izmedu frekve.ncija subjektivnih i objektivnih odgo-vora i u dobi od šest i u dobi od devet godina. Hrvatski ispitanici daju značajno više subjektivnih odgovora
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Psihologija